Danes moški superveleslalom: usodna bo najmanjša napaka

​Zapleti z letališč in podaljšana pot naj ne bi podrli rutine pri Slovencih.

Objavljeno
06. februar 2019 06.00
Posodobljeno
07. februar 2019 09.16
Martin Čater bi lahko bil med boljšimi, pravi trener Peter Pen, če se bo odločil, da zna in zmore. FOTO: Reuters
Åre - Moška smučarska karavana si je uvod svetovnega prvenstva predstavljala drugače, kot se je začelo. Zaradi zamud in odpovedi letalskih prevozov, ki jih je povzročil sneg, na cilj niso prišli pravočasno (večina jih je potovala dva dni), posledično so ostali brez prvega uradnega smukaškega treninga. Danes se bodo (ob 12.30) udarili za kolajne v superveleslalomu.

Trenerji so zaradi zapletov s prevozi šele včeraj posneli progo in si jo nato s tekmovalci dodobra ogledali. »V zgornjem delu je že bila malo tema. Preparacija je zelo dobra, enakomerna od štarta do cilja. V takem primeru postane enostavno, saj na takšni podlagi znajo smučati vsi. Postavitev ni preveč zahtevna. Zavoji so le tam, kjer se teren obrača, kar je skandinavski trend že petnajst let. Morali se bomo prilagoditi. Najmanjša napaka bo usodna za vsakogar,« je trener slovenske smukaške ekipe Peter Pen opisal progo, na katero bo danes poslal Klemna Kosija, Martina Čatra, Boštjana Klineta in Miho Hrobata.

Danes se bodo smučarji merili za kolajne v superveleslalomu.

Te dni so se ukvarjali predvsem s tem, kako priti do Åreja.

Na papirju so najmočnejši Avstrijci, Italijani in Norvežani.


Generalko so imeli pred desetimi dnevi v Kitzbühelu. »Naš cilj je, da bi bili najboljši januarja in februarja, tako je program zastavljen. Z dvema tekmama na teden pa težko stopnjuješ formo. Rezultat te lahko mentalno dvigne ali poklapa, lahko ti da novo priložnost, v hitrih disciplinah tega ne moreš tempirati, lahko pa načrtuješ pripravljenost,« je o formi in pripravljenosti na vrhuncu sezone razmišljal Pen.
 

Prišli so po rezultat


Oprema, ki so jo poslali na pot po cesti, je dosegla cilj pravočasno, letalske vozovnice pa so morali zaradi odpovedi letov večkrat zamenjati. A Pen pravi, da so tudi na te nepredvidljive stvari navajeni. »Če si dolgo v smučanju, veš, da moraš biti v takih trenutkih iznajdljiv in potrpežljiv. Trenerji in tekmovalci bi morali biti na to navajeni, večjo težavo so imeli ostali, ki potujejo dvakrat ali trikrat na leto. Skratka, kaj jemo, kako spimo in potujemo, ni pomembno. Prišli smo po rezultat,« je poudaril, na kaj so osredotočeni.

Pa vendarle, tridnevna saga izčrpa. »Drži, ampak utrudi tudi trening. Če nam načrte prekriža naravni pojav, na katerega ne moreš vplivati, se pogovorimo in izberemo najboljšo rešitev. Odločili smo se za pot prek Osla in Trondheima, ker smo vedeli, da letališča ne bodo tako zasedena kot na Švedskem. To je sestavni del tega športa in če to pusti posledico na tebi, ne moreš biti na tekmi uspešen,« je dejal. Torej zamaknjeni urniki ne morejo podreti rutine tekmovalcev? »Nekaterim lahko, a delamo na tem, da ne bi, lahko pa se zgodi, da je pri komu pustilo globlji pečat. A zdaj ni čas za te stvari,« je odgovoril.

Če bi imeli prvi uradni smukaški trening (tekma bo v soboto), bi se danes gotovo lažje lotili superveleslalomske tekme. Vendar Pen v tem ne vidi velike težave. »Prednost imajo tisti, ki so tu vadili spomladi. Škoda, da ni bilo uradnega treninga, da bi lahko presmučali teren v tekmovalnem ritmu. Vendar če pogledamo analizo zadnjega superveleslaloma v Kitzbühelu, ki ga je dobil Josef Ferstl, vidimo, da je bil trikrat na robu odstopa, polovico stvari mu ni uspelo narediti, kot bi moral, a hitrost in želja sta ga popeljala do zmage in tukaj bo samozavesten. Bo pa drugačna tekma kot sicer,« je še povedal in dodal, da so se pri včerajšnji vadbi med 14. in 15.30 uro vsi fantje malo iskali.

Branilca naslova ne bo na štartu, Erik Guay se je namreč upokojil na začetku sezone. Najnevarnejši so na papirju Avstrijci, Italijani in Norvežani.