Umrl je Niki Lauda

Star je bil 70 let. Lani poleti so mu presadili pljuča.

Objavljeno
21. maj 2019 05.25
Posodobljeno
21. maj 2019 08.13
Niki Lauda FOTO: Reuters
Neda Došenović, Miha Šimnovec, Aljaž Vrabec
Neda Došenović, Miha Šimnovec, Aljaž Vrabec
Legendarni voznik in trikratni svetovni prvak formule ena Niki Lauda je umrl. »Z veliko žalostjo sporočamo, da je naš dragi Niki umrl mirno, 20. maja 2019, obkrožen z družino,« so sporočili njegovi bližnji. »Njegovi edinstveni dosežki kot športnika in poslovneža so in bodo ostali nepozabni.« 

Ljubil je akcijo, bil neposreden in pogumen. »Njegov pogum nam bo ostal za vzor,« so zapisali v sporočilu za javnost. Dotaknili so se tudi njegovega zasebnega življenja in dodali, da je bil čudovit soprog, oče in dedek. 



Na Dunaju so mu zaradi hude bolezni že lani avgusta presadili pljuča, a čeprav so zdravniki povedali, da je poseg uspel, je njegovo življenje še nekaj dni viselo na nitki.

Kljub temu je bil že 24 ur po zahtevni operaciji pri zavesti, hitro so mu odstranili tudi napravo za pomoč pri dihanju, je pa na intenzivnem oddelku osrednje dunajske bolnišnice ostal dosti dlje kot tri tedne, kot so sprva napovedovali. Po tem je živel še slabo leto dni.

image
FOTO: Reuters


3-krat
je bil svetovni prvak – v letih 1975 in 1977 s Ferrarijem in 1984 z McLarnom.

25-krat
je zmagal na dirkah formule 1.

54-krat
je stal na stopničkah.

24-krat
je dirko začel s prvega startnega mesta.

24-krat
je imel najhitrejši krog na dirki.

 

Za vstop v F1 se je zadolžil


Rodil se je 22. februarja 1949 na Dunaju. Njegova družina je bila zelo bogata, saj je bil dedek Hans Lauda uspešen poslovnež. Niki Lauda je postal dirkač, čeprav so njegovi starši temu precej nasprotovali.

Da si je izboril mesto med dirkaško elito, je vzel kredit 30.000 funtov, s čimer si je kupil sedež v ekipi March. Sprva je pričel v formuli 2, toda kmalu je napredoval v elitni razred. Čeprav je kmalu dokazal svoj dirkaški talent, je tekmoval v slabem moštvu, zato ni imel večjih uspehov. Lauda je vzel novo bančno posojilo, da si je kupil mesto v ekipi BRM, a dokončen preboj mu je uspel šele, ko ga je v svojo ekipo povabil sloviti Enzo Ferrari. Po prestopu k rdečim iz Maranella je Lauda tudi poplačal vse dolgove.

image
FOTO: AFP

 

Že pred tem je smrti gledal v oči


Lauda je že pred desetletji gledal smrti v oči. Pred 42 leti, natančneje 1. avgusta leta 1976 na Nürburgringu, je v drugem krogu dirke formule 1 za veliko nagrado Nemčije na lepem izgubil nadzor nad svojim ferrarijem 312T2. Zdrsnil je s proge in močno trčil v ograjo.



image
FOTO: Reuters
Trčenje je bilo tako silovito, da je njegov dirkalnik, ki ga je odbilo nazaj na stezo, eksplodiral in minilo je kar nekaj časa, preden so dirkaški kolegi takrat 27-letnega Avstrijca, ki mu je zaradi močnega udarca odneslo čelado z glave, izvlekli iz gorečega bolida.

Hudo poškodovanega Laudo, čigar življenje je viselo na nitki, so z reševalnim vozilom najprej odpeljali v zdravstveni dom v Adenauu, od tam v bolnišnico v Koblenzu, nato pa so ga s helikopterjem prepeljali v kliniko, specializirano za hude opekline v Ludwigshafnu. Čeprav mu res ni kazalo dobro, je presenetljivo hitro okreval in se že pičlih 42 dni (!) po nesreči v »zelenem peklu«, kakor so tudi rekli Nürburgringu, s še ne povsem zaceljenimi ranami in posebno čelado odpeljal na start velike nagrade Italije v Monzi. In jo po izjemni predstavi, ki je mejila na pravi čudež, končal na zelo dobrem četrtem mestu.

Niki Lauda v formuli 1

Aktiven:
1971–1979, 1982–1985

Prva dirka: VN Avstrije – 1971
Prva zmaga: VN Španije – 1974
Zadnja zmaga: VN Nizozemske – 1985
Zadnja dirka: VN Avstralije – 1985

Ekipe: March, BRM, Ferrari, Brabham, McLaren

 

Najhujšega šoka ni doživel kot dirkač


Kot je Niki Lauda večkrat poudaril, najhujšega šoka ni doživel kot dirkač, temveč kot vodja letalske družbe Lauda Air, potem ko je leta 1991 na Tajskem strmoglavil njegov boeing in popeljal v smrt 223 potnikov. »Nemudoma sem odletel na prizorišče nesreče. Bilo je grozljivo. Strokovnjaki so potrebovali dolgih osem mesecev, da so ugotovili, da je nesrečo povzročila tehnična okvara,« je Lauda povedal, kdaj mu je bilo najtežje v življenju.

Zasebno življenje

Iz prvega zakona z Marlene Knaus (poročila sta se leta 1976, ločila 1991) je imel Niki Lauda dva sina; Mathiasa in Lukasa. Mathias je prav tako dirkač, Lukas pa je njegov menedžer. Kasneje je imele še enega zunajzakonskega sina Christopha. Leta 2008 se je znova poročil, njegova žena je postala Birgit Wetzinger, sicer stevardesa iz njegove letalske družbe. Wetzingerjeva je Laudi že leta 2005 donirala ledvico, potem ko je njegovo telo zavrnilo bratovo ledvico, ki so mu jo presadili leta 1997. Lauda in Wetzingerjeva sta se nato leta 2009 veselila rojstva dvojčkov; sina in hčerke.

Na filmskih platnih so uprizorili Laudovo znamenito bitko z Jamesom Huntom za naslov prvaka v F1 leta 1976. Film z naslovom Rush so predvajali leta 2013. Lauda je sicer poudaril, da je bil Hunt eden redkih v karavani F1, ki jih je spoštoval.


image
Niki Lauda. FOTO: Reuters