Mazda6
je bolje 
povezana z voznikom

Prenovljena Mazdina šestica se ponaša predvsem z očem nevidnimi izboljšavami, boljšo ergonomijo in tišjimi dizelskimi motorji

Objavljeno
09. september 2016 20.12
Blaž Kondža
Blaž Kondža

Zelo izurjeno oko dobrega poznavalca Mazdinih avtomobilov bo morda zaznalo razlike med mazdo6 modelnega leta 2016 in prenovljeno šestico modelnega leta 2017. Še najbolj vidna razlika je zunanje ogledalo z integriranim smernikom v obliki elegantne svetlobne črte. Druge novosti, ne glede na to, ali gledamo kombilimuzinsko ali karavansko različico, so navzven manj očitne, a vseeno pomenijo korak naprej.

 

Novost v prenovljeni mazdi6, ki po besedah proizvajalca vpliva na dinamiko vožnje, stabilno lego vozila in ne nazadnje tudi udobje vožnje, je vpeljava tehnologije, ki so jo pri Mazdi poimenovali G-Vectoring Control (GVC). Gre za sistem, ki ob zavijanju prilagodi moč motorja tako, da je krmiljenje še bolj gladko. Razvoj sistema je sledil japonski filozofiji Jinba Ittai, ki v prevodu pomeni »jezdec in konj kot eno telo«. Pri Mazdi ta filozofija pomeni povezavo in komunikacijo med voznikom in vozilom, ki ju z vsakim novim modelom dopolnjujejo. Tudi razvoj prenovljene mazde6 so začeli tako, da so avtomobil zgradili okoli človeka – voznika.

Kako deluje omenjeni GVC? Elektronika s senzorji zazna vrtenje krmila in ob vstopu v zavoj malenkostno zmanjša navor motorja, kar privede do prenosa teže na sprednji kolesni par in s tem do boljšega oprijema. Ko sistem zazna, da je kot krmila konstanten, ponovno poveča navor motorja in s tem povroči prenos teže na zadnji kolesni par. Ali smo posebej občutili delovanja sistema med prvimi kilometri, bi težko rekli, deluje namreč neopazno, mazda6 pa se v vozniškem smislu že nasploh obnaša zelo dobro. Tovarniški posnetki, ki so nam jih predvajali, pokažejo razliko. Mazda6 z GVC na posnetku je po zasneženi površini bolj stabilno vozila v zavoj kot vozilo brez sistema. Tudi sovoznico na posnetku je v primeru vklopljenega GVC v ovinku vidno manj »premetavalo« po sedežu.

Očem bolj vidna sprememba je v notranjosti, kjer voznika pričaka na novo zasnovano krmilo z novimi stikali in izboljšano ergonomsko obliko. Za hladne zimske dni je tu še (doplačljiva) možnost ogrevanja volanskega obroča, kar je prav tako novost v šestici. Izboljšan je tudi HUD prikazovalnik, ki ima boljšo ločljivost in barvni prikaz ter možnost, da se nastavitev njegovih parametrov shrani skupaj z nastavitvami električnega sedeža (doplačljiva oprema). Na žalost pa se še vedno prikazuje na ločenem steklu, ki se dvigne ob zagonu avtomobila. Izboljšali so tudi instrumentno ploščo, kjer je desni večfunkcijski zaslon v merilnikih dobil barve in boljšo ločljivost in lepšo grafiko. Povedano pod črto: prvi vtisi izza krmila mazde6 so dobri.

Prenovitev je prinesla tudi vrsto izboljšav na področju asistenčnih sistemov, med katerimi so mnogi doplačljivi oziroma odvisni od izbrane ravni opreme. Tako denimo sistem samodejnega zaviranja v mestu s pomočjo nove kamere omogoča delovanje sistema pri bistveno višjem hitrostnem razponu – od 4 do 80 km

h, prej od 4 do 30 km/h – pri čemer prepozna tudi pešce. S pomočjo ultrazvočnih senzorjev deluje tudi pri vzvratni vožnji (2 – 8 km/h). Sistem pametnega zaviranja Smart Brake Support, ki deluje s pomočjo že omenjene kamere in radarja v maski vozila, ima odslej še večji hitrostni razpon od 15 do 160 km/h. Mazdin aktivni tempomat pa deluje v razponu od 30 do 200 km/h.

Pod motornim pokrovom so kupcem na izbiro trije bencinski motorji in dva turbo dizelska. Šibkejša bencinska agregata sta dvolitrska in razvijeta 107 oziroma 121 kilovatov moči, močnejši bencinar pa je 2,5-litrski s 141 kW moči. Dizla sta 2,2-litrska, imata dve turbini in razvijeta 110 oziroma 129 kW. Pri njiju so s pomočjo nekaterih izboljšav kot je recimo vgradnja nekakšne protiuteži v sam bat dosegli še bolj tih in miren tek.

Menjalnik je lahko ročni 6-stopenjski, ki ga odlikujejo zelo natančni in kratki gibi, ali 6-stopenjski samodejni z možnostjo športnega voznega programa za večjo odzivnost. Pogon je praviloma na sprednji kolesni par, le pri karavanskih različicah z dizelskim motorjem je moč naročiti tudi štirikolesni pogon.

Prenovljena mazda6 naj bi bila na slovenskem trgu na voljo v kratkem, cena pa naj bi bila na ravni predhodnika.