Rossi se brani: Star sem bil tudi lani v ZDA

Pred nedeljsko VN Češke je sloviti Italijan vse bolj pod drobnogledom, saj že dve leti čaka na zmago.
Fotografija: Letošnjo sezono Valentina Rossija so zaznamovali padci. FOTO: Motogp.com
Odpri galerijo
Letošnjo sezono Valentina Rossija so zaznamovali padci. FOTO: Motogp.com

Brno – Štirje tedni premora v motociklističnem SP niso ublažili ocene, da je Marc Marquez vsaj za razred boljši od tekmecev v razredu motogp. Španec ima po devetih od 19 dirk sezone že 58 točk (za več kot dve zmagi) naskoka pred najbližjim zasledovalcem, tako da lahko mirno pričakuje tudi nedeljsko VN Češke, na kateri je lani gledal v hrbet dvema Ducatijevema adutoma; prvi je bil Andrea Dovizioso.

Od leta 2001 so boji v kraljevskem razredu dali le pet svetovnih prvakov, prednjači pa trojica, ki je dejavna še danes. S sedmimi šampionskimi naslovi v zadnjih 18 sezonah je prvi Valentino Rossi, drugi je Marquez (5), tretji Jorge Lorenzo (3). Toda letos je lahko le Marquez ponosen na svoje dosežke: zbral je pet zmag, tri druga mesta in le enkrat predčasno končal nastop, imenitno bero pa je oplemenitil tudi z večjo stanovitnostjo. Če je lani 23-krat padel na dirkah, uradnih treningih in kvalifikacijah, je tik pred letošnjim »polčasom« prvenstva okusil trdoto asfalta le šestkrat; na dirki le v Austinu, kjer ga je bržkone uspavalo prepričljivo vodstvo.

Lorenzova najboljša uvrstitev je medtem 11. mesto iz Le Mansa, zaradi poškodbe hrbtenice v Assnu pa bo moral izpustiti vsaj še dve dirki. Rossi je obetavno začel prvenstvo, a nato zgrmel v brezno: po treh zaporednih padcih in 8. mestu na Sachsenringu zaostaja za Marquezom že za 105 točk, kar je njegov najskromnejši štart v 20 sezonah v elitnem razredu, na 90. zmago pa čaka že več kot dve leti. Oba velikana v zatonu se tudi težko argumentirano pritožujeta na račun svojih nekonkurenčnih motorjev. Lorenzo se je namreč zavestno odločil za prestop k Hondi, da bi imel na voljo enakega konjička kot Marquez, Rossi pa si pri Yamahi deli boks z Maverickom Viñalesom, ki je na zadnjih dveh dirkah osvojil prvo in drugo mesto. Skorajšnja temeljita menjava rodov je bržkone neizogibna.
 

Španec lovi 16 milijonov


Sloviti Italijan ima resda v žepu še enoletno pogodbo z Yamaho, a vse težje upravičuje visok zaslužek. V tej sezoni mu bodo japonski delodajalci izplačali 8,9 milijona evrov, s katerimi zaseda drugo mesto na lestvici najbolje plačanih motoristov na svetu. Prvi je razumljivo Marquez, ki bo pri Hondi prejel vsaj 13,3 milijona, vštevši bonuse pa se lahko njegova številka povzpne do 16 milijonov evrov. Tretji je Dovizioso (6,2), četrti Viñales (4,45), peti Lorenzo (4,2), šesti Danilo Petrucci (2,5), na zadnjem mestu med razkritimi plačami pa je s pičlimi 534.000 evri Jack Miller, ki je na lestvici SP tik za Rossijem. Ta se brani: »Zmagal sem na 89 tekmah v kraljevski konkurenci, zato nisem tako slab, kot me prikazujejo. Nikakršna sramota ne bo, če ne bom več nikoli prvi, a se ne bom vdal. Star sem bil tudi lani v ZDA, ko se mi je za las izmuznila zmaga.«

Tudi Yamahin športni direktor Lin Jarvis se ne prepušča malodušju in priznava, da je ključ zapletov v njihovem motorju YZR-M1: »Če bi bil močnejši, bi bil Valentino zagotovo uspešnejši. Na razmere poskušamo gledati celovito in se ne osredotočamo zgolj na zadnje preizkušnje. Prepričani smo, da lahko upoštevamo človeški dejavnik in razvijamo motor po meri večjega števila dirkačev. Honda ima drugačno strategijo. Prav vse podreja Marquezu, ko se bo on poškodoval, upokojil ali preselil v drugo moštvo, pa bo v velikih težavah.«

Preberite še:

Komentarji: