Preizkusili smo: Ford focus karavan 1.0 ecoboost 92 kW aut. ST-line R&B

Bencinski mlinček s športnim prizvokom.
Objavljeno
05. januar 2018 18.37
Bruno Kuzmin
Bruno Kuzmin
Pri focusu z litrskim bencinskim trivaljnikom je poudarek na varčevanju, čeprav deluje s paketom športnih dodatkov drugače – kljub odločitvi za samodejni menjalnik.

Kar pozabite na podiranje hitrost­nih rekordov. Poslanstvo 1,0-litrskega stroja s tremi valji, zato precej specifičnim zvokom in močjo 92 kW (125 KM) je drugačno. V ospredje silijo ekološko obarvane teme, čeprav ne gre za najbolj varčnega focusa – tu ohranjajo primat dizelski motorji. Turbo »mlinček«, povezan s spodobnim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, pokaže dva obraza. Eden je umirjen, ko deluje pri nizkih vrtljajih in nežnih pritiskih na plin tiho, uglajeno in nič potratno. Takrat se najbolj približaš tovarniškim obljubam o porabi goriva, tudi tisti o 5,5-litrskem splošnem in 7,4-litrskem mestnem povpreč­ju. Njegov drugi obraz pa se razkrije pri živahnejši vožnji. Ljubezen do visokih vrtljajev je očitna, čeprav prinese s seboj izrazito povečanje hrupa in porabe. Mali ecoboost takrat popije do deset litrov bencina na sto kilometrov in še precej brneče glasen je. Kdor ne mara kompromisa, bo moral izbrati kakšnega izmed večjih štirivaljnikov.

To velja tudi za tiste, ki pričakujejo, da je trivaljni focus enako poskočen prazen in polno naložen. Dizli so tu z večjo zalogo navora v prednosti, »litrski« focus pa je s pospeškom do 100 km/h v 12,2 sekunde in največjo hitrostjo 192 km/h korekten, čeprav deluje na pogled »hitrejši«. Izvedba ST-line red&black je namreč s šport­nimi detajli narejena po okusu adrenalinskih navdušencev. Zunanjost dopolnjujejo plastične karoserijske obrobe, odbijača se kitita s sredinsko zamreženim delom, vsa zunan­jost je rdeča ali ponekod črna; takšni so recimo streha, detajli in 18-palčna lita platišča. Komur so všeč dinamične »note«, ne bo spregledal niti športne oblike prednjih sedežev in v usnje oblečenega volanskega obroča ter prestavne ročice z rdečimi šivi. Drugod deluje rahlo zimzeleni focus tradicionalno in manj sveže. Namestitev stikal na volanskem obroču ni najboljša, merilnikom manjka nekaj novodobne digitalnosti, nabor varnostnih sistemov je krajši od najnovejših, a to bo čez nekaj mesecev korenito spremenil focus nove generacije.

Je pa Fordov »antigolf« v karavanski izvedbi še vedno prijeten družinski avtomobil s 490 do 1516 litrov velikim prtljažnikom, dobro mero udobja in nadpovprečnimi voznimi lastnostmi. Le korekten, a v številnih pogledih z večjimi štirivaljnimi bencinskimi motorji težko primerljiv trivaljnik in njegovo dvojno naravo je treba vzeti v zakup.