Mazda MX-5 je sveža in lahkotna

Mali japonski roadster z veliko tradicije je zapeljal v četrti generacijski krog.

Objavljeno
01. april 2016 18.03
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Mazda MX-5 je eden tistih redkih malih roadsterjev, ki so znali obstati skozi čas. Drugače kot kak tekmec je bila vselej tu nekje, čeprav časi takšnim avtomobilom niso bili naklonjeni. Zdaj so jo pripravili povsem na novo in je vsekakor pripravljena za vztrajanje v skoraj povsem lastni niši.

Za majhne športne avtomobile se morda ne zdi tako težko, da jih snovalci oblikujejo očem privlačno. Ne vem, koliko dela so imeli Mazdini oblikovalski snovalci s četrto generacijo MX-5, a ko jo gledaš v živo, daje predvsem občutek, da ima ob različnih kotih svetlobe prav toliko različnih odtenkov, skoraj nikoli ne deluje povsem enako. Kot da se stalno malce spreminja. Nekoliko napadalno so videti ozke ostre sprednje luči, zadnje so kot nasprotje prijazno okrogle, v obojih je veliko svetečih diod. No, ko roadsterja pogledamo s strani, seveda izstopata napet dolg motorni pokrov in še nekoliko skrajšan zadnji previs. MX-5 v dolžino meri dobrega 3,9 metra, za 10 cm je krajši kot prej, medosna razdalja je krajša le za 2 cm. Pokrov motornega prostora je postavljen nižje, prednja stebrička in okvir vetrobranskega stekla so pomaknjeni nazaj, za boljšo vidljivost, ki pa še vedno ni izjemna. Kabina je slogovno pripravljena tako, da spomni na aktualne mazde, a ima vendarle dovolj svojih poudarkov, npr. izrazito linijo, ki teče od zgornjega dela obloge vrat v smeri sprednjega odbijača.

V takšnih avtomobilih se vedno sedi nizko, v novincu še malce bolj kot prej, čisto vsakega položaja nog takšen avto pač ne dopusti, malce se mu je treba prilagoditi. Imata pa sedeža konkreten oprijem za hrbet in nogi, volan in prestavna ročica ročnega menjalnika sta takoj pri roki, voznik za volanskim obročem takoj zazna vse potrebne prikaze. Mazda MX-5 je dvosedežnik s platneno streho, ki jo zložimo in postavimo nazaj ročno, ampak postopek je sila preprost. Bo pa k nam prihodnje leto prišla tudi različica RT, ki ima zložljivo trdno streho. Prtljažnik je takšen kot prej – majhen, sprejme 130 litrov.

Gradnjo avtomobila so precej olajšali, to velja tako za karoserijo kot pogonske sklope in podvozje. Grame so klestili povsod, tudi tako, da so naredili miniaturno ročico za pomik voznikovega sedeža. Mazda MX-5 ima pod dolgim motornim pokrovom vzdolžno vgrajen štirivaljni bencinski motor, ki ima lahko prostornino 1,5 (G 130 ) ali dva litra (G 160). V prvem primeru je največja moč 96 kW (131 KM), v drugem znaša 118 kW (160 KM), z mesta do stotice avtomobil z njima pospeši v 8,3 in 7,3 sekunde. Govorijo o manjši normni povprečni porabi goriva, od 6,0 do 6,6 litra, kar pa kupcev takega tipa avtomobila morda niti ne zanima. Za prenos moči na zadnji kolesi skrbi na novo pripravljen ročni šeststopenjski menjalnik, ki ima manj trenja in je bolj odziven. Pri športnikih tudi varnost ni glavna tema, pa vseeno – roadster je na preizkusu Euro NCAP prejel za ta tip vozila dokaj dobre štiri zvezdice, ponaša se z aktivnim motornim pokrovom, ki je ob morebitnem trku manj neugoden do pešcev.

Mazda MX-5 se pri nas prodaja s petimi različnimi opremskimi paketi, prvi trije (emotion, challenge, attraction) so dosegljivi le z vstopnim motorjem. Avtomobil ima v začetni ponudbi 16-palčna kolesa, žaromete s svetečimi diodami ter ročno klimasko napravo in stane 24 tisoč evrov. Tisočaka več je vreden paket challenge, ki med drugim dodaja dnevne luči s svetečimi diodami, večfunkcijski upravljalnik in sredinski barvi zaslon ter volanski obroč in kroglo ročice menjalnika v usnju; v opremi attrraction (27 tisoč) so usnjeni še sedeži, klimatska naprava je samodejna. Oprema revolution, ki je edina dosegljiva pri obeh motorjih, vključuje navigacijo, napredni zvočni sistem Bose, če je agregat močnejši, ima še avto še trše vzmetenje, 17-palčna platišča, sistem za regeneracijo zavorne energije, diferencial z omejenmi zdrsom – takrat stane slabih 28 ozirom 29.600 evrov. Najvišji paket revolution top je na izbiro le z močnejšim motorjem, vključuje množico asistenčnih sistemov in športna sedeža Recaro, cenijo ga na 31.500 evrov.

Zdaj se v Sloveniji vozi dobrih 200 mazd MX-5 različnih generacij, časi, ko so jih prodali po sto na leto, so zgodovina. Letos računajo na 20 kupcev, a ti naj bi večkrat izbrali močnejšo izvedbo z boljšo opremo.