Preizkusili smo: Mazda6 wagon CD 150 AWD

Dodatna štirikolesna možnost odlično uravnoteženega dizelskega karavana

Objavljeno
01. junij 2015 18.19
Gregor Pucelj, Znanost
Gregor Pucelj, Znanost

Tretja generacija mazde6 je na slovenskem trgu od leta 2013. Zdaj so jo torej le malo pomladili in – kar je v našem primeru najbolj pomembno – dodali stalni štirikolesni pogon. A to možnost so dodelili le karavanski različici.

Poleg kozmetičnih popravkov na zunanjosti, predvsem na maski in lučeh, ki so zdaj v diodni izvedbi, mazda6, tudi njena karavanska izpeljanka, drugega niti ni potrebovala. Brez obotavljanja lahko zapišem, da je vse skupaj dobro videti in da je takoj jasno, da boste sedli v udobno potovalno limuzino (dolžina 4805 mm, širina 1840 mm, višina 1480 mm; medosje 2750 mm), v kateri nikjer ne primanjkuje prostora. Poleg tega je očitno, da mazda6 z materiali in siceršnjo izvedbo počasi pluje v premijske vode.

Nekaj novosti so dodali tudi v vozniškem delu, vgradili so sedempalčni barvni zaslon, občut­ljiv na dotik, je pa dobrodošlo, da lahko voznik med vožnjo upravlja vgrajene programe kar z gumbom na sredinski konzoli. Nekoliko so povečali odlagalne površine in dodali nekaj varnostnih sistemov, med drugim sistem za pomoč pri zaviranju, ki ublaži morebitni trk tudi pri vzvratni vožnji. Sistem za opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu so dodelali, tako da opozori na morebitni promet za vozilom, ko se na primer s parkirišča vzvrat­no vključujete na cestišče. Povezljivostni sistem MZD connect omogoča povezavo in funkcionalnost pametnega telefona; vgrajeno programsko opremo lahko tudi kadarkoli posodobijo oziroma nadgradijo.

Kar zadeva samo vožnjo, se nedvomno pozna, da so se ukvarjali z zvočno izolacijo, saj je zdaj mazda6 po tovarniških trditvah v potniški kabini kar za 26 odstotkov tišja. Ali to povsem drži, seveda ne morem dokazati, je pa dejstvo, da je med tišjimi dizelskimi vozili. Ob odlični ergonomiji, natančni in ravno prav čvrsti ročici šeststopenjskega ročnega menjalnika in mehko-čvrstem vzmetenju je težko najti kakšno pomanjkljivost.

Enako velja za štirivaljni 2,2-litrski motor skyactiv-D s tehnologijo skupnega voda. Ima največjo moč 110 kW (150 KM) in največji navor 380 Nm pri 1800–2600 vrt./min. Odlično se obnese v vseh voznih režimih, le ob priganjanju postane nekoliko robat. Z njim štirikolesno gnana karavanska mazda6 doseže največjo hitrost 210 km/h in pospeši z mesta do 100 km/h v 9,5 sekunde. Kombinirana normna poraba naj bi bila 5 l/100 km, seveda pa smo v resničnem življenju porabili slaba dva litra več ...

Posebnost testnega primerka je bil, kot rečeno, štirikolesni pogon, ki so ga v mazdo6 prenesli iz CX-5. Vse poteka samodejno in vozniku se s tem, kaj se dogaja pod kolesi, sploh ni treba ukvarjati; vozilo tudi ni nič bolj dvignjeno od tal kot običajne mazde6 (165 mm). Vsekolesna gnanost zagotovo pride do veljave med hitrejšo vožnjo po mokrem, dobrodošla je na kakšnih strmih, predvsem makadamskih klancih in seveda v zimskih razmerah. Med našimi preizkus­nimi vožnjami te možnosti žal ni bilo, sem pa štirikolesni pogon preizkusil na makadamu. Oprijem vseh štirih koles je med namenoma (pre)hitro vožnjo odlično pomagal ohranjati smer vozila in pripomogel k temu, da je ne prav majhna mazda6 delovala presenetljivo lahkotno.