Vstop v skandinavski premijski svet

Volvo S90 2.0 D3 A momentum: Švedska admiralska ladja z manjšim dizelskim pogonom
 
Fotografija: Volvo S90 je s samozavestno podobo, bogatim izborom dobrih materialov in konkretno mero uravnoteženosti dobra alternativa nemški limuzinski konkurenci.
Foto Bruno Kuzmin
Odpri galerijo
Volvo S90 je s samozavestno podobo, bogatim izborom dobrih materialov in konkretno mero uravnoteženosti dobra alternativa nemški limuzinski konkurenci. Foto Bruno Kuzmin

Začetni del pogonske pahljače največjega limuzinskega volva, ki skače v prodajni revir sveti nemški trojici, predstavlja dvolitrski dizel s 150 KM. Kako je kos slabih pet metrov dolgi in nedvomno samozavestni švedski admiralski ladji?

Naj bo jasno: pozabite na legendarni zvok nekdanjih petvaljnikov! S90 je vedno opremljen z 2,0-litrskim bencinskim ali dizelskim štirivaljnikom in motor D3 se uvršča na začetek plinskooljne ponudbe. Misel na tehnični arzenal, s katerim se na drugem koncu dizelske palete postavlja D5, je odveč. Pri D3 boste zaman iskali dvostopenjski turbopolnilnik s tlačno posodo s kompresorsko stisnjenim zrakom, ki bi mu omogočal odločnejši zagon pri nižjih in srednjih vrtljajih. Dvolitrski stroj s 110 kW (150 KM) je v tehničnem ustroju bolj preprost, a vendar nič manj uglajen. Je pa jasno, da z njim ni tolikšnega poleta, čeprav doseže v izvedbi s samodejnim menjalnikom 100 km/h v slabih desetih sekundah in končnih 205 km/h. Vse to dopolnjuje prednji pogon, s katerim ostaja S90 ob izbiri med tremi načini blaženja in vzmetenja pričakovano udoben ter povsod dovolj suveren in stabilen – čeprav ne tako kot pri motorno zmogljivejših izvedbah s štirikolesnim pogonom.

S prostornostjo in prijetno zmesjo skandinavske arhitekture S90 zagotovo  izstopa v ponudbi srednje velikih limuzin.<br />
Foto Bruno Kuzmin
S prostornostjo in prijetno zmesjo skandinavske arhitekture S90 zagotovo  izstopa v ponudbi srednje velikih limuzin.
Foto Bruno Kuzmin

 
Značilna in pričakovana je notranjost, kjer gre podobno kot pri zunanjosti za interpretacijo Volvove oblikovalske šole v slogu terenskega XC90. Ključno vlogo igrajo na otip prijetni materiali, očesu všečna arhitektura, pričakovano dodelana ergonomija sedenja in obvezna mera digitalnih tehnologij, z 12,3-palčnim sredinskim zaslonom v slogu računalniške tablice vred – ki pa mu vidni prstni odtisi niso ravno v čast. Da bi se v S90 kdo počutil slabo, skoraj ni mogoče. Prednja sedeža s tanko zasnovo, s katero so razvojniki pridobili nekaj dodatnega prostora za zadaj sedeče, razvajata z udobjem in oprijemom. Precej direktorska je tudi zadnja klop, kjer ni niti sledu kakšne utesnjenosti v slogu BMW serije 5.

S90 je dobro prepoznavna švedska velika limuzina, drugačna od prevladujoče nemške konkurence.<br />
Foto Bruno Kuzmin
S90 je dobro prepoznavna švedska velika limuzina, drugačna od prevladujoče nemške konkurence.
Foto Bruno Kuzmin

 
Je pa jasno, da kdor si želi več vozne zabave, bo moral poseči po katerem od močnejših strojev in štirikolesnem pogonu, s katerim postane S90 bolj suveren v neposrednih primerjavah z bavarsko-stuttgartskim dvojcem. Vedno pa je šved s poplavo aktivnih in pasivnih varnostnih sistemov izjemno varen, vsesplošno všečen in v danem primeru najbližji audijem A6 v izvedbah s prednjim pogonom.


 

Komentarji: