Renaultov scenic četrtič in drugače

Enoprostorec v SUV slogu, spet v osnovni in podaljšani različici

Objavljeno
25. november 2016 19.05
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Renault je s scenicom nekoč postavil definicijo pojma kompaktnega enoprostorca. To prednost je znal izkoristiti in jih je v treh generacijah prodal kar pet milijonov. Zdaj je v novi izvedbi scenic precej drugačen, zlasti v zunanji podobi, kjer želi biti malce podoben športnim terencem. Tudi tak­šen meri na marsikaterega slovenskega voznika.

Scenic je v novi izvedbi bolj postaven, vedno se vozi na 20-palčnih kolesih, to velja tudi za grand scenica, oba sta večjih mer kot predhodnika (440 in 463 cm). Znotraj izstopa veliko položno vetrobransko steklo, sprednji del kabine nam bo blizu, če smo že sedeli v talismanu ali meganu; tu so pokončni večfunkcijski zaslon, ki je videti zanimivo, a ni najbolj intuitiven, zelo udobna sprednja sedeža ter dovolj odlagalnih površin, še posebno pomična sredinska konzola in velik predal pred sovoznikom. V drugi vrsti je v scenicu manj prostora, kot bi si morda želeli, bolj zračno je zadaj v grand scenicu, ki bo pri nas v prodaji le v izvedbi s sedmimi sedeži. Gre za klop (žal ne več posamične sedeže), ki je vzdolžno pomična in deljiva v razmerju 60 40, elegant­no se zloži s pritiskom na gumb v prtljažniku ali v meniju več­funkcijskega zaslona.

Prtljažnik je zrasel, pri scenicu meri vsaj 506 litrov, pri grand scenicu 533 litrov (189 litrov, če sta postavljena še šesti in sedmi sedež). Na voljo je široka množica asistenčnih sistemov, nekateri, kot pomoč pri zaviranju v sili, so pohvalno serijski, drugi, kot radarski tempomat, ki deluje pri hitrosti od 50 do 160 km/h (škoda, da ne tudi pri najmanjši hitrosti do ustavitve), so doplačljivi. Motorjev je sedem; pet dizelskih z močjo od 70 do 118 kW, odvisno od izvedbe je pri njih men­jalnik ročni ali samodejni z dvema sklopkama; bencinska sta dva z močjo 85 in 97 kW, v obeh primerih z ročnim menjalnikom.

Foto: Gašper Boncelj

Cene scenica se začenjajo malo pod 16 tisočaki za osnovno opremo life in sežejo tja do 28 tisočakov. Grand, ki je na voljo od druge opreme zen naprej, je vselej za tisočaka in pol dražji. Zdaj dodajo še zimske pnevmatike, če jih bo treba zamenjati pozneje, pri Renaultu pravijo, da stane ena zimska z merami 195 55 R20 137 evrov. Pričakujejo, da se bo v začetku najbolje prodajala različica scenica dCi 130 (96 kW) v uvodni ugodnejši visoki opremi (edition one), ki jo cenijo na 23 tisoč evrov, in da bo 70 odstotkov prodaje odpadlo na scenica, preostalo na granda.

Skupno je Renault v Sloveniji od leta 1996 v treh generacijah prodal 25 tisoč scenicov in grand scenicov (ta model je bil vključen pozneje) in čeprav o količinskih načrtih prodaje ne govorijo, imajo nedvomno velike cilje tudi z novo generacijo.