Z novim dizelskim motorjem proti starim pomislekom
Renault talisman grandtour: Korak proti vrhu
Odpri galerijo
Renaultov največji karavan, kot alternativa kombijevskim izvedbam volkswagna passata, forda mondea, mazde6, opla insignie, je po plejadi 1,6-litrskih strojev vendarle obogatil 2,0-litrski dizel.
Novi motor se zdi kot obliž na rani, pri kateri prostorninsko majhni motorji niso zadoščali in je bil zato talisman pri zahtevnejših kupcih v podrejenem položaju. Zdaj je drugače, dvolitrski dizel streže ob dveh turbopolnilnikih z 200 KM (147 kW). Skoraj pet metrov dolgi karavan s 572-litrskim prtljažnikom z njim še vedno ne bo »letel«, je pa hiter. Grandtour potegne z mesta do 100 km/h v devetih sekundah in doseže 224 km/h. Pogon, ki ga dopolnjuje samodejni menjalnik z dvema sklopkama, je speljan na prednji kolesi, ki ju dizel z največ 400 Nm navora ob močnejšem speljevanju zlahka zavrti v prazno. Vse to spremlja razpon porabe med 6,5 in osmimi litri.
Je pa vožnja, med katero izbiraš med udobnim in športnim delovanjem blaženja, krmiljenja in motorne odzivnosti, udobna. Slavospev gre štirikolesnemu krmiljenju 4control kot največji posebnosti. Njegova osnova je ob zadnjo premo vgrajen elektromotor z usmerjanjem zadnjih koles glede na položaj volanskega obroča. Pri manjši hitrosti zamika elektromotor kolesi v nasprotno smer od prednjih. Pozneje ju pomika v isto smer. Pri manjši hitrosti je tako avtomobil okretnejši, pri večji bolj stabilen in vodljiv. Vse skupaj zares občutiš, saj je talisman v primerjavi z bližnjo konkurenco agilnejši. Ni pa športnik. Do tega mu manjka precej volanske komunikativnosti.
Vse drugo je znano, pač ne gre za najbolj svežega predstavnika tega velikostnega razreda. A mu težko očitaš pomanjkanje oblikovne samozavesti ali tehnične naprednosti. Galec izstopa z zajetnim nosom in vanj vtisnjenim hišnim znakom, ki ni skoraj nič manjši od zvezde na Mercedes-Benzovih kupejih. Elegantno silhueto dopolnjuje markantno zajeten zadek z nič manj kot 1681-litrskim volumnom.
A vse ni »glamurozno«. Prostorni notranjosti manjka kanček živahnosti. Barvni odtenki so umirjeno temni in nikjer radoživi – razen rdečih šivov. Imenitnejše je počutje, naj gre za sedenje, položaj za volanom ali »poslovno« počutje na zadnji klopi. Je pa jasno, da naredi najmočnejši dizelski talisman z zunanjimi potezami in karoserijsko zajetnostjo konkreten vtis. Pa tudi očitek o tem, da imajo tekmeci močnejša srca, ni več aktualen.
Novi motor se zdi kot obliž na rani, pri kateri prostorninsko majhni motorji niso zadoščali in je bil zato talisman pri zahtevnejših kupcih v podrejenem položaju. Zdaj je drugače, dvolitrski dizel streže ob dveh turbopolnilnikih z 200 KM (147 kW). Skoraj pet metrov dolgi karavan s 572-litrskim prtljažnikom z njim še vedno ne bo »letel«, je pa hiter. Grandtour potegne z mesta do 100 km/h v devetih sekundah in doseže 224 km/h. Pogon, ki ga dopolnjuje samodejni menjalnik z dvema sklopkama, je speljan na prednji kolesi, ki ju dizel z največ 400 Nm navora ob močnejšem speljevanju zlahka zavrti v prazno. Vse to spremlja razpon porabe med 6,5 in osmimi litri.
Je pa vožnja, med katero izbiraš med udobnim in športnim delovanjem blaženja, krmiljenja in motorne odzivnosti, udobna. Slavospev gre štirikolesnemu krmiljenju 4control kot največji posebnosti. Njegova osnova je ob zadnjo premo vgrajen elektromotor z usmerjanjem zadnjih koles glede na položaj volanskega obroča. Pri manjši hitrosti zamika elektromotor kolesi v nasprotno smer od prednjih. Pozneje ju pomika v isto smer. Pri manjši hitrosti je tako avtomobil okretnejši, pri večji bolj stabilen in vodljiv. Vse skupaj zares občutiš, saj je talisman v primerjavi z bližnjo konkurenco agilnejši. Ni pa športnik. Do tega mu manjka precej volanske komunikativnosti.
Vse drugo je znano, pač ne gre za najbolj svežega predstavnika tega velikostnega razreda. A mu težko očitaš pomanjkanje oblikovne samozavesti ali tehnične naprednosti. Galec izstopa z zajetnim nosom in vanj vtisnjenim hišnim znakom, ki ni skoraj nič manjši od zvezde na Mercedes-Benzovih kupejih. Elegantno silhueto dopolnjuje markantno zajeten zadek z nič manj kot 1681-litrskim volumnom.
A vse ni »glamurozno«. Prostorni notranjosti manjka kanček živahnosti. Barvni odtenki so umirjeno temni in nikjer radoživi – razen rdečih šivov. Imenitnejše je počutje, naj gre za sedenje, položaj za volanom ali »poslovno« počutje na zadnji klopi. Je pa jasno, da naredi najmočnejši dizelski talisman z zunanjimi potezami in karoserijsko zajetnostjo konkreten vtis. Pa tudi očitek o tem, da imajo tekmeci močnejša srca, ni več aktualen.
Renault talisman grandtour S-edition 2.0 dCi 200 EDC
Zastopnik: Renault Slovenija
Cena: 36.990 €
(testno vozilo 38.290 €)
Euro NCAP (2015): *****
Izpust CO2: 148–162 g/km
Zastopnik: Renault Slovenija
Cena: 36.990 €
(testno vozilo 38.290 €)
Euro NCAP (2015): *****
Izpust CO2: 148–162 g/km