Slovenski Cartier-Bresson? Morda, predvsem pa avtentični haloški kronist

Stojan Kerbler, mojster fotografije, je dobitnik velike Prešernove nagrade.

Objavljeno
07. februar 2020 17.00
Posodobljeno
07. februar 2020 17.41
Razstavljal je v 52 državah sveta, ob 80-letnici (pred dobrim letom dni) so v Moderni galeriji v Ljubljani pripravili veliko pregledno razstavo njegovih fotografij. FOTO: Jože Suhadolnik
Večina fotografov si izbere jutranjo svetlobo ali svetlobo zgodnjega večera, Stojan Kerbler pa sončne svetlobe ne mara. Najbolj so mu pri srcu sivi, oblačni dnevi, ko je svetlobna intenzivnost nizka in razpršena, kot pravi, fotografija tako izgubi časovno dimenzijo, saj je ne opredeljujejo dan, ura ali minuta nastanka, in postane brezčasna.Sicer pa Stojan Kerbler fotografije in svojega dela ne mistificira, niso mu pri srcu kompleksne tehnične ali umetniške analize, in čeprav se je v dolgi karieri naučil do popolnosti obvladati obrtne spretnosti, zanj šteje predvsem vsebina. In ljudje. Šele v zadnjem obdobju se je posvetil ...