Prvi kilometri: Impreza z drugačnimi poudarki

Peta generacija subaruja impreza je manj športna, a želi biti uporabnejša. Le ena pogonska možnost.

Objavljeno
02. december 2017 06.00
Posodobljeno
02. december 2017 18.00

Subaru je za evropske kupce pripravil le eno različico nove, pete generacije kompaktne impreze – to je petvratna kombilimuzina z 1,6-litrskim bencinskim bokserjem, stalnim štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom.

Na evropskih in tudi slovenskih cestah so bile zadnje tri generacije impreze znane predvsem po odličnih voznih lastnostih, podprtih s stalnim štirikolesnim pogonom, in bencinskem bokserju. Rekli smo, da je v vseh imprezah, če najbolj športne WRX STI niti ne omenjamo, veliko sledov Subarujevih uspehov v reliju. Tako so jih od leta 1992 po svetu prodali 3,5 milijona, od tega četrt milijona v Evropi.

Nova generacija je zato za marsikoga svojevrstno presenečenje. Subaru se je z njo odločil zapustiti bolj ali manj nišne vode športnih kompaktnežev in se podati v boj s konkurenco, ki je najmočnejša prav v segmentu srednje velikih petvratnih in zato vsestransko uporabnih vozil. Kakor pravijo pri znamki, so zato dali poudarek na varnost, ki se začne pri povsem novi Subarujevi prilagodljivi globalni platformi, ki jo bodo uporabljali pri vseh prihodnjih modelih. Nadaljujejo pri varni karoseriji, ki je za 70 odstotkov čvrstejša od prejšnje generacije, dodali so nove zavore, dodelali podvozje, izboljšali volanski mehanizem. Še naprej ima impreza stalni štirikolesni pogon, serijsko so vgradili brezstopenjski samodejni menjalnik (lineartronic) in prav tako serijsko dodali zajeten varnostni paket (eyesight). Začetki tega sistema segajo v davno leto 1989 in zdaj so razvili že tretjo generacijo, ki med drugim vključuje prilagodljivi tempomat, samodejno zaviranje pri nevarnosti trčenja – kar smo preizkusili in deluje pri hitrosti vozila do 50 km/h –, ohranjanje voznega pasu, opozarjanje na vozilo ob vzvratni vožnji s parkirnega mesta ...

Nova petvratna impreza je za nekaj centimetrov daljša od predhodnice (dolžina 4460 mm, širina 1775 mm, višina 1480 mm, medosje 2670 mm), zato je prostornejša. Prtljažni prostor meri v osnovni postavitvi 385 litrov, je pa seveda povečljiv. Voznik uživa v odlični ergonomiji in na srečo so ohranili ter celo izboljšali za imprezo značilno vodljivost. Posebej so se ukvarjali tudi z vpetjem karoserije na zadnjo premo in s tem zmanjšali nagibanje vozila med vožnjo skozi ovinke. Pri slednjem svoje doda še odličen štirikolesni pogon.

Pohvalim tudi na otip mehko plastiko, kakovostno izdelavo in všečno oblikovano armaturno ploščo, ki ima – spet v Subarujevem slogu – poleg osrednjega večnamenskega zaslona na dotik še dodaten manjši zaslon za podatke o vožnji. Seveda je lahko vgrajen tudi sistem starlink, ki med drugim omogoča internetno povezljivost.

V Evropi in Sloveniji je nova petvratna izvedba (v ZDA je na prodaj še limuzina) na voljo, kakor sem uvodoma že omenil, zgolj z 1,6-litrskim bencinskim bokserskim bencinskim motorjem in samodejnim menjalnikom. Ta štirivaljnik, ki je skoraj enak kot predhodnik, razvije največjo moč 84 kW (114 KM) in ima največji navor 150 Nm pri 3600 vrt./min. Je umirjen in tih prevoznik, ki zaide v višje tone le med odločnim pospeševanjem. Z njim impreza doseže največjo hitrost 180 km/h in pospeši z mesta do 100 km/h v 12,4 sekunde. Zaradi odličnega podvozja in volanskega mehanizma se zato med prvimi kilometri nismo mogli ogniti vtisu, da bi se ji odlično podal še kakšen močnejši agregat, recimo vsaj 1,6-litrski turbo s 140 ali 150 konji.

Kaj pa cena? Na izbiro so tri opremske različice (pure, style in style navi). Že vstopna premore varnostni paket eyesight, štirikolesni pogon in samodejni menjalnik in za takšno imprezo boste odšteli 19.990 evrov; za do konca opremljeno style navi pa 26.490 evrov. Ker v Sloveniji Subaru nima generalnega zastopnika, povejmo, da so nove impreze dosegljive pri njegovih pooblaščenih prodajalcih AS Kržič na Vrhniki, AS Štern v Kranju in Avto Koletnik v Mariboru.