MX-5 RF kot zanimiva izvedba športne mazde

Avtomobil tudi za tiste, ki bi imeli odprt dvosedežnik le, če bi bil dobro zaprt.

Objavljeno
03. februar 2017 16.21
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Andrej Krbavčič
Andrej Krbavčič

Če vam znese, ji privoščite tak­šno mazdo. Res ne bo gledala zviška na vse okrog sebe, a bo vseeno vzljubila malo targo. Težko je namreč najti kateri drug dvosedežnik, ki se odkrije in je podobno civiliziran. Pri Mazdi so najprej resno razmiš­ljali, potem šele risali.

Sprva se nismo zavedali, kdo nam deli oblikovalske modrosti, a je bilo precej nenavadno in presenetljivo. Masašhi Nakajama je s sprotno risbo prikazoval razvoj poglavitnih potez in upoštevanje dogovorjene zasnove mazde MX-5 in še posebno nove MX-5 RF. Virtuozno, hkrati pa je pripovedoval za Japonca (ali naše predstave o njih) nenavadno duhovito. Malo ga je zaneslo, ko nam je opisoval navdih za obliko strehe posrečene targe: da se je zgledoval po sveti gori Fudži. Brez dvoma je streha RF zelo uspela in skladna, a z goro Fudži ne najdemo podobnosti. Zvečer je Nakajama sedel za našo mizo in nam skiciral klasične avtomobile, ki so mu všeč in so ga inspirirali. Izkazal se je za zelo univerzalnega človeka in je morebiti tudi zato mazda RF tako posebna, slogovno čista in evropska – če hočete. Nakajama ni nič manj kot glavni Mazdin oblikovalec in šef projekta MX-5. Da ima prav, dokazuje dvojna zmaga za naslov svetovni avtomobil leta in dizajn leta.

Zaprti RF je s strani prekrasen kupe, od zadaj pa čisto edinstven, saj je zadnja šipa globoko ugreznjena in deluje pri odprtem avtomobilu kot vetrni ščit in zaščitni lok. Odprti avtomobil ni videti prav nič slabše. Resnično skladni avtomobili z zložljivo trdno streho so bili doslej zelo redki ali pa so popolnoma žrtvovali prtljažni prostor. Pri Mazdi so se odločili, da se osnovne mere MX-5 ne smejo spremeniti, da mora prtljažnik sprejeti vsaj dva letalska kovčka in, ne nazadnje, da mora zaprti ali odprti RF zagotavljati vozniku neokrnjene užitke. S pritiskom na gumb  izbirate med razvajajočim kupejem in prvinskim roadsterjem.

RF kot kupe: je odlično narejen, v njem je ostalo le princeskam zaznavno drobno prodiranje zunanjega zraka ob kompliciranem in zajetnem strešnem mehanizmu, drugače je avtomobil povsem vodotesen in tih. Zelo opazna pridobitev je boljša karoserijska vzvojna trdnost, kljub manjši masi kot doslej: vibracij skoraj ni in daljša vožnja prav nič ne utruja. Slaba stran zaprtega RF je le slabša vid­ljivost.

In kot roadster? V praksi je takole: pri ustavljenem zaprtem avtomobilu z delujočim motorjem pritisnemo na tipko in jo držimo. V kratkih trinajstih sekundah se okni malo spustita, privzdigne se zadnji del strešnega dela karoserije, ki razkrije prostor, v katerega se pogrezne le vrh strehe, potem se vse tiho zapre. Če je hladno, zdaj nastavite ogrevanje. Z razgledom vred se boste počutili kot v pravem roadsterju in še bolje: tjale do 120 km/h bo čisto znosno, kar zadeva prepih. Za volanom (in na serijskih ali Recarovih sedežih) se ne prevelik voznik počuti odlično, celo prostorno je, sopotniku pa tudi ni hudega. MX-5 ima le zdravo količino elektronskih igrač, ker je prostočasni in športni avtomobil v najboljšem pomenu. Uživancija!


Zelo kompleksna streha in pripadajoči deli karoserije so izdelani iz različnih materialov, vse skupaj pa je 45 kg težje kot pri MX-5 s platneno streho. RF je dolg 3915 mm in tehta 1090 kg. Pogon je seveda na zadnji kolesi, vozne lastnosti so odlične, varne in zabavne, vzmetenje čisto zadovoljivo. Izbirate med dvema motorjema. Vsem je bil bolj všeč skyactiv-G2.0, ki je zelo suveren in kultiviran. Pri 6000 vrtljajih zmore 118 kW in s prožnostjo omogoča lenarjenje z izvrstnim šeststopenjskim menjalnikom. Izberete pa lahko tudi samodejni šeststopenjski menjalnik, ki ga nismo imeli priložnost preizkusiti.

Manjši, 1,5-litrski motor skyactiv-G1.5, zahteva zelo pogosto pretikanje, saj se pod 3000 vrtljaji ne dogaja skoraj nič. Zmore 96 kW pri 7000 vrtljajih. Toda ta motor ima svoj čar: če prestavljaš in ga ženeš v visoke vrtljaje, ki jih ljubi, je prav živahen. Ob zagonu poči kot v kakšnem maseratiju, potem se motor ob vsakem dodajanju plina oddolži še z zvočno orgijo, ki jo sopotnik sliši precej manj.

Odloča vaš značaj: prvinski roadster ali udobni in vsestranski RF, živahni, primadonasti mali motor ali sproščeni večji. Odločite se lahko med več barvami, nova je strojno kovinska, ki ni zrnasta; pri nekaterih svetlobah je osupljivo plastična, v slabem vremenu pa nekam motna. RF pride k nam v marcu, cene še niso določene.