Zakaj se imenuje cafe racer, ko pa ne pije skoraj nič? (FOTO)

Sym wolf cafe racer je bil zelo priljubljen v 60. in 70. letih minulega stoletja. Moda se vrača!
Fotografija: Komaj kaj je na wolfu odveč, elementi so čedne izdelave, vtis kompakten in trden. FOTO: Andrej Krbavčič
Odpri galerijo
Komaj kaj je na wolfu odveč, elementi so čedne izdelave, vtis kompakten in trden. FOTO: Andrej Krbavčič

Symovo motorno kolo wolf 300/i je malo posodobljena novost pri nas, sicer ga na različnih trgih prodajajo že dve leti. Naj takoj povem: dober je! Tajvanci so zmojstrili obrt, izdelek je soliden, dizajn brez azijske navlake primerno dregne v srca tistih, ki smo bili mladi v 70. letih. Mehanika in izdelava sta čisto solidni, in ko enkrat doumeš, da ni ves čar motociklizma v velikih motorjih, postane wolf 300/i presneto privlačna možnost za nakup.



Predvsem stane malo in niti pri polnem plinu ne porabi več kot tri litre goriva na 100 km; naše povprečje je bilo 2,5 litra. Enovaljniku z 278 ccm gibne prostornine in 20 kW (27 KM) malo manjka do nazivnih 300 ccm, a je izredno simpatičen motor za vsakdanjo rabo. Ima primerno težak vztrajnik, zato se morda zdi manj poskočen kot najsodobnejši tekmeci, toda uporaben je že od 2000 vrtljajev v minuti, prožen in razvije razmeroma veliko navora od 3000 vrtljajev naprej, od 5000 pa moč stopničasto narašča vse do 9000. Pri avtocestnih 130 km/h se vrti motor s 7000 vrtljaji (v dolgi šesti prestavi), v klance skoraj ne pojema, do 110 km/h varno prehiteva. Največ doseže 138 km/h. Po celotnem območju delovanja prenaša tresljaje na krmilo, drugam manj.

Iz lepo izdelanega, velikega izpuha prihaja prijeten zvok – pred zagonom je zelo glasna črpalka goriva. Natančen in lahkoten je šeststopenjski menjalnik, digitalni prikaz prestave pa zamuja kakšno sekundo. Sklopka je lahkotna, verižni prenos malce suva pri majhni hitrosti. Posoda za gorivo drži 14 litrov. Z dvomom gledamo le grlo hladilnika, ki je precej štrleče in torej občutljivo pri udarcih in padcih.

Rdeča obroba sicer solidnih analognih merilnikov z digitalnimi zaslončki spominja na neprespane noči. FOTO: Andrej Krbavčič
Rdeča obroba sicer solidnih analognih merilnikov z digitalnimi zaslončki spominja na neprespane noči. FOTO: Andrej Krbavčič


Vozne lastnosti niso slabe


Cevni okvir je klasičen, spredaj sta nenastavljiva teleskopa, zadaj stereo vzmetna elementa z nastavljivo prednapetostjo vzmeti. Kolesi sta 17-palčni in obuti v spodobni pnevmatiki znamke Maxxis, ki se obneseta tudi na makadamu. Vzmetenje žal ni bogvekaj, večje neravnine sicer ublaži, manjših in zaporednih pa ne filtrira, kar skupaj z vibracijami motorja na daljših vožnjah nekoliko utruja. Vozne lastnosti niso slabe, wolf je dobrohoten in lahkoten, obračalni krog pa bi mogel biti manjši.

Prednja zavora je celo radialna in deluje dovolj dobro, zadnja je komaj za stabilizacijo pri zavijanju, ABS na suhi cesti ni potreben. Le v hitro voženih, neravnih ovinkih začne wolf nenevarno nihati, delno tudi zaradi slabšega stika kolen s posodo za gorivo. Peljati sme do 160 kg, sam tehta 176 kg.

Vitko podobo cafe racerja zmoti le za kanec preudobno krmilo z ogledaloma. FOTO: Andrej Krbavčič
Vitko podobo cafe racerja zmoti le za kanec preudobno krmilo z ogledaloma. FOTO: Andrej Krbavčič


Zavorna ročica je nastavljiva


Sedež je nekoliko ozek in trši, a voznik sedi sproščeno. Krmilo bi bilo lahko že zaradi naziva cafe racer malce ožje in nižje, snemljivi spojler nad lučjo dokaj blaži zračni piš. Če snameš še tisti caferacerski zadek, je mogoče tudi zadaj za silo sedeti ali zanesljivo navezati prtljago. Pod sedežem je prostor za dokumente, ključavnica čuva tudi čelado.



Oprema krmila je kakovostna, zavorna ročica je nastavljiva, ogledali opravljata funkcijo. Okrogla merilnika sta obrobljena rdeče, kar malo spominja na skrokane oči. Vmes je digitalni prikaz kopice uporabnih podatkov, ves sklop je bogato osvet­ljen, žaromet je soliden. Če vam je okusno retro oblikovani wolf 300i všeč, vas bodo k nakupu podžigale še njegova vsestranska gospodarnost, solidnost in razmeroma dobra zmogljivost.

Komentarji: