Preizkusili smo: BMW 530e iperformance

Hibridna limuzina, ki zagotovo ima kakšno prednost pred dizelsko.

Objavljeno
06. december 2017 06.00
Posodobljeno
06. december 2017 18.00
Zastopnik: BMW Slovenija
Cena: 60.600 € (testni avtomobil 94.072 €)
Euro NCAP (2017): ★★★★★
Izpust CO2 : 44 g/km

Novo BMW-jevo petico smo imeli v različnih izvedbah že na dveh preizkusih. Tokratna tret­ja je priključni hibrid, ki je glede na zadnje napovedi tako rekoč avtomobil prihodnosti ali pač že sedanjosti. Seveda, predvsem za one, ki imajo pod palcem konkretno veliko denarja.

Oznaka 530e pomeni, da je tokrat­na petica bencinski priključni hibrid s kombinacijo dvolitrskega prisilno polnjenega štirivaljnega bencinskega motorja in manjšega električnega motorja, vse skupaj z največjo sistemsko močjo 185 kW (252 KM) in 420 Nm največjega navora. Polniti jo je mogoče tudi na zunanjem omrežju, poln akumulator pa ji omogoča, da lahko 25 do 30 km vozi prevozi le na električno energijo. Na domači vtičnici se nam je napolnil v dobrih štirih urah, BMW ponuja tudi dodatne (hitrejše) možnosti poln­jenja.

Tako se je na kratke razdalje mogoče voziti povsem brez bencina. Sicer deluje pogon kot hibrid: vedno je v akumulatorju toliko elektrike, da avtomobil speljuje električno in tako pelje pri majhni hitrosti. Pri hitrejši vožnji seveda poprime oziroma pogon prevzame bencinec. Avtomobil dobro rekuperira kinetično energijo, poraba je ob zmerni vožnji znašala okoli šest litrov, kar je za tako velik avtomobil zelo lepa vrednost. Tudi v tej izvedbi petice je vsa pogonska moč speljana na zadnji kolesni par in vrhunske dinamike ne manjka – pri morebitnem hit­rem pospeševanju elektrika doda konkretno, skoraj športno pomoč. Pretikanja samodejnega menjalnika po osmih stopnjah sploh ne občutimo, komaj slišen je tudi preklop med bencinskim in elek­tričnim pogonom. Dodajmo, da lahko v polnilnem načinu z bencinskim motorjem tudi polnimo akumulator, če bi kje morali ali želeli voziti le na elektriko.

Minus je pač zaradi dodanega akumulatorja za 120 litrov manjši, predvsem plitvejši prtljažnik, v katerem nekaj prostora zavzemajo tudi kabli. Tistega za hišno polnjenje je mogoče zložiti v lično torbico. Je pa to veliko tišji in po zvoku pogona avtorju veliko prijet­nejši avtomobil kot kakšen dizelski predstavnik, ki ima po drugi strani daljši doseg.

V tokratni petici je bilo med drugim naložene veliko opcijske napredne opreme, tudi asistenčnih varnostnih dodatkov. Tako kot že pred časom kolega naj posebej pohvalim sistem night vision, s katerim se na zaslonu ponoči prikazujejo pešci, živali, ki bi jih drugače komaj videli ali sploh ne. Zunanja pojava velikih beemvejev ni zelo razburljiva, a je takšna, kot njihovi kupci pričakujejo. Pripomnim lahko zgolj to, da se mi zdi ureditev kabine malce tehnicistična in slogovno manj atraktivna od tistega, kar zmoreta v večjih modelih Mercedes-Benz ali po svoje Volvo. Ampak to je subjektivno mnenje, v tehničnem pogledu gre brez dvoma za zavidanja vreden izdelek. Seveda ob koncu kot vselej pri premijskih avtomobilih pridemo do visoke in z dodano opremo zelo visoke cene, ki osnovno poviša za krepko polovico. Le dodam, da je brez opreme hibridna petica sicer dražja kot npr. osnovni dizel, z uveljavljeno subvencijo pa se mu cenovno zelo približa. A tudi s tak­šno olajšavo lahko velika večina o tem tehnično pohvalnem priključnem hibridu žal le sanja.