Roglič po uspeh kariere tudi s podporo slovenskih navijačev

V Avstraliji se začenja kolesarska. sezona 2019, zaznamovala jo bodo ugibanja okrog Skya. Roglič meri na Giro, Mohorič na enodnevne dirke. 
Fotografija: Vožnja na čas je bila eden glavnih razlogov, da se je Primož Roglič raje kot za Tour odločil za Giro. Foto AFP
Odpri galerijo
Vožnja na čas je bila eden glavnih razlogov, da se je Primož Roglič raje kot za Tour odločil za Giro. Foto AFP

Po skoraj dvomesečnem premoru se kolesarska sezona 2019 počasi začenja, svetovna serija se bo tradicionalno začela z dirko Tour Down Under v Avstraliji. Že tam bomo lahko spremljali prva slovenska nastopa, precej bolj zanimiva pa bo za slovenske navijače pomlad, ko bosta visoke cilje poizkušala izpolniti Primož Roglič in Matej Mohorič.

Dogajanje v kolesarski »mrtvi« sezoni je najbolj zaznamovala novica, da se bo Sky kot pokrovitelj po sezoni 2019 umaknil iz profesionalnega kolesarstva. Najbogatejša ekipa s kopico odlično plačanih superzvezdnikov se je čez noč znašla na robu obstoja, prvi mož ekipe sir David Brailsford pa je bil postavljen pred težko nalogo – poiskati je moral sponzorja, ki bo nadomestil 30 in več milijonov evrov letno, ki jih je Sky vlagal v ekipo.

Iznajdljivi Brailsford je spet potegnil asa iz rokava in po poročili Gazzette dello Sport iz minulega tedna uspel prepričati podjetje Comcast, ki je kupilo Sky, da tudi v sezonah 2020 in 2021 pokrije 70 odstotkov proračuna ekipe in vodstvu omogoči, da mirno in brez pritiska poišče Skyevega naslednika. Novica še ni uradna, pojavljajo se tudi namigovanja, da naj bi licenco Skya želela prevzeti prokontinentalna ekipa Israel Cycling Academy, zato bodo naslednji meseci okrog britanske ekipe še zelo pestri.

Sky se bo bo kot glavni sponzor najbogatejše kolesarske ekipe na svetu po tej sezoni umaknil, a britanska zasedba tudi po tem, kot kaže, ne bo imela finančnih težav. Foto AFP
Sky se bo bo kot glavni sponzor najbogatejše kolesarske ekipe na svetu po tej sezoni umaknil, a britanska zasedba tudi po tem, kot kaže, ne bo imela finančnih težav. Foto AFP


 

Giro navdušil bolj kot »najvišji Tour«


Konkurenca se je bolj kot z notranjimi pretresi v Skyu ukvarjala s programi svojih kolesarjev, polemike o tem, ali nastopiti na Giru ali Touru, pa še nikoli niso bile tako glasne. Prireditelji Gira so pripravili uravnoteženo traso s skupno skoraj 60 kilometri vožnje na čas in zanimivimi gorskimi etapami v zadnjem tednu. Trasa je požela odobravanje velikega dela favoritov za stopničke, precej bolj mlačen je bil odziv na traso Toura. Direktor dirke Christian Prudhomme ga je označil za »najvišji Tour v zgodovini«, trikrat se bodo etape končale nad 2000 metri, skupno kolesarje čaka kar 30 vzponov in le en posamični kronometer, dolg 27 kilometrov.

Prvi se je opredelil Tom Dumoulin, ki je lani obe dirki končal na drugem mestu v skupnem seštevku: »Načrtoval sem, da bom v letošnji sezoni vse podredil Touru, po predstavitvi trase pa mi je bilo jasno, da imam na Giru precej več možnosti. Letošnja dirka po Italiji bo res lepa, zato bom tam dirkal na polno, potem bom šel tudi na Tour in poizkušal biti dober še tam, a bomo videli, koliko moči mi bo še ostalo.«

Slovenci v svetovni seriji Foto Mx / Dd
Slovenci v svetovni seriji Foto Mx / Dd


Podobna dilema je čakala tudi Primoža Rogliča. Z lanskim četrtim mestom na francoski pentlji je navdušil svetovno kolesarsko javnost, brez slabega dne na zadnjem kronometru bi v Parizu stal celo na odru za zmagovalce. S še enim letom izkušenj za pasom je večina strokovnjakov pričakovala, da se bo Roglič spustil v odkrit boj za rumeno majico, a mu je pri končni odločitvi »pomagala« tudi ekipa. Nizozemci, letos se bodo imenovali Jumbo Visma, so v kapetansko vlogo za Tour še enkrat postavili Stevena Kruijswijka, na francoske ceste bodo poslali tudi odličnega šprinterja Dylana Groenewegna in jasno je bilo, da na Rogliča na Touru resno ne računajo.
 

Po maglio roso v slovenski bližini


Tako je najboljši slovenski kolesar minule sezone lahko sprejel odločitev, ki je zelo razveselila slovenske navijače. Napadal bo skupno zmago na Giru in rožnato majico, prvič ga javnost že pred dirko uvršča med najresnejše kandidate vsaj za stopničke, trasa mu je pisana na kožo, dirka pa se bo v zadnjem tednu odločala v slovenski bližini in Rogliča zagotovo čaka odlična podpora navijačev. Prvič bo v ekipi vse podrejeno njemu, vseh preostalih sedem tekmovalcev Jumba bo na Giro prišlo le za Rogliča in zelo zanimivo bo spremljati, kako se bo Zasavec spoprijel z dodatnim pritiskom, ki ga takšna vloga prinaša.



Na italijanskih cestah mu zagotovo ne bo lahko, za rožnato pentljo se je tokrat odločila cela vrsta zvezdnikov. Ob Dumoulinu še Simon Yates, ki je lani izgubil majico in skupno zmago ob znamenitem napadu Chrisa Frooma na Finestreju, Movistar na dirko prihaja s svetovnim prvakom Alejandrom Valverdejem in Mikelom Lando, italijanske upe bosta nosila Vincenzo Nibali in Fabio Aru, zelo nevaren bo Miguel Angel Lopez ... Sky naj bi prvič kapetansko vlogo zaupal Eganu Bernalu, v zadnjih dneh pa je tudi Geraint Thomas namignil, da ga napad na zmago na Giru zelo mika.

Roglič ne bo prečrtal niti Toura, v ekipi ga čaka mesto »prostega strelca«, lahko si bo sam izbral, kdaj bo napadal etapne zmage, v skupnem seštevku pa nanj Nizozemci ne računajo. Takšen je bil vsaj na papirju načrt že lani, pa vemo, kako se je razpletlo ... Sezono bo Roglič začel konec februarja na dirki UAE Tour na Bližnjem vzhodu.
 

Najprej klasike, potem Tour in SP


Matej Mohorič je lani na Binck Bank Touru pokazal, da je odličen tudi na tlakovcih. Kako mu bo šlo na belgijskih klasikah? Foto AFP
Matej Mohorič je lani na Binck Bank Touru pokazal, da je odličen tudi na tlakovcih. Kako mu bo šlo na belgijskih klasikah? Foto AFP


Po sezoni preboja, v kateri je začel izpolnjevati ogromen potencial, je pred Matejem Mohoričem zelo pomembna pomlad. Lahko se bo osredotočil na enodnevne klasike, ki so bile do sedaj med Slovenci nekoliko bolj v ozadju, z Mohoričem pa slovensko kolesarstvo dobiva tekmovalca, ki bi lahko krojil sam vrh. Prva priložnost bo na klasiki Milano – Sanremo, nato pa Mohoriča čaka mesec dni dežja, mraza in belgijskih tlakovcev, kjer bo predvsem nabiral izkušnje. V drugem delu sezone si najprej želi mesta v ekipi za Tour, zadnji vrhunec pa bo svetovno prvenstvo v Yorkshiru, kjer mu je trasa pisana na kožo.



Zanimivo bo tudi na slovenskih cestah. Sezona se bo začela z VN Slovenske Istre, vrhunec pa bo na dirki po Sloveniji. Prirediteljem je po lanski zelo uspešni izvedbi, ki je prvič požela zanimanje celotne slovenske javnosti, uspel še en korak naprej. Mednarodna kolesarska zveza (UCI) je slovensko pentljo iz dirke prve kategorije spremenila v dirko ekstra kategorije (2-HC), kar pomeni, da bo za zmago na voljo precej več točk, dirka pa bo še pridobila na veljavi tudi med tujimi kolesarji.


 

Srdit boj za mesta med elito


Prav točke bodo v letošnji sezoni spet zelo pomembne, saj je UCI lani na kongresu med svetovnim prvenstvom v Innsbrucku potrdil sveženj reform profesionalnega kolesarstva. Že z letošnjo sezono se ukinja točkovanje za svetovno serijo (World Tour), nadomestilo ga bo enotno točkovanje, v katerega se bodo šteli rezultati najboljših desetih kolesarjev ekipe na vseh dirkah, ne le na dirkah najvišje ravni. Poimenovano bo World Ranking, na podlagi zbranih točk pa bodo za sezono 2020 na novo podelili licence za svetovno serijo najboljšim 18 ekipam.

Že zdaj se javno vsaj 20 ekip poteguje za mesto med elito, zato bodo zbrane točke dragocene na vsaki dirki. UCI si je sicer pustil vrata priprta in v pravila zapisal, da bodo licence podelili na podlagi »tekmovalnih uspehov, finančnih zmogljivosti in spoštovanju etičnega kodeksa«, kar bo s seboj zelo verjetno prineslo kar nekaj kravjih kupčij ob koncu sezone.

Pred vrati je zelo pestra sezona 2019, v kateri bodo Slovenci skušali vsaj ponoviti lanske izjemne rezultate. Naloga zagotovo ne bo lahka, a prav v takšnih kolesarji najbolj uživajo. Če bi želeli, da je lahko, bi trenirali nogomet, včasih pravijo (napol) v šali.
 

Preberite še:

Komentarji: