Vstop v skandinavski premijski svet
Volvo S90 2.0 D3 A momentum: Švedska admiralska ladja z manjšim dizelskim pogonom
Odpri galerijo
Začetni del pogonske pahljače največjega limuzinskega volva, ki skače v prodajni revir sveti nemški trojici, predstavlja dvolitrski dizel s 150 KM. Kako je kos slabih pet metrov dolgi in nedvomno samozavestni švedski admiralski ladji?
Naj bo jasno: pozabite na legendarni zvok nekdanjih petvaljnikov! S90 je vedno opremljen z 2,0-litrskim bencinskim ali dizelskim štirivaljnikom in motor D3 se uvršča na začetek plinskooljne ponudbe. Misel na tehnični arzenal, s katerim se na drugem koncu dizelske palete postavlja D5, je odveč. Pri D3 boste zaman iskali dvostopenjski turbopolnilnik s tlačno posodo s kompresorsko stisnjenim zrakom, ki bi mu omogočal odločnejši zagon pri nižjih in srednjih vrtljajih. Dvolitrski stroj s 110 kW (150 KM) je v tehničnem ustroju bolj preprost, a vendar nič manj uglajen. Je pa jasno, da z njim ni tolikšnega poleta, čeprav doseže v izvedbi s samodejnim menjalnikom 100 km/h v slabih desetih sekundah in končnih 205 km/h. Vse to dopolnjuje prednji pogon, s katerim ostaja S90 ob izbiri med tremi načini blaženja in vzmetenja pričakovano udoben ter povsod dovolj suveren in stabilen – čeprav ne tako kot pri motorno zmogljivejših izvedbah s štirikolesnim pogonom.
Značilna in pričakovana je notranjost, kjer gre podobno kot pri zunanjosti za interpretacijo Volvove oblikovalske šole v slogu terenskega XC90. Ključno vlogo igrajo na otip prijetni materiali, očesu všečna arhitektura, pričakovano dodelana ergonomija sedenja in obvezna mera digitalnih tehnologij, z 12,3-palčnim sredinskim zaslonom v slogu računalniške tablice vred – ki pa mu vidni prstni odtisi niso ravno v čast. Da bi se v S90 kdo počutil slabo, skoraj ni mogoče. Prednja sedeža s tanko zasnovo, s katero so razvojniki pridobili nekaj dodatnega prostora za zadaj sedeče, razvajata z udobjem in oprijemom. Precej direktorska je tudi zadnja klop, kjer ni niti sledu kakšne utesnjenosti v slogu BMW serije 5.
Je pa jasno, da kdor si želi več vozne zabave, bo moral poseči po katerem od močnejših strojev in štirikolesnem pogonu, s katerim postane S90 bolj suveren v neposrednih primerjavah z bavarsko-stuttgartskim dvojcem. Vedno pa je šved s poplavo aktivnih in pasivnih varnostnih sistemov izjemno varen, vsesplošno všečen in v danem primeru najbližji audijem A6 v izvedbah s prednjim pogonom.
Naj bo jasno: pozabite na legendarni zvok nekdanjih petvaljnikov! S90 je vedno opremljen z 2,0-litrskim bencinskim ali dizelskim štirivaljnikom in motor D3 se uvršča na začetek plinskooljne ponudbe. Misel na tehnični arzenal, s katerim se na drugem koncu dizelske palete postavlja D5, je odveč. Pri D3 boste zaman iskali dvostopenjski turbopolnilnik s tlačno posodo s kompresorsko stisnjenim zrakom, ki bi mu omogočal odločnejši zagon pri nižjih in srednjih vrtljajih. Dvolitrski stroj s 110 kW (150 KM) je v tehničnem ustroju bolj preprost, a vendar nič manj uglajen. Je pa jasno, da z njim ni tolikšnega poleta, čeprav doseže v izvedbi s samodejnim menjalnikom 100 km/h v slabih desetih sekundah in končnih 205 km/h. Vse to dopolnjuje prednji pogon, s katerim ostaja S90 ob izbiri med tremi načini blaženja in vzmetenja pričakovano udoben ter povsod dovolj suveren in stabilen – čeprav ne tako kot pri motorno zmogljivejših izvedbah s štirikolesnim pogonom.
Značilna in pričakovana je notranjost, kjer gre podobno kot pri zunanjosti za interpretacijo Volvove oblikovalske šole v slogu terenskega XC90. Ključno vlogo igrajo na otip prijetni materiali, očesu všečna arhitektura, pričakovano dodelana ergonomija sedenja in obvezna mera digitalnih tehnologij, z 12,3-palčnim sredinskim zaslonom v slogu računalniške tablice vred – ki pa mu vidni prstni odtisi niso ravno v čast. Da bi se v S90 kdo počutil slabo, skoraj ni mogoče. Prednja sedeža s tanko zasnovo, s katero so razvojniki pridobili nekaj dodatnega prostora za zadaj sedeče, razvajata z udobjem in oprijemom. Precej direktorska je tudi zadnja klop, kjer ni niti sledu kakšne utesnjenosti v slogu BMW serije 5.
Je pa jasno, da kdor si želi več vozne zabave, bo moral poseči po katerem od močnejših strojev in štirikolesnem pogonu, s katerim postane S90 bolj suveren v neposrednih primerjavah z bavarsko-stuttgartskim dvojcem. Vedno pa je šved s poplavo aktivnih in pasivnih varnostnih sistemov izjemno varen, vsesplošno všečen in v danem primeru najbližji audijem A6 v izvedbah s prednjim pogonom.
Volvo S90 2.0 D3 A momentum
Zastopnik: VCAG, Ljubljana
Cena: 43.990 € (testno vozilo 46.569 €)
Euro NCAP (2017): *****
CO2: 115 g/km
Zastopnik: VCAG, Ljubljana
Cena: 43.990 € (testno vozilo 46.569 €)
Euro NCAP (2017): *****
CO2: 115 g/km