Tudi puščavski izziv je Peljhanu koristil

Darko Peljhan je sezono državnega prvenstva v reliju v Velenju začel enako, kot je končal prejšnjo.

Objavljeno
23. maj 2016 00.51
Janez Porenta
Janez Porenta
Velenje – Iz šesterice favoritov, ki jih je bilo mogoče izluščiti pred začetkom sezone DP, se jih je na uvodni postaji, reliju Fuchs Velenje, peterica zvrstila od prvega do petega mesta med domačimi posadkami, šesti – Aljoša Novak – pa je po vodstvu odstopil. Očitno bo sezona, vsaj kar zadeva uvrstitve na oder, dokaj predvidljiva.

Prekaljeni Idrijčan Darko Peljhan (mitsubishi lancer evo 10), ki se je že petkrat veselil naslova slovenskega prvaka, med prvim (1993) in zadnjim (2015) sta minili debeli dve desetletji, si je že prvi dan velenjskega relija privozil toliko naskoka pred zasledovalci, da je lahko v nadaljevanju le še rutinirano nadzoroval položaj. Po prvih dveh hitrostnih preizkušnjah resda ni vodil, saj je bil od njega malenkostno hitrejši visoko ambiciozni Aljoša Novak, ki pa je nato z lancerjem devete evolucije zletel s proge, povsem uničil zadek dirkalnika, ki mu je tudi odtrgalo kolo. Po prvem dnevu je imel torej Peljhan že tri četrt minute naskoka pred prvim izzivalcem, drugi dan je razlika tretjinsko skopnela. Prekaljeni Idrijčan je pred začetkom domače sezone že nastopal v italijanskem pokalu RaceDay, prav posebno dirkaško izkušnjo pa je doživel v začetku aprila kot sovoznik Darija Novaka na vztrajnostnem reliju Puščavski izziv Abu Dabija.

V Velenju sta mu na odru v DP družbo delala še dva Idrijčana, Aleks Humar (renault clio R3T) in Rok Turk (peugeot 208 R2). Humar je z zdajšnjim dirkalnikom nastopil prvič po lanskem septembru, ko je zletel s proge na reliju Nova Gorica, drugi dan velenjskega relija je bil na štirih zaporednih »brzincih« hitrejši od Peljhana, vendar pa kljub divjemu ritmu mimo njega ni mogel. Lanski zmagovalec Turk ima v tej sezoni za seboj že veliko kilometrino z dirk v tujini, tokrat pa je bil zadovoljen tudi z generalnim tretjim mestom in zmago v razredu 2. »Za nami je odličen štart v novo domačo sezono. Iz dirkalnika sem izvlekel največ, glede na precej hitre in odprte hitrostne preizkušnje je to nadvse spodoben rezultat. Predvsem pa mi je bilo v užitek voziti pred veliko množico navijačev, ki so zame držali pesti,« je strnil vtise 34-letni državni podprvak.

Tik pod zmagovalnim odrom sta končala še nekdanji slovenski šampion Boštjan Logar s subarujem imprezo STi N14 brez pete prestave (»Do prihodnjega relija Vipavska dolina nas loči 14 dni in nekaj noči v delavnici, tja pripeljemo tudi peto prestavo.«) in mladi Grega Premrl, ki bi bil lahko s citroënom DS3 R3T še višje, če si ne bi na HP Skorno privoščil izleta s proge. V najšibkejši kategoriji se je zmage veselil Martin Mlinar (MG ZR 105), v razredu III Aleš Zrinski (BMW M3), v generalni razvrstitvi pa je zmaga prvič po 24 letih na slovenskem reliju romala na Hrvaško po zaslugi Juraja Šebalja (mitsubishi lancer evo 9), ki je dosegel najboljše čase na kar sedmih od enajstih HP.