Učenje na pamet je najnižja oblika učenja

Zakaj ne bi slovenskega izobraževalnega sistema naredili bolj učinkovitega v posredovanju znanja, bolj prijaznega do učencev, dijakov in študentov in bolj primernega za sodobni čas?

Objavljeno
25. januar 2020 06.00
Posodobljeno
25. januar 2020 06.00
Robot v učilnici finske osnovne šole. Finski učenci za učenje porabijo bistveno manj časa od slovenskih, kljub temu pa dosegajo odlične rezultate. FOTO: Reuters
Sergeja Slapničar
Sergeja Slapničar
Kot kaže mednarodna raziskava Pisa 2018, se 15-letniki v državah OECD učijo v povprečju 44 ur na teden, slovenski 15-letnik pa še pol ure več. Zanimivo pa, da se finski 15-letniki učijo kar 8 ur manj na teden, to je en cel delovni dan, dosegajo pa rezultate pismenosti, s katerimi se lahko primerjajo samo Estonija, Kanada in izbrane regije Kitajske, vendar slednji dve z več kot 45-urnim povprečnim učenjem na teden, na Kitajskem celo s 57-urnim. Slovenski učenci se kljub 8,5 ure več učenja na teden uvrščajo 14 mest za finskimi.Zakaj ne bi slovenskega izobraževalnega sistema naredili bolj učinkovitega v posredovanju znanja, ...