Legendarni pony, ki je ZDA videl prej kot yugo, se vrača

Naročila za posodobljene ponyje že sprejemajo, na slovenskih cestah jih bomo spet videli spomladi.

Objavljeno
14. december 2016 10.22
Špela Kuralt
Špela Kuralt
Verjetno ni veliko slovenskih družin, ki ne bi imele doma vsaj enega ponyja. Zložljivi, danes je veliko teh starodobnikov že trajno zvarjenih, s torpedno zavoro, seveda brez prestav. Uporabna klasika, ki je še vedno na cestah. Po 15 letih, odkar so naredili zadnjega ponyja, na ceste spomladi prihajajo prenovljene, modne in dražje različice. Načrti z novimi, bodočimi legendami so veliki.

Nostalgija in zavedanje, da je prepoznavnost blagovne znamke Rog v Sloveniji še vedno 92-odstotna, sta gnala vodstvo maja ustanovljene družbe Gor kolesa, da se je odločilo za lansiranje posodobljenih Rogovih koles na trg. Družbo je ustanovilo Gorenje, ki je k sodelovanju povabilo družbo BTC, vodilno na kolesarskem področju, s tem pa so dobili tudi prodajnega partnerja. In seveda so se kot prvega odločili obuditi ponyja, ki je bil zvezda tako rekoč od rojstva leta 1965. Mimogrede, ponyje so izvažali v številne države, tudi v ZDA, kamor so ta Rogova kolesa prišla pred Zastavinim yugom.

Pony je bil prvo slovensko zložljivo kolo, privlačne oblike. Vendarle pa oblikovno ideja ni bila slovenska, je povedal eden izmed takratnih Rogovih konstruktorjev Bogomir Rebernik: »Ideja je bila italijanska. Imeli so kolo graziella, ki je bilo manjše, 12-palčno, mi smo ga povečali na 20-palčnega in dodali še nekatere druge novosti. Italijani so nam sicer nekaj očitali, ampak niso imeli dovolj tehtnih razlogov.«

Obliko, ki jo lahko že na daleč prepoznamo, ohranjajo tudi nova kolesa pony, ki jih bodo sestavljali v Velenju, je dejal direktor družbe Gor kolesa Rok Lesjak: »Zelo dobro smo preučili starega ponyja, da smo ohranili vse dobre lastnosti, predvsem obliko in enostavnost uporabe. Smo pa dali velik poudarek na sodobne komponente, varnost, kakovost, kolesa smo zasnovali pri nas.« Pony bo ostal zložljiv, ta del so zelo dodelali, saj je bilo včasih prav pri tem nekaj težav, in vsaj nekateri modeli ohranjajo torpedno zavoro. Novi ponyji so iz aluminija, v Gor kolesih poudarjajo, da je ergonomija boljša, kar bodo občutili predvsem višji ljudje, ki se bodo lahko vozili brez težav. Lažjo vožnjo bodo omogočale tudi prestave.

Dva modela, sedem barv

Po novem bodo izdelovali dva modela novih ponyjev, za katere na spletu že sprejemajo prednaročila. Klasični model ima prtljažnik, športni je brez. Osnovna cena klasičnega ponyja s torpedno zavoro bo 329 evrov. Za kolo s tremi notranjimi prestavami bo treba odšteti 429 evrov, za kolo s petimi prestavami in še dodatno opremo pa 789 evrov. Osnovni model bo v rdeči, zeleni, modri in beli barvi, za črno, rjavo in barvo brušenega aluminija bo treba odšteti več.

Včasih je bila najbolj iskana rdeča barva, se spominja Rebernik: »Takrat smo imeli vse barve razen bele. Uvažali smo jih iz Avstrije. Pri novem ponyju mi je najbolj všeč bela. So pa ujeli nostalgijo in duha ponyja. Tudi cena nekaj čez 300 evrov je dobra. Druga podobna kolesa so sicer cenejša, ampak glede na praktičnost in klientelo mislim, da jim bo uspelo. Ne samo v Sloveniji, tudi zunaj.« Tak je tudi načrt, saj bodo ponyje prodajali večinoma po spletu, največjo prodajo pa pričakujejo v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji. Prav iz Srbije so v zadnjih tednih dobili že veliko povpraševanja.

