Uživa v »fičku«, mika ga mercedes

Dvakratni prvak Alonso se je letos očitno že sprijaznil s stransko vlogo v nekonkurenčnem McLarnu, ki ima težave z motorjem.

Objavljeno
03. april 2017 14.14
Peter Zalokar
Peter Zalokar
Kar žalostno je na začetku sezone formule 1 opazovati Fernanda Alonsa. Če nekdanji dvakratni svetovni prvak kljub odstopu po neuspešnem boju za 10. mesto izjavi, da je odpeljal najboljšo dirko v karieri, je jasno, v kakšnem dirkalniku se je znašel. Vprašanje, če bo ponosni Španec do konca sezone sploh zdržal pri McLarnu s povsem nekonkurenčnim Hondinim motorjem, ki je že postal tarča posmeha.

Alonso je bil eden najbolj vnetih zagovornikov sprememb pri dirkalnikih. Ti so zdaj bolj po njegovem okusu: težji, močnejši, hitrejši. »Zdaj si voznik ne more več privoščiti odmora za kavo. Na zavojih gre prehitro, da bi lahko popravil napako. Ko izgubiš nadzor nad avtomobilom, se moraš odzvati v delčku sekunde. Lani si imel štiri sekunde in si lahko vmes popil kavo,« se je med VN Avstralije v slikovitem slogu pošalil Alonso: »Vesel sem, da je F1 zdaj spet hitrejša na ovinkih kot GP2.«

Po novem so prehitevanja težja, toda Alonso je prepričan, da gledalci ne bodo prikrajšani za šov. »Hitreje gre in že to je pomembna razlika. Navijači to opazijo. Mislim, da tudi na televiziji vse skupaj izgleda bolje. Še vedno pogrešamo hrup motorjev, ki je bil dolga leta zapisan v DNK našega športa, toda bojim se, da je ta zgodba končana. Vseeno mislim, da so pred formulo dobra leta. V imenu voznikov lahko rečem, da veliko bolj uživamo na stezi kot prej, kar bo kmalu vse bolj očitno.«

Ironija je, da je morda prav Alonso še najbolj nesrečen. Samo njegov dirkalnik ni takšen, kot bi si želel. McLaren, spet odet v tradicionalno oranžno barvo, caplja daleč za konkurenco. Toda po uvodni dirki v Melbournu je bil 35-letni španski veteran, ki je odpeljal že 274 dirk in bil 97-krat na odru za zmagovalce, presenetljivo dobre volje. »Ves čas smo bili na mestih, ki prinašajo točke,« je dobro plat medalje osvetlil Alonso, ki se je dolgo boril za točko s Sebastianom Oconom (Force India) in Nicom Hulkenbergom (Renault), potem pa odstopil v 50. krogu: »Počutil sem se samozavestnega in ves čas sem užival v dirkanju.« No, potem je le pribil žebljico na glavico: »Smo najmanj konkurenčni med vsemi desetimi moštvi.«

Kako globoko je padlo moštvo iz Wokinga, ki je v času Rona Dennisa dolgo vsem kazalo zadek, pove dejstvo, da so odstop Alonsa in zadnje mesto Stoffla Vandoorna označili za dosežek, ki je prekašal pričakovanja. Nizka letvica je plod obupnih zimskih testiranj, na katerih je bil dirkalnik počasen, Hondin motor pa zelo nezanesljiv. Zato je bilo 13. mesto, ki ga je v kvalifikacijah dosegel Alonso, pravo olajšanje. Štartal je 12. zaradi kazni Danielu Ricciardu, potem je prehitel Hulkenberga in ko je Romain Grosjean odstopil, je dobro branil 10. mesto, dokler ga nista na ravnini prehitela Ocon in Hulkenberg.

Dobrih občutkov ni mogla pokvariti niti okvara podvozja pet krogov pred ciljem. »To se zgodi, sicer pa je bilo kar v redu. Nisem si mislil, da bom v igri za točke. Poleg tega smo morali paziti na porabo goriva,« je povedal Alonso, ki se lahko pohvali z 32 zmagami. Njegov moštveni kolega, novinec Vandoorne, je prišel do cilja, vendar kot zadnji med 13 dirkači. Zmagovalec Sebastian Vettel s ferrarijem ga je prehitel za dva kroga. Da je McLaren sploh prisopihal do cilja, pa je že bil razlog za skromno proslavo v »paddocku«.

A nekdanji voznik Mark Webber je že izjavil, da ni prepričan, da bo Alonso končal sezono 2017, saj dirkalnik ne dosega njegovih standardov. Alonsova triletna pogodba pa se izteka … »Težko ga bomo videli jeseni. Tega še ne kaže navzven, vendar je zafrustriran. Njega ne zanimata sedmo in osmo mesto. Želi biti na stopničkah, zdaj pa je od njih oddaljen svetlobna leta,« je razmišljal Avstralec.

Hondin motor nima dovolj moči, na ravninah je za 30 km/h počasnejši od ostalih. Tekmeci gredo mimo njega tako hitro, da bi Alonso najraje kar izstopil, misleč, da stoji. »Če želimo biti pri točkah, bomo morali biti vsaj sekundo hitrejši na krog. Na Albert Parku smo imeli srečo, ker je bila steza ozka in načeta, zato so mi prav prišle izkušnje. Na normalnih stezah ne bomo imeli nobenih možnosti,« opozarja Alonso, ki ga nekateri že povezujejo s prestopom k Mercedesu, če tam Valtteri Bottas ne bo upravičil pričakovanj. A tukaj nastopi težava. Znano je, kako sta se leta 2007 pri McLarnu gledala Lewis Hamilton in Alonso. Bila sta kot pes in mačka in tudi zato jima je Kimi Räikkönen izpred nosu izmaknil naslov. Res pa je, da sta že zdavnaj zakopala bojno sekiro in zdaj drug o drugem govorita z izbranimi besedami. »Če bi bila še enkrat v istem moštvu, bi bilo vse drugače. Jaz sem bolj zrel, on je bolj zrel. Sva drugačna, vendar se spoštujeva,« je pred časom izjavil Alonso.

Da je med njima druga kemija, je bilo očitno tudi na novinarski konferenci pred VN Avstralije, na kateri je Alonso na vprašanje, kaj bi si zaželel, če bi se mu lahko izpolnila ena želja, odgovoril: »Da bi vsi imeli enake motorje.« Hamilton se je strinjal, ampak …: »Če le ne bi bili Hondini.«

Da bi bila spet skupaj, je vseeno težko verjeti. Tudi Sebastianu Vettlu se izteka pogodba s Ferrarijem in on je vendarle – Nemec.