V brezalkoholnih pijačah in mlečnih izdelkih manj sladkorja

Sektorja brezalkoholnih pijač in mlekarstva predstavila uresničevanje zavez odgovornosti.
Fotografija: Sadni jogurti povprečno vsebujejo 7,6 gramov sladkorja v 100 gramih, kar je po mnenju Zveze potrošnikov Slovenije še vedno preveč. FOTO: Lightfieldstudios Getty Images/iStockphoto
Odpri galerijo
Sadni jogurti povprečno vsebujejo 7,6 gramov sladkorja v 100 gramih, kar je po mnenju Zveze potrošnikov Slovenije še vedno preveč. FOTO: Lightfieldstudios Getty Images/iStockphoto

Proizvajalci brezalkoholnih pijač, ki so se leta 2015 zavezali k zmanjšanju sladkorja v svojih izdelkih, so lani znižali povprečen energijski iznos pijač za 21,4 kcal, kar je dva odstotka manj kot leta 2016. Na trg so dali 68 novih brezalkoholnih pijač, od tega jih je 25 imelo izboljšano sestavo, 43 odstotkov pa energijsko vrednost nižjo od 34 kcal/100 ml, kar je povprečna energijska vrednost za klasične brezalkoholne pijače, so poročilo o napredku pri uresničevanju prostovoljnih zavez odgovornosti tega sektorja predstavili na Zbornici kmetijskih in živilskih podjetij.

Poraba brezalkoholnih pijač se je lani povečala, vendar so proizvajalci skoraj v celoti ukinili oglaševanje teh mlajšim od 12 let v kinih in tiskanih medijih z vsebinami, namenjenimi otrokom. Opazen je tudi napredek pri zmanjšanju oglaševanja na spletnih medijih in televiziji. Avtomati s ponudbo brezalkoholnih pijač so se pojavljali še v 16 odstotkih šol, kar je skoraj enkrat manj kot leta 2016. Po drugi strani pa je lani precej več šol – kar 91 odstotkov anketiranih – ponujajo brezalkoholne pijače v okviru prodajnih kotičkov znotraj šol.

Sektor mlekarstva, ki je zavezo odgovornosti za zmanjšanje vsebnosti dodanega sladkorja v nekaterih izdelkih podpisal lani, je vsebnost sladkorja v teh izdelkih prav tako znižal v primerjavi z lanskim letom. Povprečna vsebnost dodanega sladkorja v sadnih jogurtih je bila lani 7,6 gramov na 100 gramov izdelka, kar pomeni, da je sektor v enem letu že skoraj dosegel cilj, ki si ga je postavil – zmanjšati vsebnost dodanega sladkorja v izdelkih za 10 odstotkov. Na Zbornici kmetijskih in živilskih podjetij, ki koordinira zaveze odgovornosti proizvajalcev, so z rezultati prizadevanj obeh sektorjev zadovoljni, na Zvezi potrošnikov Slovenije pa menijo, da te vsaj pri mlečnih izdelkih niso dovolj ambiciozne.  

Komentarji: