Mercedes razreda S želi ostati na vrhu

Najprestižnejši mercedes s finimi dotiki zunanje podobe in množico tehničnih izboljšav.

Objavljeno
28. julij 2017 15.21
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
V svetu premijskih avtomobilov ima znamka Mercedes-Benz najdaljšo zgodovino. Spoštovanja vredno tradicijo pa ima tudi njihov največji model, ki mu že dolgo rečejo razred S. Admiralska ladja znamke ima mnoge kupce z vsega sveta – doslej v različnih generacijah štiri milijone –, za ohranjanje primata pa se letos predstavlja v prenovljeni izvedbi.

V modelski generaciji se zgodi prenova nekje po tretjem ali četrtem letu. Slovenec Robert Lešnik, ki vodi zunanje oblikovanje vseh atomobilskih modelov Mercedesove znamke, pravi, da je bilo pri zunanji podobi razreda S to narejeno zelo subtilno. Tudi zato, ker je bil doslej avtomobil zaradi vsega, kar ponuja, tudi pojave in svojih razmerij, najbolje prodajan v svojem razredu. Tako so dobile sprednje luči na zgornjem delu trojno linijo – trojne obrvi. »Razred E ima dve takšni liniji, C pa eno, hierarhija mora biti,« pravi Lešnik. Spremenjena je tudi maska, ki je zdaj enovita za vse motorne izvedbe, le najbolj prestižni maybach ima še več kroma. V podobnem slogu kot sprednje so tudi zadnje luči s tremi rdečimi linijami v slogu tako imenovanega zvezdnega prahu. V notranjosti je S dobil nov volanski obroč s tremi kraki in tipkami, prvič je upravljanje navigacijske naprave na volanu, takšen volanski obroč pride tudi v druge modele.

Ni pa S pri novostih v čisto vsem prvi, pričakovano je za razredom E dobil novo elegantno armaturno ploščo z dvema velikima zaslonoma pod enojnim steklom in številnimi možnostmi prikaza najrazličnejših informacij in nastavitev. Glavna stvar v razredu S je še naprej zadaj desno, to je potovalna pozicija večine lastnikov tega avtomobila. Tam je možnost močno spustiti naslonjalo, raztegniti sedalni del, še zlasti če v avtu ni sovoznika. Glava počiva v prijetno mehkem vzglavniku, nogi na posebni opori, iz sredinskega predalnika si lahko izvlečemo mizico, si predvajamo film; s posebnim daljincem si lahko nastavimo mnoge stvari, novost je funkcija z angleškim imenom energizing, gre za različne desetminutne programe, ki vsak na svoj način kombinirajo delovanje klimatske naprave, masaže, vonja zraka, notranje osvetlitve … Seveda je to dostopno tudi potnikoma spredaj.

Razred S je bil že doslej naložen z varnostnimi asistenčnimi sistemi, tokratna novost pa je, da se radarski tempomat in njegova kamera nadgrajujeta s podatki navigacijske naprave, tako da je avtomobil sposoben samodejno prilagajati hitrost ne le glede na prometne omejitve, temveč tudi glede na konfiguracijo terena, v ovinkih in pred križišči. S pomočjo kamere »bere« cestne neravnine in prilagaja podvozje, slednje se posebej prilagaja tudi vožnji v ovinek.

Čeprav je, kot omenjeno, razred S avtomobil, v katerem je najpomembneje, kako se peljete, navduši tudi voznika. Verjetno je tokrat ena pomembnejših novosti nova družina šestvaljnih bencinskih in dizelskih motorjev, ki imajo zdaj vrstno postavitev valjev, s čimer se S na sodoben način vrača v nekdanje čase. Christopher Köhlen z Daimlerjevega oddelka za pogone nam je dejal, da so s takšno postavitvijo dosegli mirnejše delovanje in da je s tem boljša obdelava izpuha. Ko smo ga glede na zadnje dogodke in nadaljevanje dizelske afere vprašali posebej za dizelsko o izvedbo, nam je zatrdil, da tako kot nova generacija štirivaljnih dizlov izpolnjuje najvišje standarde, kar da so preizkusile že neodvisne institucije.

Dizelski šestvaljnik s prostornino malo manj kot tri litre zmore v izvedbi S 350d najvišjo moč 210 kW (286 KM), kot S 400d pa 250 kW (340 KM). Povsem nov je tudi bencinski trilitrski vrstni šestvaljni motor, ki zmore v različici S 450 moč 270 kW (367 KM), kot S 500 pa 320 kW (435 KM). Ker mercedesov s takšnim motorjem v Slovenijo pride bolj malo, smo ga najbolj želeli zapeljati in motor v S500 je res navdušil z lahkotno ekspresnostjo in neverjetno tihostjo delovanja. Skupaj z izvedbo S 450 imata edina v pogonski paleti dodatno 48-voltno napetost električnega omrežja; opremljena sta z električnim kompresorjem, imata dobro sposobnost rekuperacije energije in jadranja.

Za največji del prvih kilometrov so nam namenili osemvaljni bencinski motor s še večjo močjo, ki je nedvomno zelo sposoben pogon s še več zmogljivosti, pri čemer se pač ne sprašuje, zakaj bi jih pravzaprav potrebovali. Še dlje v tej smeri gre izvedba z bencinskim 12-valjnikom, pa sploh najbolj športni različici s pomenljivim pristavkom AMG. Na drugi strani bo razred S tudi bencinsko-električni priključni hibrid, ki bo lahko samo na elektriko prevozil 50 kilometrov. Kaj pa samo elektrika? Ko smo o tem vprašali Robert Lešnika, pričakovano ni rekel nič zelo konkretnega, a nas je spomnil, da Mercedes za prihodnosti napoveduje deset različnih povsem električnih modelov in da bo kakšen moral biti tudi večjih mer …

Včasih bi se zdelo neverjetno, toda danes največ mercedesov razreda S prodajo na Kitajskem, tam kupcem ni pomemben močen motor, radi imajo najrazkošnejšo različico maybacha, prav tako črno barvo karoserije, v kateri avtomobil ni videti prevelik. Razred S se sicer prodaja v različnih izvedbah dolžine, osnovni meri 512 centimetrov, podaljšani 525, maybach 546 in najdaljši pullman, ki ima zadaj po dva sedeža obrnjena v nasprotni smeri, kar 650 centimetrov. S je imel vselej mnoge kupce v Evropi, tudi pri nas ima kakšnega, letos računajo na deset strank, v polnem prihodnjem letu na 20. Ti pa morajo imeti nekaj pod palcem, cena razreda S se začne pri 100 tisočakih in »nobena skrivnost ni, da gre lahko še mnogo, mnogo višje.