Marčič v surovem pesku, Peljhan stric iz ozadja

Letošnja izvedba slovitega vztrajnostnega relija Dakar bo prvič doslej potekala le v eni državi, Peruju.
Fotografija: Simon Marčič se je na Dakar nedavno pripravljal tudi na Rabu. FOTO: Denis Janežič
Odpri galerijo
Simon Marčič se je na Dakar nedavno pripravljal tudi na Rabu. FOTO: Denis Janežič

Ljubljana – Če je dolga leta na slovitem reliju Dakar slovenske barve uspešno zastopal Miran Stanovnik, zdaj župan občine Log–Dragomer, je od leta 2014 naš prvi adut ravno tako motorist Simon Marčič. Na letošnji peščeni izziv je Mariborčan odšel kmalu za tem, ko je z desne roke snel mavec.

Dakar nima s svojimi koreninami, ki jih oznanja le še njegovo ime, nobenih povezav več, saj že vrsto let poteka po Južni Ameriki, letošnja izvedba pa bo v enem segmentu zgodovinska, saj bo od štarta prve etape do cilja zadnje potekala v zgolj eni državi, Peruju. Od leta 2009, ko se je vsakoletni spektakel zaradi terorističnih groženj poslovil od Evrope in severne Afrike, pa do lani je glavnina trase potekala po Argentini, ki letos prvič po desetletju ni sogostiteljica, enako kot Bolivija in Čile, ki tudi nista podpisala dogovora o sodelovanju z organizatorjem, francosko družbo ASO. Tokratna izvedba bo tudi ena najkrajših doslej, z zgolj 10 etapami in enim prostim dnevom, začela se bo v ponedeljek in končala 17. t. m., štartna in ciljna rampa bosta v Limi.

Znova bo nastopil v razredu brez dovoljene asistence. FOTO: Simon Marčič Team
Znova bo nastopil v razredu brez dovoljene asistence. FOTO: Simon Marčič Team


Za slovenski pridih bo torej poskrbel Simon Marčič, ki se počasi otepa oznake naslednika »pučavskega lisjaka«. Njegovi cilji so vse višji, letos, ko bo med motoristično karavano že petič zapovrstjo, si je letvico še povišal, saj je prepričan, da je proces učenja že za njim. »Zdaj že približno vem, kaj pričakovati. Seveda sleherne podrobnosti ne moreš nadzorovati, vendar pa teren približno poznam in vem, kaj nas čaka. Konkurenca je vedno ostrejša, moje ambicije pa vse višje. Računam na dober rezultat med približno 40 dirkači v mojem razredu,« poudarja 36-letnik, ki bo vozil brez asistence, na pomoč mehanika bo lahko računal le pred začetkom relija, med dirko pa zgolj v sklopu strogo omejenih pravil.


Uresničena Peljhanova želja


Marčič bo nastopil s povsem novim motorjem KTM, nekakšno enduro različico motocikla za vzdržljivostni reli, tudi s slovensko opremo, denimo unikatnim Akrapovičevim izpušnim sistemom. »Izpuh je bolj podprt, motor pa za 30 kilogramov lažji. Edina slaba točka je, da ni bilo zadosti priložnosti za testiranje, toda uvajanje novosti je verjetno najlažje ravno zdaj, ko je reli krajši,« poudarja Simon, ki je moral pred prelomom leta omavčiti desno roko zaradi počene podlahtnice. »Še vedno pa je bolje, da sem imel mavec na roki decembra, kot da bi se z njim vrnil z Dakarja,« je z nasmeškom dejal Mariborčan, ki se je na let v Južno Ameriko že podal brez obloge na roki, dneve do začetka spektakla pa izkoristil tudi za deskanje na valovih.

Med avtomobilisti velja izpostaviti nekdanjega serijskega šampiona v reliju Sebastiena Loeba, ki se bo s surovim peskom spopadel četrtič zapored in bo skušal opraviti popravni izpit po lanskem zgodnjem odstopu, po desetletju se na južnoameriška brezpotja vrača 40-letni Hrvat Daniel Šaškin, stari znanec s slovenskih relijev. Zapiske mu bo v dirkalniku can-am maverick X3 bral Saša Bitterman, v njuni ekipi pa bo tudi prekaljeni idrijski maček Darko Peljhan, ki se bo tokrat preizkusil v vlogi mehanika. »Darko je ključni mož ekipe, od njega je odvisna tehnična brezhibnost dirkalnika. Ni boljšega za to vlogo,« so mu polaskali pri sosedih. Šestkratni državni prvak v reliju je že pred leti izpostavil, da je na vrhu njegovih neizpolnjenih želja udeležba na Dakarju.

Preberite še:

Komentarji: