Vsakih osem sekund okvarjen avtomobil obogati statistiko

Nemški »rumeni angeli« največkrat posredujejo zaradi težav z akumulatorjem.
Fotografija: Med posameznimi modeli sta se najbolje izkazala BMW X3 in serije 6, oba letnika 2015. Na fotografiji model X3. FOTO: Andrej Brglez
Odpri galerijo
Med posameznimi modeli sta se najbolje izkazala BMW X3 in serije 6, oba letnika 2015. Na fotografiji model X3. FOTO: Andrej Brglez

Nemški avtomobilski klub ADAC je med drugim največ­ji nemški ponudnik pomoči na cesti. Iz primerov, ki jih obravnavajo, vsako leto sestavijo statistiko okvar – tako po tipu okvar kot posameznih avtomobilih. Letošnje poročilo dokazuje, da je bilo leto 2017 v marsičem precej stresno. Na ceste so se morali podati več kot štirimilijonkrat.

V sporočilu na spletni strani www.adac.de posebej omenjajo 23. januar 2017, ko so zaradi mraza številni vozniki obstali, še preden so se podali na cesto. Pomagati so morali kar 21.943-krat oziroma v povprečju dvakrat pogosteje kot v drugih dneh. ADAC sicer svoje storitve ponuja tudi posameznim prodajalcem avtomobilov, a te primere izvzamejo iz statistike okvar. Ne glede na to so lani še vedno pomagali več kot 2,5 milijona voznikom, tako da je statistika precej natančna.
 

Najbolje sta se izkazala BMW X3 in serije 6


Dobra četrtina voznikov je bila za okvaro kriva sama, v to zgodbo štejejo predvsem tisti, ki jim je zmanjkalo goriva ali pa so imeli spraznjeno pnevmatiko. Takšnih primerov seveda ne prištevajo k statistiki posameznih modelov. Največ okvar so zaznali pri avtomobilih, starejših od deset let, tudi teh ne vodijo v statistiki, v njej so namreč zbrani le podatki za avtomobile, stare od tri do deset let. Mimogrede: povprečna starost avtomobilov v Nemčiji je 9,4 leta, v Sloveniji pa nekaj več kot 11 let.

V primerjavi z letom prej se število okvar ni bistveno spremenilo. Nekoliko se je povečalo število težav, povezanih z akumulatorjem, pri čemer ADAC opozarja, da vozniki predolgo odlašajo z njegovo menjavo, hkrati pa okrca avtomobilske tovarne, ki nemalokrat vgradijo preslaboten akumulator – ker je pač cenejši.

Med posameznimi modeli sta se najbolje izkazala BMW X3 in serije 6, oba letnika 2015, z manj kot eno napako na 1000 vozil, medtem ko so statistično največ napak obravnavali pri hyundaiu i30 letnika 2008 (106,1 na 1000 vozil). Pri majhnih modelih so se pri vseh obravnavanih letnikih proizvodnje (2008 do 2015) za najbolj zanesljive izkazali trojčki citroën C1, peugeot 107 in toyota aygo, med bolj zanesljivimi so še seat mii, škoda citigo, opel agila in VW fox. Na drugi strani statistike so smart fortwo ter fiata 500 in panda.

FOTO: Infografika
FOTO: Infografika

 

Statistiko je seveda mogoče brati tako ali drugače


V nižjem razredu je izbira zanesljivih avtomobilov precej pestra: audi A1, ford fusion, mazda2, mini, mitsubishija colt in space star, opel mokka in toyota yaris so po Adacovi statistiki najboljši. Precej bolj pogosto se kvarijo dacia sandero (letnik 2013) in hyundai i20 (letniki med 2011 in 2014). Nižji srednji razred po zanesljivosti obvladujejo nemške premijske znamke (Audi, BMW, Mercedes-Benz), a tudi mazda CX-5, mitsubishi ASX, renault scenic, škoda rapid, toyota auris in VW beetle sodijo med zanesljive. Med novejšimi letniki se je za bolj kritičnega pokazal nissan qashqai, kot že omenjeno, pa je pri deset let starih na splošno najmanj zanesljiv hyundai i30.

Tudi pri avtomobilih srednjega razreda so »rumeni angeli« najmanjkrat pomagali voznikom nemških premijskih znamk. Modeli z največ okvarami so bili forda mondeo in S-max ter opel insignia. Pri večjih avtomobilih, v statistiko jih je zajetih samo pet, težav z zanesljivostjo nimata Audi (A6) in BMW (serije 5 oziroma X5), zato pa so slabši obeti za voznike mercedes-benza razreda E in škode superb.

Statistiko je seveda mogoče brati tako ali drugače, nanjo vpliva pogostost določenega avtomobila na cesti, pa tudi način uporabe – predvsem premijske znamke so pogosteje na cesti, z njimi se vozniki radi odpravljajo na daljše poti. A zgoraj omenjeni modeli so obravnavani v dovolj velikem številu in s tako različnimi letniki proizvodnje, da bi številke lahko vzeli za zaupanja vredne. Kot vedno pa velja: tudi statistično najbolj zanesljiv avtomobil se lahko pokvari in tudi najmanj zanesljiv vas morda ne bo nikoli pustil na cesti. Je pa seveda bolj verjetno obratno ...

Komentarji: