»Če bo Primož želel k nam, bomo našli dogovor«

Gorazd Štangelj v ponedeljkovem pogovoru za Delo o novi sezoni Bahrain Meride, pogodbi Vincenza Nibalija in tudi o Primožu Rogliču. 
Objavljeno
21. januar 2019 12.00
Posodobljeno
21. januar 2019 12.10
Gorazd Štangelj je del Bahrain Meride od začetka in uživa veliko zaupanje vodstva ekipe. FOTO: Jure Eržen/Delo
Bahrain Merida se v Kataloniji pripravlja na novo kolesarsko sezono, v kateri bo imel Gorazd Štangelj še naprej vlogo glavnega športnega direktorja ekipe. Z lanskimi dosežki so se približali najboljšim, letos želijo storiti še korak naprej. Štangelj bo letos vodil šesterico slovenskih kolesarjev in tudi svetovnega prvaka Rohana Dennisa, nesporni prvi zvezdnik ekipe pa ostaja Vincenzo Nibali. V pogovoru za Delo je razkril cilje za sezono, dotaknil se je napredka Mateja Mohoriča in spregovoril tudi o Primožu Rogliču.
 

Sezona 2019 se je že začela, katere dirke jo bodo zaznamovale za Bahrain Merido?


Zaradi Vincenza Nibalija se največ govori o Giru in Touru, mi smo prepričani, da lahko zmaga na obeh dirkah. Seveda ne bo lahko, a če ne bi verjeli v to, potem nima smisla, da dirko sploh začnemo. Ne gre pa le za največje dirke, v tej sezoni si želimo na vsaki dirki imeti nekoga, ki bo tam iskal vrhunski rezultat in imel tudi podporo dobre ekipe. Stremimo k temu, da bo Bahrain Merida na vsaki dirki v ospredju.
 

Letos bodo točke Mednarodne kolesarske zveze (UCI) še bolj pomembne, ker se naslednje leto licence svetovne serije podeljujejo na novo.


Na noge se postavlja nov sistem, ki ga bo treba še interpretirati, za zdaj nihče zagotovo ne ve, kaj bo na koncu obveljalo. V preteklosti se je izkazalo, da noben sistem ni bil idealen, težko je najti pravo ravnotežje med majhnimi in največjimi ekipami. Prav gotovo pa bo pomembno, da osvajamo točke na vseh ravneh, ne le na etapnih dirkah, ampak tudi na enodnevnih klasikah in dirkah prve kategorije. Naš cilj je, da bomo na koncu sezone uvrščeni med pet najboljših ekip na svetu.

image
Gorazd Štangelj v pogovoru za Delo. FOTO: Marti Milla/CTA

 

Ste tudi okrepitve izbrali s tem v mislih? Ekipa je na papirju videti precej močnejša kot lani.


Na papirju morda res, precej bolj pomembno pa je, kako se bodo kolesarji potem odrezali na cesti. Lani se nam je zaradi smole podrlo kar nekaj načrtov, poškodba Nibalija nam je uničila Tour, zato bomo videli, kaj bo prinesla sezona. Pomembno je, da čim manj stvari prepustimo naključju, da ne bomo potem na koncu sezone na vrat na nos lovili točk, ki jih lahko s pravimi zasedbami na dirkah osvojimo že zdaj.
 

Lani v ekipnih kronometrih niste bili med najboljšimi, letos ste pripeljali svetovnega prvaka v vožnji na čas Rohana Dennisa. Boste boju z uro posvetili več pozornosti?


Kronometer je spektakularna disciplina, gledalci ga zelo radi gledajo v živo, saj kolesarje lahko gledajo ves dan in vsakega posebej. Že zato je pomembno, da smo tudi v kronometru dobri, poleg tega je kronometrov iz leta v leto več. Na etapnih dirkah so vožnje na čas letos tudi v Združenih arabskih emiratih in na Tirrenu Adriaticu, zato moramo biti dobri v kronometrih, če se želimo boriti za vrh. Rohan Dennis nam bo pri tem nedvomno pomagal, v ekipo je prinesel veliko novosti in hkrati od nas zahteva ogromno, mi pa se bomo z njegovim pristopom zagotovo nekaj novega naučili, kar bo pomagalo tudi drugim kolesarjem.
 

Je zaradi kronometra v ekipo prišel tudi David Bailey, ki bo bdel nad pripravljenostjo kolesarjev (head of performance)?


On je prišel v paketu z Rohanom Dennisom, s katerim že nekaj časa sodelujeta. Če v ekipi pomešaš različne spektre ljudi, se včasih lahko končal slabo, lahko pa vsi skupaj nekaj odnesejo od tega in na to upamo. David prihaja iz drugačne šole kot ostalo vodstvo ekipe, vidimo, da ima ogromno znanja, in verjamem, da je vreden zaupanja.
 

Pomembna tema v prihajajočih mesecih bo tudi podaljšanje pogodbe z Vincenzom Nibalijem. Koliko možnosti je, da ostane v Bahrain Meridi?


Želja ekipe zagotovo je, da Nibali ostane in podaljša pogodbo. Dejstvo je, da so njegove finančne zahteve zelo visoke, naše možnosti pa niso neomejene. Ponudili smo mu toliko, kot mislimo, da si zasluži. Če si bo želel zamenjati okolje (na mizi naj bi imel zelo bogato ponudbo Treka, op. a.), mu tega ne moremo preprečiti, se pa zavedamo, da brez Nibalija Bahrain Merida bržkone nikoli ne bi nastala, zato bi radi, da ostane v naših vrstah.

image
V Kataloniji so kolesarji Bahrain Meride preživeli 13 dni. FOTO: Marti Milla/CTA

 

V Sloveniji velikokrat slišimo, da Bahrain Meridi manjka le še Primož Roglič. Bi ga pripeljali v svoje vrste, če bi se znašel na trgu?


Primož je zelo zanimiv kolesar za nas, a najbrž ne le za nas, temveč tudi za precej drugih ekip. To je odvisno predvsem od tega, če si Primož želi Bahrain Merido izbrati za morebitni naslednji korak v njegovi karieri, kjer bi lahko še nadgradil svoje uspehe. Če bi si izbral našo ekipo, potem sem prepričan, da bi našli kompromis. In to sploh ni odvisno od tega, če Nibali ostane v ekipi ali ne.
 

Velika pridobitev ekipe je tudi dogovor z McLarnom, ki bo v prihodnje polovični partner ekipe. So sadovi sodelovanja že vidni?


Zdaj se šele navajamo drug na drugega, na pripravljalnem kampu tukaj v Cambrilsu so tudi njihovi ljudje, ki želijo spoznati, kako ekipa deluje in kaj potrebujemo. Če sodeluješ le z ljudmi, ki delujejo v kolesarstvu, potem si ujet v kalupe, malokdo si upa zaviti stran od utečenih smernic. McLaren pa je nekaj povsem drugačnega, upajo si veliko tvegati, seveda bo od desetih novosti verjetno le ena koristna, najbrž se kdaj naredi tudi kaj škode, a če niti ne poizkusiš, potem sploh nimaš možnosti za napredek. Zato verjamem, da nam bodo odprli nova obzorja, imajo ogromno znanja in v prihodnosti si želimo še veliko več takšnih zgodb, saj je to naša priložnost, da postanemo nekaj posebnega.
 

Nova slovenska okrepitev je Jan Tratnik. S čim vas je prepričal, kaj od Jana pričakujete?


Jana poznam in spremljal že dolgo, najprej kot zelo nadarjenega mladega kolesarja, potem se je nekaj časa iskal in ni dosegal tako dobrih rezultatov, a mislim, da je bilo zanj zelo koristno, da se je za nekaj časa vrnil na srednjo raven, kjer je dozorel v zelo kakovostnega kolesarja. Pravi, da se odlično počuti v ekipi, prepričan sem, da bo tukaj še zrasel kot kolesar in pridobil na samozavesti, ki mu je včasih manjkala. Vsi ocenjujemo, da ima Jan še veliko rezerv, pa tudi če bi le ostal na ravni, na kateri je bil v zadnjih sezonah, bomo z njim ogromno pridobili.
 

Lanska sezona je bila za Mateja Mohoriča sezona preboja, v kateri je postal eden najbolj vidnih članov ekipe.


Čakali smo, da bo Matej eksplodiral in prepričan sem, da je bil to šele prvi korak naprej. Matej je vedno vedel, kaj zmore, vseeno pa mu je po zmagah narasla samozavest, s katero bo v prihodnje še lažje in bolje dirkal. Njegovo obdobje šele prihaja, nikamor se mu ne mudi, lahko postane še precej boljši.

Želimo, da Nibali podaljša pogodbo, a so njegove finančne zahteve zelo visoke. Ponudili smo mu toliko, kot mislimo, da si zasluži.

 

Z zmagama v Nemčiji in na Binck Bank Touru je dokazal, da lahko zmaguje tudi na etapnih dirkah. Ga v prihodnje vidite v takšni vlogi?


Matej je zelo raznovrsten kolesar, lani je dobil tudi etapo na Giru, na klasiki Milano – Sanremo je dirkal izvrstno ... Na vseh terenih je za ekipo izjemno dragocen, na nekaterih belgijskih klasikah bo on vodja ekipe, na drugih dirkah pa si fantje lahko samo želijo pomočnika, kot je Matej. Ko bo kapetan Colbrelli, ga bo on vodil v zaključku in ekipi pokazal, kako voziti v glavnini s čim manj porabljene energije, na ekipnih kronometrih bo prispeval pomemben delež, ko pa se mu bo ponudila priložnost, jo bo nedvomno izkoristil. On je že lani načrtoval zmago na Binck Banku, letos jo načrtujemo na podobnih dirkah v drugem delu sezone in že zdaj delamo v tej smeri. Cilje bomo prilagajali njegovi formi, okvirno pa so že znani. V prvem delu sezone od njega največ pričakujemo na belgijskih klasikah, glavna bo dirka po Flandriji, potem pa se bo osredotočil na nastop na Touru. V drugem delu sezone bo dobil priložnost na etapnih dirkah, za zdaj razmišljamo o tem, da bo vsaj na dirki po Poljski dobil priložnost za lov na skupno zmago.

image
Matej Mohorič je v Kataloniji treniral z delom ekipe, ki cilja na spomladanske klasike. FOTA: Marti Milla/CTA

 

Mohorič bo letos debitiral na dirki po Franciji. Kakšna vloga v ekipi mu bo pripadla na Touru?


Nanj ne bomo računali v skupnem seštevku, bo pa gotovo imel v kakšni etapi priložnost v lovu na etapno zmago. Povečini bo pomočnik kapetanom, a on ne bo pomočnik v prvih delih etap, bo eden ključnih mož v ekipi, ki bo s kapetani ostajal čim dlje in se morda podal tudi v kakšen pobeg.
 

Morda že lahko razkrijete, s kakšno ekipo bo Bahrain Merida prišla na dirko po Sloveniji?


O tem je še precej prezgodaj govoriti, sploh zato, ker bodo imeli slovenski kolesarji na večini dirk pomembne vloge v ekipi. Dirka po Sloveniji je v zelo natrpanem obdobju koledarja, ko sta na sporedu tudi dirka po Švici in kriterij Dauphine, obe zelo pomembni dirki za pripravo na Tour. Jaz si želim v Slovenijo pripeljati močno ekipo z Matejem Mohoričem, dejansko pa bi bilo zanj bolje, da odpelje Dauphine in si v času dirke po Sloveniji privošči še zadnje višinske priprave, potem pa pred Tourom odpelje še državno prvenstvo.
 

Ob ustanovitvi ekipe ste z Bahrajnom sklenili triletni dogovor, ki se po letošnji sezoni izteče. Bodo ostali glavni sponzorji ekipe?


Vodilni v Bahrajnu so predvsem poslovneži, za svoj vložek želijo videti rezultate in s tem, kar smo v minulih dveh letih dosegli, so zelo zadovoljni. Zdaj smo v zadnjem letu pogodbe, obstajajo načelni dogovori, da tudi v prihodnje nadaljujemo sodelovanje, a v tem trenutku ni še nič dokončnega.