Dieta z malo ogljikovimi hidrati, krajše življenje

Tako imenovana low carb dieta z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov lahko skrajša pričakovano življenjsko dobo do štiri leta.
Objavljeno
17. avgust 2018 09.45
Posodobljeno
17. avgust 2018 17.40
Ste si včeraj privoščili testenine? Brez slabe vesti. FOTO: Thinkstock
Be. B.
Be. B.
Če so nas še pred leti starši svarili pred preveliko količino zaužitih jajc, smo zadnja leta priča drugim trendom. Danes se na krožnikih ljudi, velikokrat gre za tiste, ki se intenzivneje ukvarjajo z vadbo, vsak dan pojavljajo jajca, povrhu so postale vse bolj priljubljene diete, ki spodbujajo k vnosu maščob in beljakovin ter temeljijo na nizkem vnosu ogljikovih hidratov. S tem pa obljubljajo manjše tveganje za pojav nekaterih bolezni.

Nova študija pa je pokazala, da lahko tovrstne »low carb« diete, kamor spada priljubljena ketonska dieta, skrajšajo pričakovano življenjsko dobo do štiri leta, piše BBC.



Ameriška študija, ki so jo izvajali 25 let, kaže, da je zmerno zmanjšanje porabe ogljikovih hidratov bolj zdravo, prav tako naj meso zamenjamo z rastlinskimi proteini in maščobami.

image
Pri ketonski dieti se na krožniku znajdejo avokado, polnomastni siri, jajca, oreščki, semena, meso ... FOTO: Getty Images/Istockphoto

 

Kako so prišli do ugotovitev?


V raziskavi, ki je bila objavljena v The Lancet Public Health, je 15.400 ljudi iz ZDA odgovorilo na vprašanja o svojih prehranjevalnih navadah in popiti pijači. Vključena je bila tudi velikost porcij, ki so jih zaužili.

Po teh podatkih so avtorji raziskave ocenili, koliko kalorij so dobili iz ogljikovih hidratov, maščob in beljakovin.

O opazovanju o prehranjevanju v povprečju 25 let so raziskovalci ugotovili, da imajo tisti, ki so dobrih 50 odstotkov energije dobili iz ogljikovih hidratov, malce manjše tveganje za smrt kot tisti, ki so zaužili manj ali več ogljikovih hidratov.

V kateri hrani so ogljikovi hidrati?

Ogljikovi hidrati vključujejo zelenjavo, sadje in sladkor, vendar so njihov glavni vir škrobna živila, kot so krompir, kruh, riž, testenine in žita.

 
Ocenili so tudi, da ljudje, starejši od 50 let, ki so v zmerni količini uživali ogljikove hidrate, lahko živijo še (najmanj) 33 let. To pa je štiri leta več od ljudi, ki so 30 odstotkov ali manj energije dobili iz ogljikovih hidratov, in dobro leto več od skupine ljudi, ki je kar 65 odstotkov ali več energije dobila iz ogljikovih hidratov.
 
Avtorji so svoje ugotovitve primerjali s sklepi drugih avtorjev in študij. Ugotovili so, da so prišli do podobnih ugotovitev kot v študijah, ki so vključevale več kot 400.000 ljudi iz več kot 20 držav.