Za brezskrbnost potrebuje še kakšnih sto kilometrov

Jaguar I-pace je povsem električni avtomobil, toda za popolno zadovoljstvo je nujen še boljši doseg.
Fotografija: Jaguar I-pace je posebnež, ki privablja poglede in od voznika v začetku zahteva nekaj prilagajanja. FOTO: Boštjan Okorn
Odpri galerijo
Jaguar I-pace je posebnež, ki privablja poglede in od voznika v začetku zahteva nekaj prilagajanja. FOTO: Boštjan Okorn

V avtomobilski industriji se v električnih vozilih srečujeta preteklost in prihodnost, a je zato veliko vprašanje, kje tičimo v sedanjosti. Najnovejši modeli navdušujejo s podobo, vse boljše so vozne lastnosti, toda sedanje zmogljivosti baterij še vedno ne omogočajo povsem brezskrbnih potovanj, marsikdo pa ima težave tudi s polnjenjem.



Občutek je, da smo že zapeljali v električno prihodnost, kjer se vozimo z avtomobili, ki posnemajo obliko tradicionalnih modelov, toda popolnega navdušenja še vedno ni. Električni avtomobili imajo resda vse večji doseg, denimo tokratni model jaguar I-pace omogoča do 320 kilometrov z enim polnjenjem, toda za daljše izlete je vseeno lahko premalo. Uradni podatek sicer obljublja doseg 480 kilometrov, kar pa je daleč od realnosti.

Hitro polnjenje na električni polnilnici. FOTO: Gašper Boncelj
Hitro polnjenje na električni polnilnici. FOTO: Gašper Boncelj


Hitro polnjenje na električni polnilnici. FOTO: Gašper Boncelj
Hitro polnjenje na električni polnilnici. FOTO: Gašper Boncelj

 

Izvrstni suženj vaših užitkov


Resda je za vsakodnevne krajše razdalje od doma do službe povsem dovolj energije, a kljub temu je I-pace zajeten avtomobil, zato se hočeš z njim odpeljati tudi na daljše počitnice ali pa vanj naložiti športno opremo in se zapeljati v naravo. In bolj ko je poln, hitreje pohaja energija v električnih motorjih.

Tudi v notranjosti je vse na najvišji ravni. FOTO: Boštjan Okorn
Tudi v notranjosti je vse na najvišji ravni. FOTO: Boštjan Okorn


Drug izziv je, kako med vsakodnevnimi obveznostmi organizirati polnjenje. I-pace se v razumnem času napolni le na hitrih polnilnicah (0–80 odstotkov v samo 40 minutah), medtem ko doma ali v službi (prek vtičnice šuko) zahteva občutno preveč, da povsem napolnil izpraznjeno baterijo. Pri slovenskem uvozniku se te slabosti zavedajo, hkrati pa za akumulatorje jamčijo osem let ali 160.000 kilometrov.

Infozabavni sistem se predolgo ne začne odzivati. FOTO: Gašper Boncelj
Infozabavni sistem se predolgo ne začne odzivati. FOTO: Gašper Boncelj


Baterijski sklop je zajeten. Zmogljivost akumulatorjev je 90 kWh (432 celic ali 36 litij-ionskih modulov), I-pace pa ima dva električna motorja; enega na sprednji premi in drugega na zadnji, zato ima štirikolesni pogon in skupno moč 400 konjskih moči (294 kW). Do stotice pospeši v vsega 4,6 sekunde, zato lahko z njim premagujete ovinke in ravnine z zelo dinamično vožnjo. Resda je I-pace z 2,2 tone med težjimi osebnimi avtomobili, vendar je na cesti izvrsten suženj vaših užitkov.

V prtljažniku je prostora za 656 litrov. FOTO: Boštjan Okorn
V prtljažniku je prostora za 656 litrov. FOTO: Boštjan Okorn


Zadaj je dovolj prostora. FOTO: Boštjan Okorn
Zadaj je dovolj prostora. FOTO: Boštjan Okorn

 

Prostora je povsem dovolj


S 4,7 metra in širokimi boki ima zajetno podobo, zato ga lahko zapeljete tudi na kakšno manj urejeno pot, zraven pa lahko s pritiskom na gumb spreminjate višino zračnega vzmetenja.

Kljuka za vstop v avtomobil. FOTO: Gašper Boncelj
Kljuka za vstop v avtomobil. FOTO: Gašper Boncelj


Prostora je spredaj in zadaj povsem dovolj. Sedenje je udobno, enako velja za položaj za volanom. Osrednji zaslon ni med večjimi, prav tako je informativno-zabavni sistem malce zapleten, toda z vsakodnevno uporabo potniki hitro ugotovijo, kje v meniju najdejo želeno nastavitev ali funkcijo.

Jaguar I-pace ima resda obilo udobja in modernih tehnologij, a vprašanje je, kdo je pripravljen plačati sto tisoč evrov za avtomobil, ki bo verjetno že kmalu prispel na trg v izboljšani različici s še večjim dosegom.

Komentarji: