V šolo brez stresa

Otroke v procesu izobraževanja in odraščanja spremljajo številne stresne situacije, ki jih je treba ustrezno blažiti.

Objavljeno
05. september 2017 10.36
šipić prvi šolski dan
Maruša Hribar
Maruša Hribar

Za večino so se počitnice že končale in ostajajo lepi spomini na vsa nova doživetja, ki smo jih preživeli v tem času. Poletje nam je dalo novih moči in mnogi smo si postavili nove cilje. Med nami so prav gotovo tudi otroci, ki so stopili v novo šolsko leto z željo osvajanja novih znanj.

Izvrševanje novih obveznosti v šolah in drugih izobraževalnih institucijah večinoma zahteva večjo telesno in psihično obremenitev. Otroci so izpostavljeni hitrejšemu ritmu obveznosti, kar se lahko hitro pokaže kot nezaželen stres. Na poti učenja se lahko zaradi genetskih različnosti učencev pri mnogih pojavijo tudi somatske težave (slabost, bruhanje, nespečnost, znižanje odpornosti in posledično prehladna obolenja, alergije ...). Če se naporom posameznega učenca pridruži še družinski pritisk preveč ambicioznih staršev, pa se pojavljajo tudi občutne psihične težave pri otrocih, ki se šolajo in jih je zaznati kot pretirano zadržane, otožne ali preveč razdražljive in hiperaktivne.

Homeopatsko zdravljenje psihičnih težav pri otrocih ima številne prednosti: ne povzroča odvisnosti, ni kontraindikacij z drugimi zdravili in praviloma nima stranskih učinkov. Tovrstna zdravila lahko jemljejo tudi najbolj občutljive skupine, kamor spadajo tudi otroci, pri katerih ustrezno zdravimo vedenjske probleme, kot so agresivnost, ljubosumje, sramežljivost, nervoza in težave s koncentracijo.

Homeopatski pristop zdravljenja psihičnih motenj otrok, ki jih označujejo žalostno razpoloženje, pobitost, pesimizem, pomanjkanje spodbud in tesnoba, se nanaša na določena homeopatska zdravila, ki ustrezajo določenemu tipu otrok. Upošteva se tako psihološki profil kakor tudi telesni simptomi otroka.

Nespečnost je nadloga, ki pesti tudi otroke. Najprej ugotovimo, ali ima otrok težave s tem, da zaspi, oziroma ali se ponoči zbuja. Lahko se pojavi nespečnost, če se je otrok zvečer ustrašil, ko je gledal film, ali pa ne more zaspati, ker so starši v procesu ločitve, se boji slabih ocen v šoli ali kaj podobnega. Lahko je tudi frustriran, ker so ga kregali v šoli. Ali pa se ne razume s sošolci.

Otrokom, ki jih daje nespečnost zaradi ločitve staršev, smrti v družini, težke bolezni ali podobnega, se predpiše homeopatsko zdravilo. Za kompleksnejše vzroke nespečnosti homeopat(-inja) predpiše konstitucijsko homeopatsko zdravilo.

Otroštvo je le malokdaj idealno, včasih so otroke v šolah kaznovali, danes je na sporedu tekmovalnost za točke in nemalokrat tudi ambicije staršev. To pri mladih ljudeh, ki so šele na poti k odraščanju, povzroča nemir in stiske, ki se izražajo v različnih vedenjskih odklonih. Starši v številnih evropskih državah se odločajo, da bodo pomagali svojim otrokom s homeopatijo, ki nima stranskih učinkov in ni nevarna za občutljivi otroški organizem, ker so otroci v fazi razvoja zelo občutljivi na snovi, ki jih vnašajo v telo.

Ena od pogostih težav današnjih otrok je hiperaktivnost. Takšen otrok težje sledi pouku in ima težave tudi pri druženju z vrstniki. Kaj bi bil lahko možen vzrok teh težav? Če veste, da doma ni hudih prepirov ali moreče tišine zaradi nesoglasij med partnerjema ali hujše socialne stiske, je treba zajeti širši spekter možnih vzrokov.

Kot navajajo številni pedagogi, so nasilne risanke in računalniške igrice, ki sicer zamotijo otroka, neustrezne za razvoj socialnega čuta in ustvarjalnosti. Elektronski mediji so hitri, barviti, a ne zahtevajo otrokovega truda kakor na primer risanje ali branje knjige.

Prehrana otroka je tudi pomemben dejavnik pri nastanku vedenjskih motenj. Konzervansi v hrani, sintetična barvila, modifikatorji okusov, stabilizatorji in antibiotiki (v večjih količinah) so eden od možnih povzročiteljev hiperaktivnosti. Otroci potrebujejo čim manj predelano hrano. Ekološko pridelane žitarice in zelenjava ter ekološki mlečni izdelki naj bodo osnova otrokove prehrane, poleg pitja izključno nesladkanih sokov ali čajev. Ostala hrana mora biti ustrezno odmerjena kot dodatek za raznolikost jedilnika. Pri nemirnih in agresivnih otrocih je treba še posebej omejiti porabo sladkorja (sladkarij), ki otroka dodatno razdražijo. Ocvrti hrani za otroke se prav tako izogibajte. Pri nemirnih otrocih je zelo priporočljiva igra v naravi, na svežem zraku, med zelenjem, ki pomirja.

Pogosta težava so tudi agresivnost, težave zaradi mentalne utrujenosti v obdobjih, ko gre za intenzivno preverjanje znanja v šoli, psihične težave pred javnim nastopom (klavirski nastop, recitiranje, športno tekmovanje ...), pri katerih si lahko prav tako pomagamo z nekaterimi homeopatskimi zdravili. Težave, ki jih starši lahko spregledajo ali ne razumejo, pa so za otroka ravno tako hude, so tudi stiske zaradi druženja s sovrstniki.

Otroke in najstnike, ki se šolajo, pogosto tarejo tudi hujše čustvene težave. Pri tem je pomembno, da se mladostnik ne zapre vase in da ne zapade v škodljive skrajnosti. Medicinska stroka in homeopatija se srečujeta pri tovrstnih težavah z otroki in tudi z njihovimi starši. Starši se pogosto ustrašijo burnih čustvenih reakcij svojih potomcev, do pred kratkim še otrok. Hormonska nihanja v času pubertete so podobna viharju in so resna preizkušnja tudi zanje.

V teh primerih priporočamo izvajanje različnih aktivnosti, ki ohranjajo stik z drugo osebo, ki ji mladostnik zaupa. Tako se prepreči zapiranje vase in stopnjevanje čustvenih težav. V večini primerov se burni izbruhi poležejo brez velike škode. Pri uravnovešanju psihičnega počutja pubertetnika se lahko obrnete tudi na homeopatijo, ki je enostavna v uporabi in praviloma nima stranskih učinkov.

Znanje je nekaj, česar nam nihče ne more vzeti. Človek ga pridobiva skozi vse svoje življenje. Res pa je, da je v otroškem obdobju to učenje najbolj intenzivno. Seveda je učenje modro nadaljevati skozi vse življenje, saj človeka razveseljuje in mu širi obzorja. Tisti pa, ki ne vlagajo v disciplino aktivnega učenja bodisi v službi ali v drugem okolju, kar hitro občutijo nezadovoljstvo in se postavljajo v podrejen položaj glede na vrstnike. Medicinsko znanstveno je dokazano, da je učenje pomembno tudi v starosti, ko se človek znajde v jeseni svojega življenja, z učenjem pa upočasnjuje upadanje svojih kognitivnih funkcij.

***

Dr. Maruša Hribar je raziskovanje molekularne biologije na ljubljanski fakulteti za farmacijo nadaljevala z doktorskim in postdoktorskim študijem v Ženevi. Tam je raziskovala možnosti uporabe zarodnih celic pri zdravljenju nevrodegenerativnih bolezni in tudi po doktoratu nadaljevala z nadgradnjo znanj o nevrofiziologiji, farmaciji in homeopatiji. Je članica izvršilnega odbora Evropskega združenja za integrativno medicino.

***

Zdravstveni blogi na Delo.si

Vsako sredo točno opoldne si na spletni strani Dela podajajo pero in izmenjujejo dobronamerne pa tudi kritične misli strokovnjaki z različnih področij:

Sabina Senčar, ginekologinja

prim. mag. Matjaž Turel, pulmolog

Gabrijel Fišer, kirurg

izr. prof. dr. Danica Rotar Pavlič, družinska zdravnica

prof. dr. Zvezdan Pirtošek, nevrolog

dr. Maruša Hribar, homeopatinja

***

Po dosjeju zdravstvenih blogov brskajte TUKAJ.