Italijansko razprodano poletje

V času ferragosta je prezasedeno vse, privlačnost Italije je dodatno povezana z varnostnimi tveganji v Evropi.

Objavljeno
20. avgust 2017 18.17
Saša Vidmajer
Saša Vidmajer

Zvezdnica Madonna, ki je pred dnevi priletela v Brindisi,­ na počitnice v južnoitalijansko pokrajino Apulijo, je samo najslavnejša ameriška turistka,­ ki je za destinacijo izbrala Italijo.­ To poletje so tako rekoč vse kapacitete v državi razprodane.

Tuji turisti, še posebno ameriški, so se vrnili v Italijo. Uradni podatki za prvo polovico leta so višji za 5,4 odstotka. Italija, ki je peta svetovna turistična destinacija, je privlačnejša kot kadarkoli. Hoteli na morju, v gorah in mestih, ki jih obiskujejo kulture željni turisti, so polno zasedeni. Pozitivni statistični podatki so povezani tudi z dejavnikom varnosti. Italiji konkurenčne države so postale tvegane smeri, nihče več niti ne pomisli na dopust v Egiptu ali Tuniziji, Turčija je že lani izgubila tretjino gostov in Francija 4 odstotke. Vse več turistov se izogiba nekaterim državam, Italija velja za varno.

Poleg tega sami Italijani letos potujejo in počitnikujejo več kakor lani, večina, več kot tri četrt, jih je izbrala domače destinacije, približno četrtina jih letos dopustuje v tujini, je spodbudno turististično statistiko te dni povzel Corriere della Sera. Razmerja so se glede na leto poprej spremenila v prid Italiji. Letos več italijanskega prebivalstva preživlja počitnice v svoji državi, številke kažejo, da se jih manj kot lani odloči za oddih drugje.

Rekordno leto

Največ pozornosti je v zadnjih dneh vzbudila Madonna. Njeno zasebno letalo je pretekli teden pristalo v Brindisiju. Blizu je luksuzna destinacija Borgo Egnazia, ki je umestila Apulijo na turistični zemljevid znanih osebnosti in premožnih gostov, ki iščejo udobje na cenovno najvišji ravni. Egnazia je blizu starodavnih grško-rimskih ostalin in Jadranskega morja, slovi po hotelskih, kulinaričnih zmogljivostih. Tujci, zlasti Američani in Nemci, radi počitnikujejo v tem delu Italije, predvsem oni si lahko privoščijo te kapacitete.

Zasedena je tudi preostala Italija. Zlasti obmorski kraji: morje je še vedno najbolj zaželena turistična smer za več kot 63 odstotkov turistov, v primerjavi s tem jih samo kakih 10 odstotkov odide v hribe, 6 odstotkov v mesta, bogata z umetnostjo, še bistveno manj na jezera in v termalna kopališča.

Ferragosto je praznik cesarja Avgusta in praznik počitnic – latinsko feriae Augusti, v tem času so imeli Rimljani zapovedan čas za počitek, davno so praznovali 1. avgust, stoletja kasneje je Cerkev uveljavila kot praznik Marijino vznebovzetje, ki ga kristjani obhajajo 15. avgusta; vendar je ferragosto običajno ves mesec počitnic, takrat Italija skoraj zastane. V tem času je polno zasedeno vse. Recimo Taormina na Siciliji, kjer letos zaznavajo večjo zasedenost že vse mesece od junija naprej in je zasedenost več kot 95-odstotna. Po podatkih turistične zveze je največ ameriških, ruskih in arabskih gostov, ki med drugim pridejo uživat v sicilijanski hrani in vinih z Etne (vini vulcanici). Polno zasedene so tudi kapacitete v gorah, denimo v dolini Aoste, kjer je največ ameriških, francoskih, belgijskih, južnoameriških in avstralskih gostov.

Hrana, kultura in varnost

In vendar tuje turiste še vedno najbolj zanimajo italijanska mesta, bogata z umetnostjo. Poleg klasičnih destinacij, Rima, Benetk in Firenc, povprašujejo po manjših krajih, celo zelo majhnih, tega je čedalje več. Velik del turizma je povezan z gastronomijo in vini, Italija je pač eden od koncev sveta, na katerih se še vedno posebej dobro, morda najbolje, jé; med turisti je veliko tudi povpraševanje po italijanskih prehrambnih izdelkih. In tu so še posamezne specifike. Nemci in Švicarji, denimo, bolj kakor drugi, obiskujejo italijanska jezera, Britanci radi potujejo po južni Italiji, med Španci je zelo priljubljena obala Amalfi.

Zaradi letošnjih visokih temperatur so odlični tudi obeti za jesen. Po podatkih nacionalnega zavoda za turizem se je povpraševanje znatno povečalo. Pomemben dejavnik ostajajo domači gostje. Letos so porabili nekaj odstotkov več denarja za počitnice kot lani, približno 12 odstotkov pa si namerava vzeti glavni dopust šele septembra.