Za poti, s katerih domov ne moreš priti čist

S terenom pod kolesi niso sklepali kompromisov.

Objavljeno
18. junij 2019 14.00
Posodobljeno
18. junij 2019 14.00
Jeep wrangler v svojem naljubšem okolju. FOTO: Aljaž Vrabec
Kjer ni več urejenih poti, lahko v blatu vidite samo še medvedje šape in odtis gum. Nobena ovira ni niti strm teren, še manj kamenje in veje, ko ga pripeljete domov, pa vzamete cev in ga očistite zunaj in znotraj. Jeep wrangler unlimited.

Terencev je na cestah vse več, a to nikakor ne pomeni, da se vozniki tudi več vozijo po (neurejenem) terenu. Kvečjemu nasprotno – želijo si urejenih asfaltiranih cest, (športne) terence pa si omislijo največkrat le zaradi pokončnejšega sedenja. Ampak še vedno obstaja klena skupina pravih ljubiteljev terena. Takšnih, ki potrebujejo avtomobil tudi tam, kjer ni več ceste, kjer se teren pošteno nagne in od koder domov ne moreš več priti čist. In takšni ljubitelji divjine in adrenalina se bodo ozrli za avtomobilom, kot je jeep wrangler.

Jeep wrangler unlimited 2.2 CRD sahara

Zastopnik: Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana
Cena: 71.990 € (testno vozilo 76.560,10 €)
Euro NCAP (2018): *
Izpust CO₂: 202 g/km
 


image
Jeep wrangler unlimited. FOTO: Aljaž Vrabec


Čeprav razvojniki niso hoteli sklepati kompromisov s terenom pod kolesi, so vedeli, da potnikov ne smejo prikrajšati za udobje. Notranjost ima nove merilnike, prenovljeno sredinsko konzolo, volan, velik zaslon na dotik, kakovostne materiale pa so oblikovali bolj robato, da so ohranili terensko vzdušje. Veliko je tudi ročic, ki se jih potniki oprimejo med kakšno razgibano vožnjo.

image
Jeep wrangler unlimited. FOTO: Aljaž Vrabec


image
Jeep wrangler unlimited sahara. FOTO: Aljaž Vrabec
Divje raziskovanje ne bi bilo mogoče brez ustrezne (po)moči pod sprednjim pokrovom. Dizelski 2,2-litrski štirivaljnik poganja wranglerja z dvesto konjskimi moč­mi (147 kW; poraba okoli 11 litrov na 100 km), moč pa razporeja samodejni osemstopenjski menjalnik, ki je tudi na razritem terenu priročen pomočnik, enako velja za priklopljivi štirikolesni pogon (2H, 4H, 4H auto in 4L – reduktor). Wranglerjev nastop­ni kot znaša 35,4 stopinje, vmesni 20 stopinj, sestopni 30,7 stopinje, višina od tal je 24,2 cm, brede pa po do tri četrt metra globoki vodi.

Na voljo dva motorja

Domiselna je tudi škatla z orodjem, ki ima priprav­ljene utore za shranjevanje vijakov odstranljive strehe, zato lahko wranglerja vozite tudi zgoraj brez. V Evropi imamo omejeno izbiro motorjev in opreme: mogoče različice so sport, rubicon in sahara; pod pokrovom pa štirivaljna turbomotorja: 2,2-litrski multijet (200 KM) in 2,0-litrski bencinec (272 KM).


image
V prtljažniku je 498 litrov prostora, kar je soliden podatek. FOTO: Aljaž Vrabec


Kljub temu test ni minil brez težav, saj se je prvo testno vozilo pokvarilo. Uradna razlaga je, da je šlo za prekinitev električnega tokokroga na zaganjaču, kar je bila posledica iztaknjenega električnega pina iz konektorja. Okvara je nastala zaradi slabo nameščene PVC-varovalke, ki v konektorju preprečuje premikanje pinov iz ležišča. Ali povedano krajše: kabel se je iztaknil in wrangler je obstal.

image
Notranjost je sodobna in ima terenski pridih. FOTO: Aljaž Vrabec


image
Številne podrobnosti nakazujejo, da gre za pravega terenca legendarnega imena. FOTO: Aljaž Vrabec
V 4,8 metra dolgem avtomobilu sicer ne manjka različne varnost­ne opreme: ESC, nadzor mrtvega kota, pomoč pri parkiranju in vzvratna kamera, štiri zračne blazine … Marsikaj od tega pride prav tudi pri vsakodnevni uporabi, čeprav vožnja od doma do službe ni v kakšen poseben užitek, wrangler pa se tudi na varnostnem preizkusu Euro NCAP ni izkazal, saj so mu strogi ocenjevalci dali le eno zvezdico. Več kot očitno je torej, da so razvojniki največ pozornost namenili temu, da se terenec dobro drži podlage na neurejenih cestah, precej manj pa skozi ovinke na asfaltu.

image
Blato ga ne ustavi. FOTO: Aljaž Vrabec


In ko se vrnete s potepanja v divjini, lahko blato, pesek in drugo umazanijo sperete tudi znotraj, saj ima wrangler odstranljive preproge in talni čep za izpust vode. Tak­šna zabava sicer ni poceni. Testni primerek stane 76.560 evrov.

image
Jeep wrangler unlimited. FOTO: Aljaž Vrabec


image
Tudi prtljažnik je prilagojen terenskim potrebam. FOTO: Aljaž Vrabec


image
Jeep wrangler unlimited. FOTO: Aljaž Vrabec


image
Jeep wrangler unlimited. FOTO: Aljaž Vrabec