Lexus RX, prestižno-hibridni športni terenec

Četrta generacija velikega SUV-a, ki ima lahko hibridni ali bencinski pogon, nikoli pa dizelskega.

Objavljeno
27. november 2015 13.13
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Lexus je z velikim športnim terencem RX že dolgo navzoč na trgu, kot prvi je v segmentu SUV dal poudarek na hibridni pogon. Tako je tudi zdaj, ko se prestižni RX pelje v svoj četrti krog. A s precej drugačno zunanjostjo in deloma tudi vsebino.

Lexus RX je bil tako kot drugi modeli te znamke pogosto izbira tistih dovolj premožnih kupcev, ki zaradi tega ali onega razloga niso hoteli na tem področju prevladujočih nemških avtomobilov. Verjetno bo tako tudi tokrat, pa čeprav je njegova nova zunanja podoba ostrejša, skoraj napadalna. Dizajn se zdi kot za številko večje nadaljevanje tistega, kar je prvič prinesel manjši SUV lexus NX. Videli bomo, ali bo voznikom, ki imajo v mislih znamko Lexus, všeč – doslej so v treh generacijah prodali 2,2 milijona RX-ov –, je pa gotovo, da avtomobil neopažen ne bo.

Notranjost je še naprej bolj umirjena, malce več je prostora, saj je avtomobil v dolžino zrasel za 12 cm (489 cm), za 5 cm se je povečala njegova medosna razdalja, malce je višji. Je pa RX še naprej petsedežnik, kakšne tretje »otroške« sedežne vrste nima.

Vozimo se v prestižnem razredu in tu ne manjka kakovostnih materialov in prav takšne izdelave, je pa to seveda za konkuriranje tekmecem nujno. Na sredini izstopa velik, ravno prav v ozadje postavljen multimedijski zaslon, ki je atraktivno oblikovan, omogoča deljen prikaz podatkov, le upravljanje spodaj z miško je malce preobčutljivo. Klasični pridih vnaša nekaj nižje vgrajena analogna ura, obrtno mojstrstvo pa se kaže na širokem sredinskem delu konzole z obdelavo lesa, po kateri Japonci, konkretno Yamaha, slovijo pri svojih klavirjih. Sprednja potnika sedita izjemno udobno, tudi v drugi vrsti je zelo ugodno. Potovanje v tem avtomobilu je v užitek. Zadnja klop se deli v uporabnem razmerju 40/20/40. Zloži se s pritiskom na gumb, pri čemer nastane površina, ki sicer ni čisto ravna, na elektriko pa jo tudi dvignemo nazaj in nastavimo naklon naslonjal. RX ima v hibridni različici baterijo pod zadnjimi sedeži in prtljažnik zaradi nje ni zelo okrnjen. Njegova prostornina znaša 539 litrov, pri bencinski izvedbi pa 553 litrov.

Manj presenečenj in novosti kot pri obliki je pri pogonu, saj RX tu vztraja v začrtani smeri. Tako kot nasploh pri znamki ni dizelskega pogona, ampak je v ospredju hibridni, ki je dodelana kombinacija 3,5-litrskega bencinskega šestvaljnega motorja in dveh električnih agregatov (eden spredaj, drugi zadaj), RX iam torej v tej izvedbi vedno štirikolesni pogon. Za prenos skrbi brezstopenjski samodejni menjlanik CVT, ki ga je za večjo odzivnost dobro prestaviti v športnejši program. Skupna moč pogonskega sistema znaša 230 kW (313 KM). Med prvo vožnjo, ki smo jo večinoma opravili najve po avtocesti in nekajmanj  po podeželski cesti, je računalnik prikazoval povprečje devet litrov, verjeto bi bi bilo moč v kaki daljši bolj umirjeni vožnji doseči še kak liter nižjo vrednosit. Pri lexusu ni izvedenke priključnega hibrida. Pravijo, da bi to avto konkretno podražilo, druga pogonska možnost bo za naš trg izvedba z bencinskim turbo motorjem prostornine dveh litrov z največjo močjo 175 kW (238 KM), ki je znan iz manjšega NX. Pogon je lahko v tem primeru speljan le sprednji ali na vsa štiri kolesa, za prenos pa skrbi samodejni menjalnik s šestimi stopnjami. Lexus RX tehta glede na izvedbo od 1,9 do 2,2 tone, kar je približno toliko kot poprej, res je avtomobil nekaj večji, ni pa bi bilo  ekstremnega zmanjševanja mase. So pa količnik zračnega upora izboljšali na 0,33. Od tehnike je treba omeniti še dodelano podvozje, ki se v najvišji opremi samodejno prilagaja načinu vožnje in je prava kombinacija čvrstosti in tihega udobja.

Opremskih paketov je več, z opombo, da so številni asistenčni sistemi vključeni že v standardno opremo, z radarskim tempomatom vred, ki pa pri upočasenjevanju deluje do hitrosti 40 km/h in ne do ustavitve. Med drugm izstopa precej širok barvni prikazovalnik različnih informacij na vetrobranskem steklu. Veliko je stvari, ki razvajajo, še posebno izjemen zvok avdiosistema Mark Levinson. Novi lexus RX bo pri nas naprodaj od decembra. V bencinski izvedbi z oznako 200t bo stal najmanj 59 tisoč evrov z dvokolesnim pogonom in 60 tisočakov s pogonom na vsa štiri kolesa. Cena hibridne izvedbe z oznako 450h se začne pri 69 tisoč evrih in lahko pri najvišji opremi doseže 88 tisoč evrov.