Preizkusili smo: Toyota corolla 1.4 D-4D luna TSS

 Zavidanja vredna, a nič manekenska

Objavljeno
01. oktober 2016 23.54
Bruno Kuzmin
Bruno Kuzmin
Limuzinska corolla je po 43 milijonih prodanih primerkov in 50 letih obstoja doživela manjšo prenovo, s katero je postala še bolj markantna, predvsem pa še bolj dodelana in kakovostna.

Corolla enajste generacije s kozmetičnimi popravki kaže predvsem bolj samozavestno podobo in težnjo k uglašenemu in varnemu nizanju kilometrov. Najbolj opazen je prednji del, kjer ne spregledaš odbijača s stranskimi vzdolžnimi gubami in dodatno razpotegnjenih žarometov. Pri drugih popravkih, kot so recimo prednji in zadnji LED-svetilni elementi, gre bolj za drobtinice, ki jih naštejejo le največji poznavalci japonske znamke. Podobno je zasnovana notranjost, kjer ne gre za kakšno usodno privlačnost. Okolje se zdi precej zadržano, a zato z vidika dejanskih potreb daleč nad običajnimi standardi. Kakovost se piše z velikimi črkami. Vsi materiali so prijetni na pogled in otip. V tej toyoti ni prostora za ostro nedodelane robove in krhko ali trdo plastiko. Kritike je deležen le po globini in višini skromno nastavljiv volanski obroč. Je pa avtomobil udoben in na zadnji klopi ter v 530-litrskem prtljažniku nadpovprečno prostoren.

Precej racionalno je sestavljena tudi oprema in tako dobiš v paketu luna vse, kar potrebujejo običajen voznik in njegovi sopotniki. Klimatska naprava je samodejna in dvoobmočna, med vzvratno vožnjo pomaga kakovostna kamera. Nobene zadrege ni glede varnostnih pripomočkov, med katerimi ne spregledaš sistema za zaviranje pred trkom v hitrostnem razponu do 80 km/h, tempomata, opozorilnika pred nenamerno menjavo voznega pasu in sistema za prepoznavanje prometnih znakov. Še bolj nov in svež je sredinski multimedijski sistem s sedempalčnim barvnim zaslonom, ki mu ukazuješ s senzorskimi stikali. Zadeva je na pogled azijsko kičasta, a deluje. Enako velja za digitalno uro, ki se zdi prav takšna kot pred tremi desetletji. Takrat je bila velik hit, danes pač ni.

Salonsko uglajen je 1,4-litrski dizel s 66 kW (90 KM), s katerim je nabiranje kilometrov prijetno, nič stresno in ob okvirno petlitrski porabi ekonomično. Štirivaljnik ostaja v vseh voznih režimih pridušeno tih in miren, ta vtis pa dopolni še natančen in ubogljiv šeststopenjski ročni menjalnik. Corolla se v primerjavi z nekdanjo pelje še za odtenek bolj lahkotno, in kar zadeva vzmetenje, uglašeno. Ni pa to športna limuzina, s katero bi »pilil« podeželske zavoje ali dosegal vratolomno hitrost. Do 100 km/h pospešiš v 12,5 sekunde, največja hitrost znaša 185 km/h. Bolj kot to ostaneta v spominu vsesplošna uravnoteženost in nadpovprečnost v vseh, ali skoraj vseh, pogledih, tako da je corolla še vedno ena najboljših izbir v svojem velikostnem in cenovnem razredu.