Kodiaq, večji SUV iz Škode

Športni terenec, ki bo zlahka izpolnil tudi družinske potrebe.

Objavljeno
02. september 2016 22.02
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Škoda ima že leta v ponudbi model, ki ga lahko štejemo med športne terence – yeti je praktičen in za teren uporaben avtomobil manjših mer. Ker so v zadnjih letih športni terenci skoraj edini segment, katerega prodaja stalno raste, ni nenavadno, da so pri češki znamki s sodelovanjem koncerna VW pripravili naslednjo novost na to temo. Kodiaq je opazno več­ji kot yeti in vsaj pri Škodi nagovarja povsem novo ciljno skupino, kakor da želi biti nekakšen družinski SUV.

Če je yeti dobil ime po domnevnem himalajskem snežnem bitju, ga je kodiaq po otoku pred južno obalo Aljaske, podobno pravijo tudi medvedu, ki živi na tistem območju. V slogu imena ima nekaj robustnih, močnih potez, po drugi strani deluje kot povišana in skrajšana izvedba superba. Kodiaq je dolg 4,7 metra, medosna razdalja znaša 2,8 metra, oddaljenost od tal 19 cm. Snovalci so se na premierni predstavitvi pohvalili, da lahko pelje do sedem potnikov. Spredaj smo sedeli zelo dobro, druga vrsta je kar prostorna in predvsem prilagodljiva, klop je deljiva v razmerju 60/40 in vzdolžno pomična, nastavljati je mogoče naklon naslonjal. Opcijska tretja vrsta doda še dva sedeža, a se tja zadaj odrasel potnik le težko stlači, rešitev je primerna predvsem za nižjerasle in otroke. Tudi ob postavljenih sedmih sedežih kodiaq ne ostane brez prtljaž­nika, bolj pa seveda z njim izstopa petsedežna različica, ki lahko, odvisno od naklona naslonjal, v prostoru s prilagodljivim dvojnim dnom sprejme od 650 do 835 litrov tovora, če je druga vrsta podrta v dno, pa 2065 litrov. Veliko. Opcija je tudi zlaganje sovoznikovega sedeža, precej je praktičnih rešitev, med drugim ima kodiaq zaščito roba vrat, da se ne opraskajo, če pri odpiranju z njimi kam zadenemo, ko se zaprejo, pa se zaščita pospravi za rob.

Na armaturni plošči je bolj ali manj vse v znanem Škodinem slogu. V najbolje opremljenih izvedbah na predstavitvi je izstopal čedno oblikovan in z zračnikoma ob straneh obdan večfunkcijski zaslon na dotik z diagonalo 20 cm, na katerem lahko upravljamo vrsto sodobnih infozabavnih rešitev, tudi dostopamo do spleta. Prav tako ima kodiaq standardno ali za doplačilo veliko asistenčnih dodatkov.

V ponudbi motorne tehnike uvodoma ni nobenih presenečenj, saj se opira ključne dizelske in bencinske agregate koncerna. Bencinski je 1,4-litrski prisilno polnjeni štirivaljnik z močjo 92 ali 110 kW (izvedba ACT z izklapljanjem dveh od štirih valjev), dvolitrski turbobencinec zmore 132 kW. Dizelski motor ima prostornino dva litra, pripravljen je v različicah z moč­jo 110 in 140 kW. Pogon je lahko sprednji ali štirikolesni, za prenos moči pa skrbi bodisi šeststopenjski ročni menjalnik bodisi samodejni, ki ima šest ali sedem stopenj. Še je v spominu, da je bil koncept vision S, ki je natančno napovedal kodiaqa, pripravljen kot priključni hibrid, a tokrat o tem, ali bo takšen pogon našel pot v proizvodni avto, niso rekli nobene.

Kodiaq bo na slovenske ceste pribrnel marca prihodnje leto, govoriti o cenah je še veliko prezgodaj, mislimo si, da bodo verjetno nekje v območju superbovih. Videli bomo, ali bo novinec speljal tudi kakega kupca, ki bi sicer izbral katero drugo škodo, ali pa bo osvajal voznike, ki so doslej vozili avtomobile drugih znamk. Proizvodnja bo potekala tako na Češkem kot na Kitajskem za lokalni trg. Za konec dodajmo še besede prvega moža Škode Bernharda Maierja, da je kodiaq začetnik obširne Škodine dejavnosti na področju vozil SUV. Ni skrivnost, da se proti koncu prihodnjega leta na trg pripelje novi yeti, morda pa se mu pridruži še kakšen soroden model.