Spomladi na »bele ceste« in kocke, poleti debi na rumeni pentlji

Po lanskih sedmih zmagah so pričakovanja Mateja Mohoriča za sezono 2019 še večja. Čaka ga krstni nastop na rumeni pentlji, morda bo jeseni dobil kapetansko vlogo tudi v reprezentanci. 
Fotografija: Matej Mohorič (desno, ob njem Luka Pibernik) bo več pozornosti vožnji na čas posvetil pred Tourom. Foto Marti Milla/CTA
Odpri galerijo
Matej Mohorič (desno, ob njem Luka Pibernik) bo več pozornosti vožnji na čas posvetil pred Tourom. Foto Marti Milla/CTA

Glavni športni direktor Bahrain Meride Gorazd Štangelj je v pogovoru za Delo že leta 2017 napovedal, da si želi v svoji ekipi Mateja Mohoriča, saj v njem vidi skoraj neomejen potencial. Lani je Mohorič res oblekel dres Bahraina in eksplodiral s sedmimi zmagami, s katerimi je potrkal na vrata najboljših. Letos ga čaka debi na severnih klasikah, zatem prvi nastop na rumeni pentlji, septembra pa morda še kapetanska vloga v slovenski reprezentanci, je Mohorič razkril med pogovorom v Kataloniji. 
 

Sezona 2018 je bila vaša najboljša doslej, v veliko pogledih je bila to sezona preboja.


To je bila prelomna sezona zame, ekipa je bila zelo zadovoljna s tem, kar sem dosegel. Za sezono, ki prihaja, si lahko le želim, da bi ostal na takšni ravni in morda stopil še stopničko višje. Največ rezerv pri sebi vidim v vzdržljivosti na enodnevnih dirkah, lani sem bil nekajkrat malenkost prekratek v zaključku, zmanjkalo mi je goriva nekaj minut prej, kot bi mi ga lahko v idealnih pogojih. Vseeno sem dosegel nekaj lepih rezultatov in če bom nekoliko boljši v tem pogledu, bo v prihodnosti še precej lažje.
 

Vzdržljivost predvsem na enodnevnih dirkah je tesno povezana z izkušnjami in starostjo.


Seveda, z vsako sezono, ki jo prevoziš, dobiš v noge dodatne kilometre, s katerimi se telo nauči biti bolj učinkovito. Tako si lahko pred odločilnimi deli dirk bolj varčen z energijo, to pa je tisti del, ki mi še manjka.
 

Kljub le 24 letom bo to že vaša šesta sezona na najvišji ravni. Se štejete za izkušenega kolesarja?


Do neke mere spadam med izkušene, saj je večina kolesarjev, s katerimi dirkam, v pelotonu manj časa kot jaz. Zagotovo pa še nisem veteran, s tistimi, ki so že več kot deset let med profesionalci, se še ne morem primerjati.

Zaradi uspehov Mohoriča je bil dres slovenskega državnega prvaka velikokrat v ospredju. FOTO: AFP
Zaradi uspehov Mohoriča je bil dres slovenskega državnega prvaka velikokrat v ospredju. FOTO: AFP

 

Ob koncu lanske sezone ste razkrili, da se boste letos osredotočili na enodnevne klasike. Kakšen program dirk vas čaka?


Sezono bom začel v začetku februarja na etapni dirki po Valenciji, zatem me čaka še dirka po Andaluziji, potem pa gremo ob koncu februarja prvič v Belgijo. Tam bom dirkal na tradicionalni uvodni klasiki Kuurne – Bruselj – Kuurne in dirki Omloop Het Nieuwsblad, potem pa se začnejo prve pomembne dirke zame. V prvi vrsti je to Strade Bianche, kjer bi bil rad res uspešen in naredil dober rezultat, verjetno bom v Toskani kapetan ekipe, zagotovo pa bom imel proste roke, da dirkam zase. Zatem prideta na vrsto Tirreno – Adriatico in prvi »spomenik« sezone Milano – Sanremo.

Tudi tam želim biti v ospredju, a ne bom edini kapetan v ekipi. Predvsem na Sanremu bosta v ekipi zagotovo tudi Vincenzo Nibali in Sonny Colbrelli. Po tem se vračam v Belgijo, kjer bom nastopil na vseh klasikah do dirke Amstel Gold v Ardenih, glavna pa bo dirka po Flandriji. V načrtu imam, da bom nastopil tudi na dirki Pariz – Roubaix, ki se je najbolj veselim.
 

Na belgijskih tlakovcih zmagujejo izkušeni kolesarji, vi pa do zdaj s severnimi klasikami izkušenj še nimate. Lahko to nadoknadite s treningom?


