Razumel vas bo tudi med vrsticami

Nova generacija najmanjšega Mercedesovega avtomobila.

Objavljeno
02. februar 2018 20.09
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec

Kaj še ostane velikim? Najmanjši Mercedesov avtomobil ima namreč številne lastnosti, ki smo jih bili vajeni v precej večjih in dražjih modelih iz te nemške tovarne. Novi razred A je tako majhen samo po velikosti, po vsebini pa obljublja veliko.

 

e kdo bi si pred dobrimi dvajsetimi leti mislil, da bo mercedes razreda A nekoč postal tako ekskluziven. V svoji prvotni podobi z večjo višino je imel številne porodne težave, saj se je zaradi nestabilnosti prevračal že na testiranjih, toda odkar je s tretjo generacijo leta 2012 postal kompaktni avtomobil, se je začel njegov preporod, še bolj pa naj bi zablestel zdaj v novi, četrti generaciji.

Tokrat še ni bil čas za vožnjo, toda marsikaj je jasno že na prvi pogled. Recimo to, da je občutek v notranjosti podoben kot pri največ­jih limuzinah, čeprav gre za najmanjši avtomobil v Mercedesovi družini. Tak pristop je razumljiv, saj razred A privablja največ novih kupcev pod srebrno zvezdo, predvsem tistih malo mlajših.

Takoj sta opazna nova desetpalčna osrednja zaslona, ki sta povezana od voznika do sredine nadzorne plošče, kar je zdaj že stalnica pri vseh novih mercedesih. Zaslon bo občutljiv na dotik, takšno uprav­ljanje pa naj bi potekalo tekoče in natančno, kar naj bi veljalo tudi za sledilno ploščico na sredinski konzoli. Večfunkcijski volan je enak kot v razredu S, hkrati pa naj bi imela tudi sprednja sedeža enake funkcije kot v dražjih hišnih primerkih – vrhunsko ogrevanje, prezračevanje in masažo.

»Hej, Mercedes!«

Poleg nove oblike je bil na svetovni premieri v ospredju nov zabavno-uporabniški sistem MBUX. Prebudite ga tako, da rečete: »Hej, Mercedes!« Njegova konkurenčna prednost je, da naj bi razumel tudi bolj neuradne zahteve, ki jih boste izrekli med vrsticami. Tako naj bi vedel celo, da vas zanima vreme v Portorožu, če ga boste vprašali: »Ali potrebujem na morju sončna očala?« Mercedesova navigacija si bo menda zapomnila vaše želje, zato vam bo v petek po službi sama nastavila pot do fitnesa, če ste enako izbiro uporabili tudi v tednih pred tem.

Razumela naj bi tudi pogovorni jezik, prepoznavala narečja in se prilagodila preteklim zahtevam uporabnika. Če boste želeli nižjo notranjo temperaturo, boste to samo omenili, a če boste znižano temperaturo nato ročno malce povišali, si bo sistem vaš »popravek« zapomnil in bo naslednjič ogrevanje zmanjšal za malce manj kot prvič. Kljub temu je treba opozoriti, da slovenščine ni med 23 jeziki, ki so že nastavljeni v sistemu. S svojim mercedesom se boste morali pogovarjati v katerem od tujih jezikov, pri čemer denimo razlikuje med ameriško in evropsko angleščino.

Razvojniki so obljubili povečan prostor na sedežih spredaj in zadaj, o čemer smo se prepričali tudi sami na mednarodni predstavitvi, za 29 litrov je večji prtljažni prostor in meri 370 litrov. Zadnji sedeži se bodo v osnovi podirali v razmerju 60:40, za doplačilo bodo na voljo v razmerju 40:20:40.

Pod pokrovom bodo sprva trije motorji, in sicer dva bencinska, 1,4- in 2,0-litrski, ter 1,5-litrski dizelski. Snovalci trdijo, da so opravili kar 12 milijonov testnih kilometrov. Pri Mercedesu so poudarili tudi izboljšane varnostne pripomočke. Sistem za nadzor mrtvega kota naj bi prepoznaval kolesarje, okolico pa bo spremljal še tri minute po tem, ko boste parkirali avtomobil. Tako vam bo priskočil na pomoč, če boste pri odpiranju vrat morda pozabili, da se lahko mimo pripelje kakšen kolesar.

Zares prava preizkušnja bo, ko bomo lahko z novim mercedesom opravili prve kilometre med ovinki, vendar tokrat tega ne bomo počeli na slovenskih cestah kot leta 2012, ko je mednarodna predstavitev tretje generacije raz­reda A potekala prav pri nas.