Uspešni renault captur se pomladi

Priljubljeni križanec je še bolj podoben Renaultovima večjima SUV-oma kadjarju in koleosu

Objavljeno
12. maj 2017 18.31
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Tudi na slovenskih cestah se lahko prepričamo o priljubljenosti Renaultovega malega križanca – pri nas so jih doslej prodali več kot pet tisoč –, ki so ga prvič poslali na trg leta 2013, lani pa je bil z več kot 200 tisoč prodanimi primerki najbolje prodajani mestni križanec v Evropi.


Zato so pomladitev izpeljali kar se da diskretno, saj za večji poseg ni bilo potrebe oziroma bi z njim lahko naredili celo več škode kot koristi. Poleg nekaj kozmetike na karoseriji, kamor sodi tudi nekaj novih (dvo)barvnih kombinacij, so novosti predvsem v kakovosti in večbarvnosti materialov v potniški kabini, internetni povezljivosti in nekaterih asistenčnih sistemih.

A pojdimo po vrsti. Captur je z dinamično oblikovano in od tal nekoliko bolj dvignjeno petvratno karoserijo, ki za dobrih deset centimetrov presega dolžino štirih metrov, privlačil poglede že do zdaj. Zato so ga za leto 2017 v sprednjem delu le uskladili z Renaultovima večjima SUV-oma kadjarjem in povsem novim koleosom. Na maski je tako dobil kromirani okrasni letvi in prav tako obrobo, v aktualni Renaultovi maniri pa so mu v obliki črke C izoblikovali tudi dnevne LED-luči, ki so tako precej bolj opazne kot doslej. Na sprednjem spojlerju, pa tudi na zadku, so dodali še nekaj »kromane« plastike, s katero so poudarili terenski videz, čeprav captur v vsakem primeru ostaja vozilce z zgolj sprednjim pogonom. Kar zadeva dejansko dodano uporabno vrednost, pa omenimo opcijske žaromete v LED-izvedbi. Opcijsko je na voljo še fiksna steklena streha, za tiste, ki želijo v potniški kabini več svetlobe.

Na armaturni plošči je opazna kakovostnejša plastika, kakovostnejši imidž so dopolnili še z nekaterimi novimi kromanimi obrobami; ne manjka odlagalnih površin, z velikim predalom pred sopotnikom vred. Pri bogatejših paketih opreme so na novo oblikovali sedeže, kar naj bi skupaj s kakovostnejšo končno izdelavo pripomoglo k večjemu udobju; s tem v zvezi so dodelali še vzmetenje in volanski mehanizem. Sodobneje je oblikovana tudi prestavna ročica, nekoliko spremenjen je za oprijem zajeten volanski obroč. Pomlajeni captur je na voljo v šestih opremskih paketih, prvič tudi kot luksuzni initiale paris, kar seveda pomeni različno pestrost asistenčnih in infozabavnih dodatkov; v samem vrhu ponudbe je na voljo bose premium sound system. Poleg bluetootha je na voljo internetna povezljivost prek treh multimedijskih naprav: R&Go (v osnovnem paketu opreme), media nav evolution (sredina ponudbe) in R-LINK evolution, ki je prvikrat združljiv s standardom android auto; v tem primeru je vgrajen sedempalčni zaslon na dotik.

Med asistenčnimi sistemi so v capturja prvič vgradili opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu (od tretjega opremskega paketa), opcijsko so na voljo sprednji in zadnji parkirni senzorji, vzvratna kamera in sistem za prostoročno parkiranje. Je pa nekoliko nepričakovano, da niso vgradili nekaterih zdaj že bolj ali manj razširjenih asistenčnih sistemov, kot je na primer zaviranje v sili.

Dejansko je še najmanj novega, če sploh, pri motorjih. Dizelska motorja sta dva: dCi 90 (90 KM), ki ima ročni ali dvosklopčni samodejni menjalnik, ter dCi 110 (110 KM) zgolj z ročnim menjalnikom, ki je opremljen s sistemom ustavi/spelji in rekuperacijo zavorne energije; z dodelavo turbinskega polnilnika so izboljšali odzivnost motorja pri nizkih vrtljajih, saj doseže največji navor 260 Nm pri 1750 vrt./min. Tudi bencinca sta dva: energy TCe 90 (90 KM) z ročnim menjalnikom in TCe 120 (120 KM) s samodejnim ali ročnim menjalnikom. Močnejši ima tehnologijo neposrednega vbrizgavanja goriva, turbopolnilnik in sistem ustavi/spelji. Nič pa ne govorijo o priključnem hibridu ali čem podobnem …

Captur je dober dokaz za to, zakaj danes kupci povprašujejo po križancih, saj poleg privlačne oblike ponuja ugodno razmerje med manjšimi zunanjimi merami in prostorno potniško kabino (s prilagodljivim prtljažnim prostorom), visoko sedenje, dobro preglednost in solidne materiale v prostoru za potnike.

V Sloveniji se bo prodaja pomlajenega capturja začela junija. Cene bodo načeloma enake kot doslej (vstopni TCe 90 energy stane najmanj 14.690 evrov), nekoliko višje bodo le pri bogatejših paketih, ki bodo imeli več opreme kot doslej.