ST je hitri focus

Bencinec ali dizel za športnike in očete.

Objavljeno
10. junij 2015 17.56
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Ford ima z vročimi izvedbami svojih običajnih modelov bogato tradicijo. Predvsem s focusom, ki je tudi tokrat priprav­ljen v ostrejši (a še ne najbolj radikalni) različici z oznako ST. Prvič pa je poleg bencinskega motorja zanjo dosegljiv tudi dizelski.

Seveda boste v ST prepoznali poteze osnovnega focusa, a takoj padejo v oči drugačni poudarki z nižjo in širšo držo, ožjimi žarometi, bočnimi obrobami, elementi difuzorja v barvi karoserije, tu sta še zadnji strešni spojler in dvojna šestkotna izpušna cev na sredini zadnjega dela vozila. V kabini izstopajo dodatni trije merilniki na vrhu armaturne plošče, ki prikazujejo tlak polnjenja turbopolnilnika, temperaturo olja in njegov tlak. Zraven sodijo nov športno prisekan volan in Recarova tesno objemajoča sedeža.

Kot doslej je lahko focus ST pripravljen v petvratni kombilimuzinski ali karavanski karoserijski izvedbi, poleg bencinskega pa ga lahko prvič žene dizelski motor. Bencinski stroj je štirivaljni 2,0-litrski ecoboost s prisilnim polnjenjem, neposrednim vbrizgom goriva in prilagodljivim krmiljenjem ventilov. Ima poseben izpuš­ni sistem, največjo moč 184 kW (250 KM) zmore pri 5500 vrtljajih na minuto, največji navor 360 Nm nastopi v območju med 2000 in 4500 vrt./min, z mesta do 100 km/h pospeši v 6,5 do 6,7 sekunde, največ­ja hit­rost je 248 km/h. Prav tako 2,0-litrski dizel ima sistem polnjenja po skupnem vodu s tlakom do 200 barov, spremenljivo geometrijo turbopolnilnika, še kako drugo prilagoditev, vse to za največjo moč 136 kW (185 KM) ter navor 400 Nm pri 2000 do 2750 vrt­./min; z mesta do stotice zdrvi v dobrih osmih sekundah, največja hitrost je 217 km/h. Oglaša se športno, nepoznavalsko bi ga skoraj zamenjal za bencinca.

Za prenos na sprednji kolesi pri obeh agregatih skrbi šeststopenjski ročni menjalnik, vzmetenje je trše, prav tako je v prid večje agilnosti prilagojen dinamični sistem stabilnosti s tremi možnostmi nastavitve, močnejše so zavore. A je bil občutek, da bi se s takšnim focusom zlahka vozili tudi v običajnem prometu, ne le po dirkališču.

Focus ST kot kombilimuzina z dizelskim motorjem stane najmanj 24 tisoč evrov, z bencinskim 25 tisoč. Kot karavan je dražji za 500 do 600 evrov. Pri Fordu menijo, da bi letos pri nas lahko našel 15 kupcev, kar nekaj tudi z dizlom. Ob tem dodajmo, da bo kmalu na trgu tudi radikalno športni focus RS s štirikolesnim pogonom, prav tako pa so objavili ceno za svojo športno ikono mustanga, ki to jesen prihaja na naš trg. Z 2,3-litrskim eco­boostom stane najmanj 38 tisočakov kot kupe in 42 tisočakov kot kabriolet, cena osemvaljnega mustanga pa je 56 in 60 tisoč evrov.