Wrangler je še klen džip, a ni več surovina (FOTO)

Čez Rubikon in Saharo utira gladko pot tehniško sodoben in celo udoben jeep wrangler.
Fotografija: Dvovratni rubicon je najprivlačnejši blaten čez in čez. FOTO: Jeep
Odpri galerijo
Dvovratni rubicon je najprivlačnejši blaten čez in čez. FOTO: Jeep

Hollywood producira remake filmskih uspešnic in tako na dokaj zanesljiv način zbuja zanimanje novih generacij gledalcev za legendarne zgodbe. Podobno počne tudi Jeep. Džip je namreč tak pojem kot vespa med skuterji. Med vsemi vojaškimi vozili druge svetovne vojne je bil popoln zmagovalec, ker je bil ob svojem času najsodobnejši in najzmogljivejši. Jeep ni zaspal na lovorikah in odlično izkorišča ta čudni čas, ko si celo nežni spol za premagovanje prometne srhljivke izbira vozila vojaških specifikacij – če so udobna, čedna in lahkotna. Novi wrangler je takšen.

Wrangler ni eden, za celo družino jih je. Izbirate med dvovratnim džipom dolžine 4334 mm in štirivratnim, ki je dolg 4882 mm. V Evropi imamo omejeno izbiro: različice oprem sport, rubicon in sahara ter le nova štirivaljna turbomotorja: 2,2-litrski multijet (200 KM) in 2,0-litrski bencinec (272 KM). Zraven neizogibno spada osemstopenjski samodejni menjalnik – zdaj že vsi vemo, da se samodejni menjalnik tudi na terenu izkaže bolje od ročnega.

...
...


Dokazuje terenske zmogljivosti


Vedno ostaja tudi preprosta, prepoznavna in predvsem popolna maska hladilnika s sedmimi pokončnimi režami. Na voljo sta dva štirikolesna pogona, command-trac in še zmogljivejši rock-trac za rubicon – zanj tudi električno zaklenljiva diferenciala ter elektronski odklop prednjega stabilizatorja za še večje gibe prednjih koles. Pri obeh pogonih je dodan osrednji diferencial z električno zaporo in reduktorjem.

Command trac ima štiri načine delovanja, med dvo- in štirikolesnim lahko preklapljate pri hitrosti do 72 km/h. Pri rock-tracu lahko v skrajnem primeru zaklenete vse tri diferenciale, kar pa seveda poslabša vodljivost. Tudi še krajše prestavljeni reduktor je privilegij rubicona. Vsak wrangler krasi emblem trail rated, ki dokazuje terenske sposobnosti. Rubiconov nastopni kot znaša 36 stopinj, sestopni 31 stopinj, višina od tal več kot 25 cm, brede pa do tri četrt metra globoko vodo. Dvovratne različice smejo vleči do 1500 kg, štirivratne do 2500 kg.

Takšna štirivratna sahara ni dosti manj mačistična od hummerja. FOTO: Jeep
Takšna štirivratna sahara ni dosti manj mačistična od hummerja. FOTO: Jeep


Notranjost popolnoma pralna


Karoserije imajo zdaj večja okna, omislite si lahko različne delne, popolne, mehke, trde, zložljive, snemljive strehe. Aluminijasta vrata so snemljiva, rahlo je zaradi porabe goriva poboljšana aerodinamika, rezervno kolo je zaradi boljše vidljivosti nameščeno 300 mm niže kot doslej. Saharo lahko ozaljšate s paketom overland, ki vsebuje posebna 18-palčna lahka kolesa, nekaj kromastega okrasja, pokrov rezervnega kolesa v barvi karoserije, usnjeno notranjost in LED-luči. Izbira ni slaba niti pri drugih različicah.

...
...


Notranjost se hvali z boljšimi materiali, večjo funkcionalnostjo in premišljeno dodanimi, tradicionalnimi oblikovnimi elementi. V wranglerjih poslej kraljuje TFT-zaslon, v sportu 3,5-palčni, drugod sedempalčni, tisti na dotik na osrednji konzoli lahko meri celo 8,4 palca. Vedno gre za četrto generacijo uconnecta, ki upravlja tako infozabavne naprave kot vrsto funkcij vozila ter se dobro povezuje. Ne manjka uporabnih in prefinjenih odložišč, v prtljažniku skrbi za red in varnost sistem pregrad trail rail. Domiselna je škatla z orodjem, ki ima pripravljene utore za shranitev vijakov odstranljivih streh. Notranjost wranglerja ostaja popolnoma pralna, za občutljivo elektroniko je pripravljena gumasta prevleka.

Štirivratni rubicon z zbirko različnih streh. FOTO: Jeep
Štirivratni rubicon z zbirko različnih streh. FOTO: Jeep


Bogata ponudba dodatne opreme


Wrangler ima seveda karoserijo na šasiji, a tudi večvodilski premi, kar močno izboljšuje vozne lastnosti in udobje na asfaltu. Z uporabo lahkih materialov so občutno zmanjšali maso vozil. Ne manjkajo različne varnostne naprave in funkcije: ESC, nadzor mrtvega kota ogledal, pomoč pri parkiranju spredaj in zadaj ali vzvratna kamera, štiri zračne blazine … Izredno bogata je ponudba dodatne opreme in okrasja, še posebno izdelkov podjetja Mopar.

Wrangler, tudi s šestvaljnim bencincem, je v Rusiji in na Bližnjem vzhodu naprodaj že ta mesec, Evropejci bomo morali potrpeti do septembra. Ker imajo Italijani avgustovske počitnice?



...
...


Štirivratni rubicon z zbirko različnih streh. FOTO: Jeep
Štirivratni rubicon z zbirko različnih streh. FOTO: Jeep


Prikaz stanja pogonov pri rubiconu – italijanščina je čisto na mestu. FOTO: Jeep
Prikaz stanja pogonov pri rubiconu – italijanščina je čisto na mestu. FOTO: Jeep


...
...

Komentarji: