Svež veter bi lahko končal Ferrarijevo 12-letno sušo

Rdeči iz Maranella so pripeljali 21-letnega Charlesa Leclerca in za vodjo moštva imenovali Mattio Binotta. Sebastian Vettel prvi na prvem letošnjem testiranju.
Fotografija: Novi Ferrarijev dirkalnik SF90 ima bolj poudarjeno črno barvo, v moštvu si od Sebastiana Vettla in novinca Charlesa Leclerca obetajo veliko. FOTO: AFP
Odpri galerijo
Novi Ferrarijev dirkalnik SF90 ima bolj poudarjeno črno barvo, v moštvu si od Sebastiana Vettla in novinca Charlesa Leclerca obetajo veliko. FOTO: AFP

»In zadnji bodo prvi,« si je po svetopisemsko rekel Mattia Binotto, novi šef Ferrarija, ko so rdeči iz Maranella v petek zadnji predstavili dirkalnik za sezono 2019 v formuli 1, ki se bo začela čez mesec v Avstraliji.

Danes so se v Barceloni začela prva testiranja, Binotto pa si obeta, da mu bo uspelo, kar ni njegovemu predhodniku Mauriziu Arrivabeneju ter še pred njim Marcu Mattiacciju in Stefanu Domenicaliju: ponosu italijanske industrije vrniti naslov svetovnega prvaka, na katerega čaka od leta 2007. Takrat je bil še glavni Jean Todt, zdaj predsednik FIA.



Pred ducatom let je Ferrariju lovoriko pridirkal Kimi Räikkönen, ki se je poslovil od moštva in sedež odstopil mlademu Charlesu Leclercu. Od Monačana si Italijani veliko obetajo, toda vsaj v prvi sezoni bodo bolj stavili na izkušnje Sebastiana Vettla, ki je vse štiri naslove (2010-2013) osvojil z Red Bullom, pri Ferrariju pa je vajen gledati v hrbet Lewisu Hamiltonu iz Mercedesa.
 

Vettel danes z naskokom najhitrejši


Če se po jutru pozna dan, se Ferrariju obeta odlična sezona, Vettel je bil namreč prepričljivo najhitrejši na prvem testiranju v Barceloni. Na petkovi predstavitvi modela SF90, ki ima ob tradicionalni rdeči barvi poudarjen črni odtenek, zavrnil trditev, da je njegov obstoj v Ferrariju odvisen od razvoja mladega Leclerca, ki je v lanski krstni sezoni s Sauberjem osvojil 39 točk in bil devetkrat med deseterico.

Leclerca primerjajo z Danielom Ricciardom, ki je leta 2014 v svoji prvi sezoni pri Red Bullu premagal moštvenega kolega Vettla, ko je bil ta svetovni prvak, tudi nekdanji svetovni prvak Jenson Button je namignil, da bi lahko 21-letni Monačan počasi izrinil Nemca, a ta ob takšnih namigovanjih zgolj odmahne z roko.

Foto
Foto

 

Nemčevo poslanstvo: osvojitev naslova


»Vem samo to, da imam pogodbo do konca sezone 2020, zato se z vprašanjem nadaljevanja kariere še ne ukvarjam. Zelo vesel sem pri Ferrariju, s katerim želim postati svetovni prvak. V prejšnjih sezonah se nam ni izšlo po željah, čaka nas še veliko dela, moje poslanstvo tukaj je še vedno isto: biti prvi. Uživam v dirkanju, imam veliko strast do Ferrarija, ki je zaznamoval mojo kariero od otroštva naprej,« na dušo delodajalcem rad popiha Vettel, ki je v Italijo prišel leta 2015 in bil v vseh štirih sezonah pred Räikkönenom. Zmagal je na 13 dirkah in bil dvakrat drugi v skupnem seštevku. Ambiciozni Leclerc naj bi mu predstavljal hujšo notranjo konkurenco.



Tudi Binottu se obeta turbulentna sezona na čelu rdečih, a se izziva veseli. »Upam, da bom imel 'problem' pri krmarjenju med dvema dirkačema, ki se bosta borila za zmage,« je dejal 49-letni švicarski Italijan, ob tem pa ni skrival, da bo imel Vettel vsaj v prvi sezoni status številke 1 in bo temu primerna tudi moštvena taktika, če bo situacija to terjala. Vettel nikdar ni rad priznal, da je prva violina, čeprav je bilo večkrat očitno, da je imel prednost pred Räikkönenom. »S Kimijem sva odlično sodelovala, imela sva podobne poglede. Zdaj je tu Charles, brez dvoma bo zelo hiter. Pričakujem, da bo hitro napredoval. Najbolj pomembno pa je, da sodelujemo kot moštvo.«

Mattia Binotto je imel govor ob predstavitvi novega dirkalnika SF90. FOTO: AFP
Mattia Binotto je imel govor ob predstavitvi novega dirkalnika SF90. FOTO: AFP

 

Vettel in Leclerc vsaj na začetku enakopravna


Ferrari se je znašel pod plazom kritik, kadar se je poslužil moštvenih ukazov, ne drugi strani pa so pri Mercedesu stvari bolj jasne, lani so denimo Valtteriju Bottasu na VN Rusije na razumljiv način povedali, naj odstopi zmago Hamiltonu. Binotto je očitno bolj konkreten od predhodnikov.