V letošnji sezoni se želim čim več naučiti in spoznati te dirke. Nisem se še odločil, če si bom prej ogledal traso Roubaixa, saj mislim, da je občutek na kockah povsem drugačen, ko jih prevoziš sam, kot pa ko se 200 kolesarjev bori za položaj in je napetost v glavnini izjemna. Dirke na kockah so mi všeč, mislim, da bi bil tam lahko dober, če pa se bo izkazalo, da ni tako, je vseeno bolje to spoznati pri 24 letih kot deset let pozneje.



 

Je cilj drugega dela sezone še vedno krstni nastop na dirki po Franciji?


Po klasikah me čaka odmor in če bom v prvem delu sezone dober, bom verjetno izbran v ekipo za Tour, tako da se bom lahko v miru pripravil na dirko. Prezgodaj je še, da bi napovedovali, kakšna vloga v ekipi me čaka v Franciji. Zagotovo ne bom vozil na skupno razvrstitev, bom v vlogi pomočnika, upam pa, da bom v kakšni etapi dobil priložnost tudi za lov na zmago.
 

Lani ste s tretjim mestom na dirki po Sloveniji navdušili gledalce, vas lahko vnovič pričakujemo na slovenski pentlji?


Za zdaj je nimam v načrtu, ker se križa s pripravami na dirko po Franciji, bomo pa videli, kako se bo sezona razvijala.

Z zmago na dirki po Nemčiji (na fotografiji) in na Binck Bank Touru je Mohorič potrdil svojo kakovost tudi v lovu na skupni seštevek. FOTO: AFP
Z zmago na dirki po Nemčiji (na fotografiji) in na Binck Bank Touru je Mohorič potrdil svojo kakovost tudi v lovu na skupni seštevek. FOTO: AFP

 

S skupnima zmagama na Binck Bank Touru in dirki po Nemčiji ste dobili potrditev, da lahko zmagujete na etapnih dirkah. Vas letos zato čaka več priložnosti?


Čas za etapne dirke bo v drugem delu sezone, po Touru. Takrat si dirke sledijo ena za drugo, ob koncu sta tudi klasiki v Kanadi, ki mi zelo ustrezata. Računam na to, da bom imel v drugem delu sezone podoben program kot lani, ko sem nizal dobre rezultate.
 

Omenili ste že, da želite izboljšati vožnjo na čas. Bo imel kronometer večjo vlogo pri vaših treningih?


Na pripravljalnem kampu v Cambrilsu smo naredili prve korake, preizkusili smo novo opremo in po tem bomo videli, kaj je še treba izboljšati. V prvem delu sezone prav veliko časa za kronometer ne bom imel, ker je program dirk res natrpan, pred Tourom pa zagotovo, saj nas tam čaka ekipna vožnja na čas.
 

V sezoni 2019 v ekipo prihaja kar nekaj novih obrazov, predvsem svetovni prvak v vožnji na čas Rohan Dennis. Kako ste se ujeli z njimi?


Rekel bi, da je zdaj vzdušje še boljše, kot je bilo lani, ekipa je bolj mednarodno obarvana in bolj uravnotežena, manj je italijanskih kolesarjev. Zaradi okrepitev pa je čutiti tudi nekaj dodatnega pritiska, lani smo bili rezultatsko zelo uspešni, vsako leto pa želiš narediti še korak naprej in verjamem, da bomo v prihodnje še zrasli kot ekipa. Za zdaj gredo stvari v pravo smer.

Sezona pa ni bila le polna uspehov, sledilo ji je veliko razočaranje v Innsbrucku v reprezentančnem dresu. Mohorič in Primož Roglič bosta v Yorkshiru poizkušala storiti vse, da bo slovenski izplen boljši. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Sezona pa ni bila le polna uspehov, sledilo ji je veliko razočaranje v Innsbrucku v reprezentančnem dresu. Mohorič in Primož Roglič bosta v Yorkshiru poizkušala storiti vse, da bo slovenski izplen boljši. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo

 

Eden od vrhuncev sezone bo tudi svetovno prvenstvo v Yorkshiru.


Proga v Yorkshiru mi ustreza, čeprav je zelo dolga in posledično zahtevna. Malo bom zato moral spremeniti priprave, mislim pa, da bom že v prvem delu sezone in nato na Touru dobil potrditev, če sem lahko dober na SP ali je za to še prezgodaj. Zavedati se moramo, da si je pri 24 letih zelo težko za cilj postaviti dirko, ki je dolga 290 kilometrov, saj enostavno ne moreš biti tako učinkovit kot starejši kolesarji. Takšen načrt je nekoliko tvegan, bomo pa s strokovnjaki zagotovo proučili pripravo in rezultate ter se nato odločili, kaj je najbolje zame. Bom pa gotovo imel podporo Bahrain Meride pri pripravi na SP, tudi zanje bi bil viden rezultat pomemben.

Preberite še:

Komentarji: