Hamilton lovi sedmico v Kanadi, a se ne šteje za favorita

Jutri zvečer dirka v Montrealu, kjer je Anglež neprekosljiv že tri leta. Mercedes s starim motorjem, Ferrari in Red Bull z novim.
Fotografija: Max Verstappen je na kritike odgovoril z najboljšim časom prvega treninga.Foto: AFP
Odpri galerijo
Max Verstappen je na kritike odgovoril z najboljšim časom prvega treninga.Foto: AFP

Montreal – In zdaj nekaj povsem drugačnega, bi lahko v slogu rojakov iz legendarnih Pythonov dejal svetovni prvak Lewis Hamilton. Po zavitih ulicah Monte Carla se je karavana formule 1 preselila na enega najhitrejših dirkališč sploh, na VN Kanade v Montrealu, kjer Anglež podira rekorde.

Hamilton, ki lovi peti naslov svetovnega prvaka, je bil lahko srečen s tretjim mestom v kneževini, to je bil velik korak naprej v primerjavi z letom prej, ko je bil šele sedmi. Njegov mercedes se ne znajde najbolje na uličnih dirkah, čisto drugače je na ravninah, kjer lahko s sistemom DRS prehiteva po mili volji. Običajno mu niti ni treba. Na zadnjih treh dirkah je ubranil najboljši štartni položaj, skupaj ima v provinci Quebec že kar šest zmag, še ena mu manjka, pa bo dohitel legendarnega Michaela Schumacherja, ki bi ga utegnil doseči tudi po številu naslovov in zmag.



Po slabšem začetku sezone, v katerem sta uvodni dve zmagi pripadli glavnemu tekmecu Sebastianu Vettlu s Ferrarijem, je Hamilton dvignil formo, na zadnjih treh dirkah zmagal dvakrat in ima pred Nemcem 14 točk prednosti (110:96). V Monaku se je z zmago na skupno tretje mesto prebil Daniel Ricciardo (Red Bull, 72 točk), vendar so bile težave z motorjem resnejše, kot je mislil sprva. Potrebna je bila zamenjava enote, zato je dobil deset štartnih mest pribitka.

Kvalifikacije bodo danes ob 20. uri po srednjeevropskem času, sedma dirka sezone jutri ob 20.10 na dirkališču Gilles Villeneuve. Pri Mercedesu so se odločili, da še ne bodo menjali zmagovalnega konja in bodo v Kanadi nastopili s starim motorjem brez izboljšav, ki so predvidene za vrnitev na staro celino, Kanadi bo namreč sledilo sedem evropskih dirk. Na drugi strani so se pri Ferrariju in Renaultu, ki dobavlja motorje Red Bullu, odločili kar takoj uporabiti novosti. Pri avstrijskem moštvu so očitno zadeli v polno, saj je včerajšnji prvi trening dobil Max Verstappen.
 

Ferrari in Red Bull v prednosti


»Sprva smo nameravali obstoječi motor imeti vso sezono, vendar ko ta začne izgubljati moč, je pač treba nekaj spremeniti, ampak na vrat na nos nima smisla siliti, zato bomo uporabili star motor. Bojim pa se, da bo na dirkališču, ki zahteva moč, to prineslo slabši rezultat,« pred kanadsko preizkušnjo nima previsokih pričakovanj Hamilton. »Konkurenca bo imela nove motorje, zato dvomim, da bomo kandidati za zmago. Zanašamo se lahko zgolj na zanesljivost,« je dejal Hamilton in dodal: »Seveda se bom potegoval za zmago, dal bom vse od sebe, tukaj imam zares lepe izkušnje. Ni pa najbolj realno.«

Čeprav se ne postavlja v vlogo favorita, ga res nikakor ne gre odpisati. V Kanadi je dosegel sploh prvo zmago leta 2007. »Zelo se veselim dirke, želim pisati zgodovino. To dirkališče mi je pisano na kožo, veliko imam navijačev. Vsak voznik ima svoje prednosti in slabosti, enako velja za dirkalnike, 20 nas je in 21 dirk v sezoni. Kaj več si lahko človek zaželi?«
 

Verstappen naveličan kritik


Še največ govora je bilo v teh dneh okrog Verstappna, ki je na novinarski konferenci dejal, da bo nekomu zavil vrat, če ga še kdo vpraša o njegovi nevarni vožnji. »Ni tako dramatično, kot želijo nekateri prikazati. Strinjam se, da bi lahko osvojil več točk, ampak nisem bil vedno jaz kriv. Želim dirkati, to je bistvo tega športa,« je bil oster 21-letni Nizozemec, ki tiči na šestem mestu s 35 točkami, njegovo podaljšanje pogodbe z Red Bullom pa postaja vse bolj vprašljivo.

V bran mu je stopil tudi moštveni kolega Ricciardo: »Mislim, da je Max v glavi dovolj močan, da bo prebrodil krizo. Kos je pritisku,« je povedal Avstralec, ki za Hamiltonom zaostaja za 38 točk.

Komentarji: