Darilo slovenske arhitekture

Izdelki z Vurnikovimi vzorci že v muzejih, knjigarnah in TIC. Kolekcijo bodo letos dopolnili s tekstilnimi spominki Maksa Fabianija.

Objavljeno
22. februar 2015 14.52
Saša Bojc, Panorama
Saša Bojc, Panorama

Izmed izdelkov, ki so jih na pobudo Centra arhitekture Slovenije zasnovali študentje oblikovanja ljubljanske Akademije za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO) ob lanski 130. obletnici Vurnikovega rojstva, so izbrane – brisače, pralineje, stekleničke in blokce – slovenski proizvajalci tudi izdelali. Zdaj so v prodaji v muzejih, knjigarnah in turistično-informacijskih centrih.

Darilo slovenske arhitekture: Ivan Vurnik & Helena Kottler Vurnik je prva serija uporabnih izdelkov z motivi iz ključnih del slovenske arhitekturne dediščine in sodobnosti, blagovna znamka, ki si jo želi ustvariti Center arhitekture Slovenije (CAS). Kot primer dobre prakse navajajo kolekcijo sodobnih izdelkov Dunajskih delavnic Wiener Werkstätte, ki simbolizirajo Avstrijo, njihovo znanje in tradicijo.

Pri CAS so novo priložnost prepoznali že v letošnjem Fabianijevem letu, ko bodo ob 150. obletnici rojstva arhitekta Maksa Fabianija v sodelovanju z oddelkom za oblikovanje tekstilij in oblačil naravoslovnotehniške fakultete ter fakulteto za dizajn ustvarili kolekcijo modnih dodatkov in izdelkov na temo Fabianijeve arhitekture.

Kot sta poudarili arhitektki iz zavoda CAS Barbara Viki Šubic in Špela Kuhar, se bodo pri tej osredotočili tudi na manjše izdelke, ki jih bodo lahko ponudili po nižjih cenah. »Ker res vztrajamo, da izdelke ne samo oblikujejo (bodoči) slovenski oblikovalci, temveč jih tudi izdelujejo slovenski proizvajalci, na koncu pretehta tudi končna cena. Pri Vurnikovi kolekciji smo žal morali opustiti nekatere zamisli, saj je bila njihova proizvodna cena previsoka in zato dvomljiv tudi njihov prodajni potencial,« razkrivata.

Tudi pri Mladinski knjigi opažajo pozitiven odziv kupcev nad vsemi izdelki iz Vurnikove kolekcije, zato nameravajo ponudbo iz treh knjigarn širiti še v knjigarne v Nebotičniku, na Čopovi ulici in Miklošičevi cesti, v katerih bodo v prihajajoči turistični sezoni merili tudi na tuje turiste.

V Turistično-informacijskem centru Radovljica, kjer so začeli prvi v Sloveniji prodajati te izdelke že sredi decembra, pa so ujeli tudi čas prazničnih obdarovanj. Uspešno se prodajajo brisače in blokci, manj stekleničke, razkriva Natalija Černe. »Ta kolekcija je zelo obogatila našo ponudbo, opažam pa, da so nanjo zelo ponosni tudi Radovljičani, saj so jo podprli z nakupom,« še dodaja.

Tudi čast

Navdušenje nad tem, da so se zamisli spremenile v oprijemljive izdelke, težko skrijejo predvsem avtorji, mladi oblikovalci in oblikovalke, ki so navdih za kolekcijo iskali v arhitekturnih in likovnih delih Ivana Vurnika ter Helene Kottler Vurnik; hiši nekdanje Zadružne gospodarske banke v Ljubljani, poslikavah oltarne mize v kapeli sv. Cirila in Metoda v Vratih ter notranjščini cerkve sv. Katarine v Topolu pri Medvodah.

Avtor blokcev Luka Purgar (v sodelovanju z Emma Group jih izdelujejo v Tiskarni in knjigoveznici Radovljica), zdaj absolvent pred diplomo na ALUO, pravi, da si je želel ustvariti izdelek, ki bo uporaben za čim širši krog ljudi, hkrati pa lep kot modni dodatek. Vrednost celotnega projekta je po njegovem predvsem v tem, da je zasnovan celostno kot ena in ista zgodba, ki se bo nadaljevala z drugimi kolekcijami, kar je v Sloveniji velika redkost.

Kaja Weiseisen, avtorica podobe ročno pihanih stekleničk (ZkotZ), zdaj študentka tretjega letnika industrijskega oblikovanja, pa poudarja, da uspešen projekt, kakršen je ta, vlije veliko motiviranost za nadaljnji študij, s čimer se strinjata tudi Blaž Habjanič in Urška Habjanič, študenta magistrskega študija in avtorja brisač (Svilanit) oziroma čokoladnih pralinejev (Lucifer). »Projektov, ki prikažejo profesionalnost naše stroke, obenem pa pomagajo slovenskemu gospodarstvu, študentom primanjkuje, čeprav nam veliko pomenijo. Priložnost promovirati lepoto in pomembnost slovenske arhitekture pa je ne le navdušujoč, ampak predvsem časten projekt,« sta prepričana mlada oblikovalca.