Reli Dakar 2019

Letošnjo 41. različico relija Dakar, ki poteka izključno v Peruju, zaznamujejo zahtevne peščene sipine in perujska puščava.

Objavljeno
15. januar 2019 12.16
Posodobljeno
15. januar 2019 13.11
 X-Raid's voznik Orlando Terranova. Foto Carlos Jasso Reuters
Skupno bodo dirkači od 8. do 17. januarja, ko se reli konča, prevozili kar pet tisoč kilometrov. Letos se je na dirko v vseh petih kategorijah (motocikli, štirikolesniki, avtomobili, buggyji in tovornjaki) podalo 334 dirkačev, od tega 137 motociklistov, med katerimi je bil tudi naš Simon Marčič. 

Simon Marčič je že četrtič nastopil v razredu 'malle moto' oziroma 'originals', v kateri je dirkač bolj kot ne prepuščen sam sebi. Kakršnakoli asistenca dirkaču je namreč v tem razredu nedovoljena, slednji pa je tako prepuščen samemu sebi. Prav zato ta razred velja za najzahtevnejšega in hkrati najpristnejšega med vsemi, kljub temu pa število tekmovalcev v tej kategoriji iz leta v leto narašča. Mariborčan je po težavah z zdravjem, okvari bencinske črpalke in navigacijske naprave namreč kmalu po začetku dirke na četrti etapi grdo padel. Pri tem sicer ni utrpel poškodb, jo je pa zato toliko slabše odnesel njegov motocikel, zaradi česar je bil prisiljen odstopiti. 

image
Peta etapa je bila za voznike malo bolj egzotična, saj je del poti potekal kar po prostranih peščenih plažah. Foto Carlos Jasso Reuters


Letos je organizator med vse udeležence relija poslal okrožnico, ki prepoveduje vsakršno izpopolnjevanje potne knjige z dodatnimi opombami, točkami, smermi, bližnjicami, GPS-koordinatami in podobnimi pomagali. Kršitelji bodo za prvo kršitev 'nagrajeni' s tremi urami časovnega pribitka, ob drug kršitvii bo dirkač diskvalificiran.

Najdaljša in tehnično najtežja je bila tretja etapa letošnjega relija Dakar. Dolga je bila 798 kilometrov. Za kako težko etapo je šlo, pa pravzaprav najbolje pričajo težave, ki so jih imeli najboljši avtomobilisti in motociklisti. Teh vsekakor ni bilo malo.