Preizkusili smo: Volkswagen amarok (highline) aventura 3.0 TDI 4M

Mogočnost za prepoznavnost in včasih tudi uporabnost.
Objavljeno
01. december 2017 13.57
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Človek se kar malce utrudi, ko se sprehodi mimo volkswagna amaroka, saj gre za zares zajeten avtomobilski primerek. Tako rekoč po vseh merilih je zelo poseben, odvisno od vaših potreb je lahko tudi uporaben. Lahko pa ste z njim zelo prepoznavni, če iščete v vozilu takšno uteho.

Če kaj, potem se z volkswagnom amarokom zagotovo ne morete skriti. Za vami se ozirajo vsi, tudi tisti, ki jim je za avtomobile prav malo mar, saj redkokdo spregleda tako mogočen primerek. Amarok meri v dolžino 5,2 metra, v širino 1,9 metra in v višino 1,8 metra, pri čemer še kako izstopajo mogočna sprednja maska in motorni pokrov, pa tudi tovorni prostor. Vse skupaj daje občutek nepremagljivosti, kakor da pred amarokom ni prevelikih ovir.

Res jih skoraj ni. Dobro se znajde na asfaltu, zemlji in makadamu, lahko se pelje celo pri 50-stopinjskem prečnem naklonu in 45-stopinjskem naklonu pri vzponu, čeprav ima naloženo do tono tovora. K mogočnosti pripomore tudi visok in pokončen položaj sedenja, zato imajo potniki nenehno občutek, da so nad drugimi na cesti, a je vseeno bolje, da takšni občutki ne zameglijo vozniške razsodnosti.

Notranjost je tipično Volkswagnova – preprosta, logična in brez izzivalnih potez. Kljub temu je opazna razlika, saj je treba vse gumbe pritisniti malo močneje, da nastavite želeno. Kakor da gre za poudarjanje grobega in močnega značaja avtomobila, enako velja za zapiranje vrat, ki jih je treba zaloputniti z več moči kot pri drugih avtomobilih.

Tovorni prostor meri 2,52 kvadratnega metra, med obema kolesnima ohišjema pa je 1,22 metra, kar je dovolj za prevoz palete. Nakladalni rob je dvignjen od tal 78 centimetrov, zadnja stranica zdrži do 200 kilogramov obtežitve. Celoten prtljažni prostor je obložen s posebno prevleko, po kateri se predmeti ne premikajo, zato tudi morebitna torba za tenis ostane pri skrajnem robu in ne drsi gor in dol. Celoten tovorni prostor ima zraven športni zaščitni drog v barvi preostalega vozila, na voljo pa je še prekrivni rolo s ključavnico, kar spada med dodatno opremo.

Pod sprednjim pokrovom je bil skrit trilitrski dizelski suženj (beri: motor), ki mora vse skupaj premikati. S 225 konji (165 kW) nalogo opravlja tako dobro, da voznik zgolj na začetku čuti, da se je presedel v zelo velik avtomobil, pozneje je potovanje udobno tudi pri bolj dinamični vožnji. Do stotice pospeši v 7,9 sekunde, največja hitrost znaša 191 kilometrov na uro.

Takšen avtomobil ni poceni, saj stane dobrih 56 tisoč evrov. Povsem pričakovano je zajetna tudi poraba – na testnih vožnjah je znašala 11,1 litra na sto prevoženih kilometrov.