Cilj: obuditev znamke Rog

Ponyji so šele začetek. Prihodnje leto načrtujejo izdelavo in prodajo 5000 koles. Mimogrede, Rebernik se spominja, da so jih leta 1980, ko je odhajal iz Roga, prodali kar 40.000! Prav osemdeseta so bila sicer zlata za Rog, na leto so izdelali od 300.000 do 350.000 koles – seveda ne le ponyjev. Že maja so v Gorenju povedali, da naj bi leta 2018 v družbi Gor kolesa začeli izdelovati gorska kolesa, moška in ženska cestna kolesa, kasneje pa tudi električna kolesa. Njihov cilj je bil ves čas obuditev blagovne znamke Rog, je povedal Lesjak: »Preveč slovenskih tradicionalnih blagovnih znamk je ali propadlo ali so jih prodali. Menimo, da smo blagovno znamko Rog še pravi čas prevzeli in jo poskušali obuditi, ker je še zelo prepoznavna. Pa tudi zaradi nostalgije.« Gorenje je za blagovno znamko sicer odštelo 41.500 evrov, kot so nam povedali maja.

V podjetju Gor kolesa je zdaj enajst zaposlenih, imajo tudi kar nekaj zunanjih partnerjev, tako da se s ponyji ukvarja skupno od 30 do 35 ljudi. Okvirjev v Velenju ne bodo izdelovali, pač pa bodo v eni izmed proizvodnih Gorenjevih hal kolesa sestavljali. Ponyjevi okvirji so iz Kitajske, je povedal Lesjak: »Iskali smo proizvajalca v Evropi, a ga ni. Okvirje moramo tako uvažati, kot tudi druge komponente. Je pa najpomembnejše, da obvladujemo proces zagotavljanja kakovosti, to pomeni, da so vse komponente skrbno izbrane in sestavljene pri nas. Se pa obeta taka proizvodnja na Portugalskem.«

Od otrok do babic

»Ponyje so kupovale predvsem mamice za svoje sinove, osnovnošolce, kupovale so jih tudi zase za nakupe na tržnici, ker naš pony je imel košarico,« se spominja Rebernik. In kdo naj bi kupoval novodobnega ponyja? Kot je dejal Lesjak, je pony najprimernejši za opravljanje kolesarskega izpita, praktičen za mestne vožnje, s prestavami bo tudi vožnja na Vršič veliko lažja pa še z aluminijevim ogrodjem odslej tehta »samo« 14 kilogramov.

Za tekmovanje Red Bull Goni Pony bo tako še vedno treba trenirati, je pripomnil Lesjak: »Teža kolesa tu ni ključna. Ostajajo mišice in kondicija! Smo se pa tudi že pogovarjali z organizatorji vzpona na Vršič in upam, da se bomo dogovorili, da bomo sodelovali na tem dogodku.«

Do takrat je še daleč, pohiteti bo treba tudi z naročili koles po spletu. Samo prvih 500 koles bo namreč ekskluzivnih. Za zbiratelje. Imela bodo spominske ploščice in posebne sedeže, ki se jih bo kasneje dalo posebej naročiti. Prodaja bo tudi kasneje večinoma potekala po spletu, v začetku kolesarske sezone, okoli marca 2017, pa bodo odprli razstavni salon in trgovino v ljubljanskem BTC ter se povezali z nekaterimi specializiranimi kolesarskimi trgovinami po državi, kjer bodo kolesa tudi servisirali.

Ali to pomeni, da je varjenju prelomljenih delov v domačih garažah odklenkalo? Glede na to, da je njihovih starejših sorodnikov še toliko v obtoku, bi bilo te lepotce res škoda mučiti. Poleg prodaje koles pa lahko že zdaj z gotovostjo trdimo, da se bo povečala prodaja še enega izdelka. Zelo, zelo debelih verig s ključavnicami.