Oblikovanje kodo v smeri manj je več

Številne drobne, ne le lepotne, tudi tehnične izboljšave mazde CX-5

Objavljeno
19. maj 2017 17.45
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Bilo je pozno leta 2011, ko smo se na jugu Italije prvič zapeljali z avtomobilom, ki smo ga dotlej poznali pod študijskim imenom minagi. Čeprav nam vsem ni bilo čisto všeč, da je ta novinec nadomestil enoprostorsko mazdo5, pa je ravno tisti prvi CX-5 uvedel za Mazdo revolucionarno tehniko in nov pogled na oblikovanje. Zdaj je čas za naslednjo generacijo, ki je oblikovalsko govorico kodo zapeljala v novo smer – odvzemanje odvečnih detajlov, izboljšana pa je tudi v različnih tehničnih podrobnostih.


Oblikovanje z odvzemanjem je vodilo, ki so ga Mazdini oblikovalci omenili pri razlagi zunanje podobe druge generacije modela športnega terenca CX-5. Ker je bil predhodnik velika uspešnica, avtomobila zunaj pričakovano niso radikalno spremenili, ampak so njegove poteze prečistili oziroma odvzeli ali zmanjšali nekatere vidne elemente. Tako so že na prvi pogled precej nižje sprednje in zadnje luči, sprednji del motornega pokrova je manj spuščen in bolj usklajen s stransko linijo avtomobila, ki so ji odvzeli nekaj vmesnih robov. No, niso le odvzemali, kaj so tudi dodali, npr. umetelno obrobo maske, ki je precej prefinjen detajl in jo opaziš šele ob natančnejšem ogledu.

Sprednji stebriček so pomaknili malo nazaj in izboljšali preglednost za voznika, ki si lahko po novem množico informacij ogleduje na prosojnem prikazovalniku pred vetrobranskim steklom. Tudi v kabini se je zgodilo nekaj subtilnih popravkov, saj so rahlo dvignili sredinski del armaturne plošče med sprednjima sedežema, prav tako opori za roki v vratih. Sedeža spredaj imata boljši oprijem, nov je volanski obroč, na katerem je v visoki opremi že kar preveč tipk. Večfunkcijski prikazovalnik se je preselil na vrh armaturne plošče. Na zadnji klopi je mogoče kot naslonjal nastavljati v dva položaja, prtljažna vrata se na različne načine odpirajo in zapirajo na elektriko. Prtljažnik je le malce večji, za več ni bilo prave potrebe, 506 litrov je kar konkretna številka; seveda je še naprej povečljiv v ugodnem razmerju 40/20/40. Za potnike je nedvomno pomembno, da so dosegli boljšo zvočno zatesnjenost kabine; če se spominjamo začetkov tega modela, je bila to ob vsej revolucionarnosti poleg trde plastike ena najšibkejših točk.

Pri merah so spremembe skoraj neopazne: s 455 cm je avtomobil za centimeter daljši kot doslej, medosno razdaljo je ohranil nespremenjeno, je pa nekoliko nižji in širši. Ima boljšo vzvojno čvrstost, dodelali so vzmetenje, tako kot že pred njim mazdi 6 in 3 je dobil sistem g-vectoring control, ki pred vstopom v ostrejši ovinek avtomobilu za hipec odvzame moč motorja, kar izboljša občutek vodljivosti. Pogon je lahko še naprej sprednji ali štirikolesni, pri slednjem so zmanjšali trenje gibljivih delov, kar ugodno vpliva tudi na porabo goriva. V normalnih razmerah se 100 odstotkov moči prenaša na sprednji kolesi, ko najrazličnejši senzorji zaznajo poslabšanje, pa po potrebi do 50 odstotkov na zadnji. Uvodoma sta na izbiro en bencinski in en dizelski motor, ki ju že poznamo: oba sta štirivaljnika prostornine dva oziroma 2,2 litra. Bencinec ima v izvedbi s pogonom na sprednji kolesi moč 121 kW (165 KM) in pri štirikolesnem 118 kW (160 KM). Dizel je v šibkejši izvedbi z močjo 110 kW (150 KM) združljiv z dvo- ali štirikolesnim pogonom, pri močnejši različici s 129 kW (175 KM) je pogon štirikolesni. Menjalnik je šeststopenjski ročni ali samodejni s šestimi stopnjami. Na kratko smo preizkusili bencinski in močnejši dizelski motor. Drugi se precej bolj izkaže, bencinski ne ljubi preveč strmih vzponov. Se pa CX-5 v vsakem primeru skozi ovinke pelje lepo, tekoče. Čez čas pride v ponudbo še 2,5-litrski bencinski agregat (moč 143 kW/195 KM), ki se mu bosta med vožnjo pri manjših obremenitvah izklapljala dva izmed štirih valjev, seveda z namenom doseganja manjše porabe.

Mazda CX-5 ponuja množico asistenčnih sistemov, glavna novost je radarski tempomat s funkcijo samodejnega ustavljanja in speljevanja, seveda je pogoj, da izberemo avtomobil s samodejnim menjalnikom; omenimo tudi sprednje luči, ki so v celoti sestavljene iz svetečih diod – v višji opremi imajo samodejni preklop med zasenčenimi in dolgimi luč­mi, svetlobni sklop vsebuje zdaj 12 segmentov, katerih svetilnost se lahko brezstopenjsko prilagaja ali povsem izključi. CX-5, ki je v Evropi najuspešnejši Mazdin model (predstavlja četrtino vse prodaje), pri nas pa je po prodaji med mazdami na tretjem mestu, bodo v novi izvedbi v Sloveniji začeli prodajati sredi junija. Cena bo za približno 1200 evrov višja kot doslej.