Za nove avtomobile in varnejše ljudi

Avtomobilski salon v Ljubljani: Potekal bo od 27. marca do 2. aprila. V središču bo tehnološki paviljon.

Objavljeno
26. marec 2017 00.18
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Od zadnjega avtomobilskega salona v Sloveniji je minilo enajst let, od zadnjega v Ljub­ljani celo šestnajst! Ampak zdaj se vrača. Začenja se v ponedeljek in bo potekal vse do prihodnje nedelje. Najosnovnejši podatki pa so: 27 avtomobilskih znamk bo na ogled postavilo 260 avtomobilov, od tega 30 slovenskih premier.

Kako zelo drugačen je bil naš vsakdan leta 2001 v času zadnjega avtomobilskega salona v Ljubljani. Na računalnikih nismo imeli niti windowsov XP, na avtocestah smo za plačilo uporabljali sistem ABC, obiskovalci salona pa so morali za vstop­nico plačati 1000 tolarjev. In marsikaj je bilo zelo podobno tudi pet let pozneje na zadnjem slovenskem avtomobilskem salonu v Celju.

Toda nekatere stvari so ostale enake. Letošnji salon v Ljubljani bo spet na Gospodarskem razstavišču, torej tam kot pred šestnajstimi leti. Trajal bo sedem dni, od 27. marca do 2. aprila. Organizatorji govorijo celo o 100.000 obiskovalcih, bomo videli, če jih bo res toliko. Nazadnje leta 2001 je prišlo 64.000 obiskovalcev, vendar je salon trajal tri dni dlje.

V ospredju bo 27 avtomobilskih in motorističnih znamk. V Ljubljani bodo predstavili 30 slovenskih novosti, vseh vozil bo 260, med njimi tudi sedem električnih in sedem hibridnih. Kljub temu bo zasedba okrnjena. Manjkali bodo avtomobili blagovnih znamk Jeep, Honda, Mitsubishi, Kia, Jaguar in Land Rover. Vprašanje je, koliko bodo zadovoljni ljubitelji BMW, Minija, Volva in Fiata, saj bodo ti na ogled postavili le nekaj svojih avtomobilov.

»BMW je zraven v okviru GB Lea­sing, zato se predstavlja v manjšem obsegu. Intenzivno smo se pogovarjali z vsemi znamkami, toda pri manjkajočih večinoma nismo prejeli utemeljitve, zakaj jih ne bo ali zakaj ne bodo prišli v polnem obsegu,« je diplomatsko odgovoril mag. David Jurič, predsednik Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije. Vseeno končna podoba niti ni tako slaba, kakor je kazalo še pred nekaj meseci in celo tedni.

Dobesedno v osrčju salona bo njegova največja dodana vrednost – tehnološki paviljon. Usmerjen bo v tehnologijo avtomobilske industrije, da bodo lahko obiskovalci s pomočjo strokovnjakov z različnih področij spoznali, na kaj morajo paziti pri nakupu, kako izbrati avtomobil po svoji meri, kako nižati stroške, kakšen je vsakdan z električnim avtomobilom … Kajti če lahko na spletu zbereš vse tehnične podatke in si ogledaš vse fotografije, nikakor ne moreš občutiti položaja za volanom.

Od torka do nedelje bodo na voljo strokovnjaki s področja varnosti, udobja, mehanike, vzdrževanja, ekološke vožnje in prodaje avtomobilov. Med drugim bodo lahko obiskovalci na simulatorjih preizkusili svoje dirkaške sposobnosti, a še pomembnejši bo preizkus vozniških sposobnosti v stresnih situacijah, ki jih vozniki sicer (naj) ne bi izkusili. Kako je pri vožnji skozi naselje pri mnogo prehitrih 70 kilometrih na uro, ko ti pred avtomobil skoči otrok? Kaj se dogaja na avtocesti, ko nasproti pripelje avtomobil v napačni smeri? In kam gre naša osredotočenost med telefoniranjem med vožnjo? Vse to so vprašanja, ki ne zajemajo zgolj avtomobilske pločevine, ampak predvsem človeška življenja. Tista v avtomobilu in tista zunaj njega.