Preizkusili smo: VW golf 1.6 TDI comfortline

Vsestransko soliden prevoznik, ki pa zaradi doplačljivih dodatkov ni poceni.

Objavljeno
14. april 2017 18.58
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Kakor sem zapisal že ob predstavitvi posodobljene sedme generacije golfa, gre spet za korak s časom, s tem da glavne poteze in značilnosti starega dobrega golfa ostajajo nedotaknjene. Verjetno je zato tudi tako uspešen.

Prenovljeni golf ima ob skoraj nespremenjenih zunanjih merah (dolg je 4258, širok 1799 in visok 1492 mm) delno spremenjene le sprednje odbijače in masko, na zadku pa so nove luči, ki so vedno v LED-izvedbi. Poleg tega so namesto dosedanjih ksenonskih žarometov v večini primerov kot doplačljiva možnost – pri testnem vozilu, ki je sicer imelo srednji paket opreme comfortline, je že bilo tako – na voljo prilagodljive LED-luči, ki jih seveda toplo priporočam, čeprav je treba zanje doplačati dobrih 1200 evrov. Še manj opazna novost pa je, da so radarska tipala na nosu vozila zdaj skrili za nekoliko povečan znak VW, tako da niso več vidna.

Če obdelamo še novosti v potniški kabini, je v testnem primerku omembe vreden nov 9,2-palčni osrednji zaslon, ki skriva posodobljeni infozabavni sistem, s povezljivostjo na android auto, apple carplay in mirrorlink vred; pri izbiri radijskih postaj pa zadostuje kar zamah z dlanjo, ne da bi se dotaknili zaslona. Inštrumenti za voznika so v konkretnem primeru običajni, torej taki, kot jih poznamo že kar nekaj časa, in ne digitalni in prilagodljivi, ki jih sicer reklamirajo med novostmi posodobljenega golfa. Med asistenčnimi sistemi, poleg vzvratne kamere, za katero je tudi treba doplačati 220 evrov, hvalim predvsem prilagodljivi oziroma radarski tempomat, ki ga vključno z določanjem varnostne razdalje voznik preprosto upravlja na volanskem obroču; ta je simpatično majhen, spodaj prirezan ter seveda oblečen v usnje in je pri paketu opreme comfortline serijski. Žal pa pri testnem vozilu uporabnost takšnega tempomata precej zmanjša petstopenjski ročni menjalnik, saj se tempomat ob prestavljanju izključi; pri samodejnem menjalniku te težave seveda ni.

Testni golf je imel pod sprednjim pokrovom vstopni turbodizel, 1.6 TDI, ki ima največjo moč 85 kW (115 KM) in največji navor 250 Nm v širokem razponu od 1500 do 3200 vrt./min. V TDI-jevski maniri je zgledno prožen in dobro pospešuje, tudi če se vozniku ne da veliko prestavljati. Kakor obljublja tovarna, golf s tem motorjem doseže dostojno največjo hitrost nekaj manj kot 200 km/h in pospeši z mesta do 100 km/h v dobrih 10 sekundah. Če je voznik dovolj odločen s pedalom za plin, presenetljivo dobro pospešuje predvsem pri hitrosti med 50 in 120 km/h, je pa res, da postane precej glasen. Se pa vse skupaj opazno upočasni, če se v tem petvratnem golfu poleg voznika pelje več potnikov in prtljage. V vsakem primeru pa ste na koncu nagrajeni z zgledno majhno porabo goriva, v našem primeru se je gibala dva do tri decilitre pod šestimi litri na 100 prevoženih kilometrov. Morda je za večino voznikov, ki si bodo omislili ta 115-konjski dizel, podvozje oziroma vzmetenje celo malo preveč športno, saj na neravnem asfaltu neredko deluje kar trdo; očitno je, da je kos tudi močnejšim strojem.