»Na začetku sezone ne bomo delali razlik med dirkačema, to je pošteno. Če pa se bo kasneje izkazala potreba, bomo dali prednost Sebastianu. On je naš glavni adut za naslov, ampak absolutna prioriteta je zmaga Ferrarija,« je poudaril Binotto, ki ne pričakuje, da bo Leclercov prihod prinesel negotovost. »Če imaš dva ambiciozna dirkača, to ni težava, ampak priložnost. Sebastianu se ni potrebno dokazovati nikomur, je štirikratni prvak in eden najboljših dirkačev doslej. Charles se še mora učiti, česar se zaveda tudi sam, ampak dobro vemo, kako nadarjen je. Upam, da bom imel sladke skrbi z dvema voznikoma pri vrhu.«



Leclerc je bil ob podpisu pogodbe s Ferrarijem 11. septembra lani zelo odločen. »Če bo imel Ferrari tako dober avtomobil kot v sezoni 2018, lahko postanem svetovni prvak,« je dejal takrat, a se je v nekaj mesecih naučil skromnosti. Tri dni pred začetkom testiranj je povedal: »Ne razmišljam o naslovu, toliko dela je pred mano. Vesel sem, ker bom sodeloval s Sebastianom. Ta čas ne razmišljam o ničemer drugem kot o svojih nalogah. Sčasoma bomo videli, kako bo šlo.«
 

Binotto v drugačni vlogi


Če se je v preteklosti najbolj uspešno moštvo pogosto zlomilo pod pritiskom pričakovanj, Binotto prinaša nov, bolj sproščen veter. Ferrarijeva filozofija bo po novem slonela na iskanju dobrih občutkov in uživanju v tekmovanju. Ko se je Arrivabeneju začela podirati sezona, so njegove močne izjave v medijih začele motiti nadrejene, zato so mu pokazali vrata. Binotto se je izkazal kot tehnični vodja, zdaj bo moral pokazati še vrline upravljanja s človeškimi viri.



»Že nekaj let smo skupaj, sodelujemo, napredujemo korak za korakom, sezono za sezono. Zdaj smo prišli do točke, ko moramo tudi uživati. To sem v preteklosti pogrešal. Seveda je užitek zmagati, ampak uživati moramo tudi pri tem, kar počnemo kot velika Ferrarijeva družina,« na moštveni duh stavi Binotto.

Bo rdeča boginja tokrat ugnala konkurenco? FOTO: AFP
Bo rdeča boginja tokrat ugnala konkurenco? FOTO: AFP


Dvakrat se je že izkazal. Najprej leta 2014, ko je znal popraviti škodo, potem ko se oddelek za razvoj motorja ni pravočasno pripravil na prihod hibridnih šestvaljnikov, in potem v sezonah 2017 in 2018, ko je Ferrari spet začel resneje ogrožati Mercedesovo prevlado. Zdaj bo na pragu abrahama želel narediti ključni korak in Ferrari pripeljati na vrh še pred radikalnimi spremembami, ki bodo stopile v veljavo s sezono 2021, ko se izteče obstoječa pogodba med moštvi in lastniki F1. Kot so si zamislili pri ameriški družbi Liberty Media, bodo dirkalniki postali enostavnejši in cenejši ter s tem bolj izenačeni.
 

Ekipa opravi glavno delo


Porodile so se domneve, da ustoličenje Binotta ni bila dobra poteza. Ferrari naj bi izgubil marljivega operativca na tehničnem oddelku, nobenega jamstva ni, da se bo dobro znašel v pisarni in pred kamerami. »Res je, da gre za povsem različni službi. Imam pa srečo, ker je ob meni zelo močna ekipa. Vsak posameznik dobro ve, kakšna je njegova naloga, vsi stremimo k istemu cilju. Kar se mene tiče, bom stvari organiziral in povezal, ampak glavno delo bodo opravili drugi,« je pred štartom sezone razmišljal Binotto.

Njegov prihod je pozdravil tudi Vettel. »V moštvu vlada odličen duh, zavel je nek nov optimizem. V dveh letih smo močno napredovali kot ekipa in z novim dirkalnikom verjamem, da smo storili še en korak v pravo smer. Odkar je januarja vajeti prevzel Mattia, se ni veliko spremenilo, on je že dolgo tukaj, gre za naraven proces. Vsi že komaj čakamo, da se začne,« je povedal Vettel, ki je danes dopoldne prvič zares preizkusil novi SF90 in bil z naskokom najhitrejši na treningu.

Foto
Foto

Preberite še:

Komentarji: