Ko (strateška) napaka odloči o naslovu

V svetu formule ena še vedno odmeva spodrsljaj Mercedesovih odgovornih mož v Monte Carlu.

Objavljeno
03. junij 2015 20.15
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport

Monte Carlo – Čeprav je od monaške »rulete«, ki jo je še tretjič zapovrstjo dobil Nico Rosberg, kar je nazadnje uspelo legendarnemu Ayrtonu Senni, minilo že enajst dni, v krogih formule 1 še zmeraj močno odmeva tamkajšnji spodrsljaj Mercedesovih strategov. Odgovorni v nemškem moštvu so namreč s tem, ko so Lewisa Hamiltona dobrih deset krogov poklicali na menjavo gum, 30-letnega Angleža ustavili na poti k zanesljivi zmagi.

Nespametno odločitev pristojnih pri Mercedesu na veliki nagradi Monaka so v različnih medijih, ki spremljajo kraljevski avtomobilistični razred, označili za eno od večjih strateških napak doslej v formuli 1. Med hujše spodrsljaje so uvrstili še naslednje neposrečene poteze:

Ferrari leta 1999 na VN Evrope – Ferrarijev dirkač Eddie Irvine je na predpredzadnjo dirko sezone na Nürburgringu pripotoval kot vodilni v skupnem seštevku za SP, pri čemer je imel enako število točk kakor Mika Häkkinen (McLaren). Ko je kmalu po štartu začelo deževati, je »leteči Finec« zavil v bokse po gume za mokro stezo, preostali iz vodilne skupine pa so ostali na progi, kar se je izkazalo za pravilno odločitev, saj je dež hitro prenehal. Irvine je vozil na četrtem mestu in je bil na najboljši poti, da se v točkovanju odlepi od Häkkinena. Ko se je Irec zatem opravil na predvideni postanek, je naletel na nepripravljene mehanike, ki so prinesli le tri od štirih gum. Irvine je zaradi tega izgubil dragocenih dvajset sekund in preizkušnjo končal šele na sedmem mestu, dve mesti za finskim tekmecem, ki je sam prevzel skupno vodstvo in pozneje slavil še drugi zaporedni naslov svetovnega prvaka.

McLaren leta 2007 na VN Kitajske – Lewis Hamilton (McLaren) je imel lovoriko tako rekoč že v žepu; pred zadnjima dvema postajama je imel namreč ducat točk naskoka pred moštvenim sotekmovalcem Fernandom Alonsom in 17 pred tretjeuvrščenim Kimijem Räikkönenom (Ferrari). Predzadnja preizkušnja v Šanghaju se je začela v spremenljivih razmerah, tako da so jo dirkači začeli s t. i. vmesnimi pnevmatikami intermediate. Hamilton je dolgo vodil pred Räikkönenom, Felipejem Masso (Ferrari) in Alonsom. Čeprav se je steza hitro sušila, so pri McLarnu vztrajali pri istih gumah, kar se jim je maščevalo. Angleški novinec je med vožnjo proti boksom z močno obrabljenimi pnevmatikami zdrsnil s proge in obtičal v pesku, nato pa le nemočno opazoval, kako je »ledeni mož« osvojil prvo mesto, z zmago na finalu v Sao Paulu pa še šampionski pokal.

Ferrari leta 2010 na VN Abu Dabija – Z osmimi točkami prednosti pred Markom Webbrom in petnajstimi pred Sebastianom Vettlom (oba Red Bull) je Fernando Alonso (Ferrari) začel zadnjo dirko sezone v Abu Dabiju. Toda španski zvezdnik se je v 12. krogu dotaknil zaščitne ograde, zaradi česar je nato zapeljal v bokse, kjer so mu – tako kot pred njim Webbru – nadeli trše gume. Z njimi sta bila vodilna v seštevku za SP bistveno počasnejša od Vettla (1.) in Hamiltona (2.). A ne le to; od 18. do 55. kroga sta vozila za Vitalijem Petrovom (Renault), ki ga nikakor nista mogla prehiteti. V cilj sta pridrvela šele na sedmem oziroma osmem mestu, kar je izkoristil Vettel, ki se je z zmago okronal kot najmlajši svetovni prvak v formuli 1.

Williams leta 1986 na VN Avstralije – Nigel Mansell (Williams) je na finale v Adelaidu prišel s sedmimi točkami naskoka pred moštvenim sotekmovalcem Nelsonom Piquetom in Alainom Prostom (McLaren). Vse je kazalo, da bo dirko dobil Keke Rosberg (McLaren), ko mu je 19 krogov pred koncem razneslo zadnjo pnevmatiko. Na vodilnih položajih so bili potem Piquet, Prost in Mansell, ki bi mu tretje mesto zadostovalo za lovoriko. A kaj, ko je doživel enako usodo kot Rosberg. Da se to ne bi zgodilo tudi Piquetu, so ga pri Williamsu poklicali na menjavo gum, Prost je prevzel vodstvo, z zadnjimi kapljicami goriva pripeljal do cilja in si z zmago zagotovil drugo lovoriko po letu 1985 – s pičlima dvema točkama prednosti pred Piquetom in tremi pred Mansllom.