Vitara snubi z več asistenčne opreme

Suzukijeva SUV uspešnica nima več dizelskega pogona, a je bolj opremljena na temo varnosti.
Fotografija: Suzuki vitara je prenovljena. Ni več dizelskega pogona, pač pa je prenovljena bencinska ponudba. Foto Boštjan Okorn
Odpri galerijo
Suzuki vitara je prenovljena. Ni več dizelskega pogona, pač pa je prenovljena bencinska ponudba. Foto Boštjan Okorn

Ko je leta 1998 Suzukijeva vitara prišla na trg, ni o njej nihče govoril kot o prvem malem športnem terencu. Bila je kleni terenec mehkih oblin, štirikolesnemu pogonu je po potrebi priskočil na pomoč tudi reduktor. Sčasoma se je tehnologija štirikolesnega pogona spreminjala, zdaj mu rečejo allgrip, med slovenskimi kupci pa je precej priljubljen, saj se jih le petina odloči za različico s pogonom samo na sprednji kolesni par.

Podobno razmerje naj bi ostalo tudi v prihodnje, se bo pa po prenovi spremenilo razmerje priljub­ljenosti motorjev. Do zdaj najbolj želenega 1,6-litrskega bencinskega brez turbopolnilnika namreč ni več v ponudbi. Izbrati je mogoče med litrskim bencinskim trivaljnikom in 1,4-litrskim bencinskim štirivaljnikom, pri doseganju zmogljivosti jima pomaga turbopolnilnik. Litrski ima največjo moč 84 kW, 1,4-litrski pa 103 kW. Kombinirati ju je mogoče s pet- oziroma šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali šeststopenjsko avtomatiko, edina razlika je pri kombinaciji s štirikolesnim pogonom, ki je pri šibkejšem motorju mogoča samo z ročnim menjalnikom, pri močnejšem pa tudi s samodejnim. Kakor smo pri manjših avtomobilih zdaj že vajeni, ni več dizelskega motorja, iz ponudbe je bolj kot ne potiho izginil pred kakega pol leta – izbralo ga je manj kot deset odstotkov kupcev.

Več je asistenčnih varnostnih sistemov. Foto Boštjan Okorn
Več je asistenčnih varnostnih sistemov. Foto Boštjan Okorn


Vitara je ohranila zunanje gabarite (dolžina 4175 mm), prenovili so sprednji odbijač in masko, zadaj so bolj poudarjene luči s svetečimi diodami. Več sprememb je v notranjosti, kjer so armaturno ploščo prvič oblekli v mehko plastiko, izbrati je mogoče med novimi kombinacijami oblazinjenja, serijsko je dodan naslon za roke s predalom, med merilniki je lahko 10,7-centimetrski barvni informacijski zaslon, v opremah premium in elegance pa je nov celoten seznam asistenčnih sistemov: zaviranje v sili, radarski tempomat, ki deluje do ustavitve, sistem za opozarjanje na vožnjo znotraj pasu in na vijuganje, pomoč pri speljevanju v klanec in spuščanju, vklop vseh štirih smernikov pri močnem zaviranju, nadzor mrtvega kota, opozarjanje na prečni promet in prepoznava prometnih znakov.
Z
a najcenejšo vitaro z opremo comfort in litrskim trivaljnikom je treba odšteti 14.950 evrov, bogatejša oprema premium stane od 17.100 evrov naprej, samodejni menjalnik doda k ceni 2100 evrov, štirikolesni pogon pa 2000 evrov. Najbolje opremljena je vitara 1.4 boosterjet 4WD AT elegance top, za katero je treba plačati 24.850 evrov.
Boštjan Okorn

Komentarji: