Mutacije Citroënovih kaktusov

Primerjava: Cactus shine pure tech 110 S&S BVM ali cactus shine blueHDi 100 S&S BVM?

Objavljeno
03. julij 2015 18.35
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Cactusi so se prijeli in uspevajo, kolikor se zdijo kupcem primerne cene. Mi primerjamo dva, ki se zelo razlikujeta po vrsti motorja, vse druge razlike pa so precej rahločutne in je njihova pomembnost še najbolj odvisna od vaših percepcij, naklonjenosti in čustveno prikrojenega izračuna.

Kar se tiče podvozja, velja za oba splošna ugotovitev: udobno vzmeteno, brez posebnega žrtvovanja dobrih voznih lastnosti. Spodoben elektro servovolan, dobre zavore (vse štiri kolutne). Cactus je prostoren, vidljivost pa je povprečna, posebno nazaj. Povečevanje prtljažnika je žal nedomiselno povprečno. In skrajšajmo pompozne nazive: dizelski cactus naj bo blue, bencinski pa tech.

Blue je imel doplačano panoramsko streho (500 evrov), ki nam ni všeč, saj nima senčila. Menda je steklo izolacijsko, a je razlika v temperaturi med navadnim in steklenim stropom dobro občutna tudi brez termometra. Doplačani so bili še: bela strešna nosilca in ogledali, delno usnjeni sedeži (nekoliko trdnejše sedalo kot pri tekstilnem sedežu) z ogrevanjem spredaj, 17-palčna lahka kolesa in kovinska barva. Dizelski motor je zelo kultiviran in tih – zato postanejo na avtocesti slišni strešni nosilci. Motor poprime že pri res nizkih vrtljajih, moč narašča zvezno. Motor je suveren na način, da lahko nanj kar pozabimo. Poraba goriva je pri dovoljeni avtocestni hitrosti znašala 5,7 l na 100 km, na navadni cesti pa od 3,9 do 5,3 l na 100 km.

Tech je bil s svojo doplačljivo lagunasto barvo (postavlja se vprašanje, ali so brez doplačila samo še nepobarvani avtomobili) in 17-palčnimi črnimi kolesi atraktivna pojava. Sedeži so bili tekstilni in skladni z barvo karoserije, a na njihovih hrbtiščih ni žepov. Njegov motor daje ravno tako suveren občutek, a je nekako prisotnejši od dizelskega, dela se pomembnega. Je odziven, občasno je slišati nekoliko športno agresiven, trivaljni zvok. Ta motor vabi k aktivnejši vožnji. Petstopenjski menjalnik je (pri obeh avtomobilih) rahlo nenatančen pri prestavljanju v vzvratno. Poraba goriva na avtocesti je znašala 6,8 l na 100 km, na navadni cesti od 5,1 do 5,9 l.

Bistvena ugotovitev: oba tokrat preizkušana cactusa sta z naskokom zabavnejša in bolj suverena od 60-kilovatnega primerka, ki smo ga imeli na testu prej; če je tisti bolj spominjal na nostalgične citroëne, sta tadva prava avtomobila. Pri njiju je tempomat uporabnejši, saj ju na avtocestnih vzpetinah ni treba prestavljati navzdol. Torej, kateri je boljši? Oba. Blue je dražji, sproščen in v uporabi gospodarnejši, tech je cenejši, zabavnejši in pač popije liter goriva več.