Lenarčič letala za pot okoli sveta ni mogel registrirati v Sloveniji

Francozi so z registracijo pohiteli in plovilo namesto v treh tednih registrirali v štirinajstih dneh.

Objavljeno
01. februar 2016 15.37
bsu*Lenarcic in Oblak
S. P., STA
S. P., STA
Ljubljana − Pilot Matevž Lenarčič se v okviru misije GreenLight WorldFlight 2016−2020 pripravlja na pot okoli sveta z ultralahkim letalom, ki jo bo začel marca. Je pa doma imel težave z registracijo letala, zato ga je prejšnji teden registriral v Franciji.

Lenarčič je v sporočilu za javnost, ki so ga posredovali organizatorji podviga, izrazil obžalovanje, da je bil letalo prisiljen registrirati v tujini, a to je po njegovem žal stvarnost, v kateri živimo.

Trudili so se do skrajnega roka

»Sedem mesecev smo se trudili, da ga registriramo na slovenski agenciji za civilno letalstvo, vendar smo naleteli na veliko nerazumevanje, neznanje in togost uradnikov,« je povedal pilot in dodal, da so s tem povzročili veliko zamudo in dodatne stroške, posredno pa vplivali tudi na zmanjšanje varnosti poleta.

»Z našimi uradniki smo se trudili do skrajnega roka, do sredine januarja, ko je postalo jasno, da letala ne znajo ali nočejo registrirati. Vsako nadaljnje zavlačevanje je ogrožalo celoten projekt. Morali smo hitro ukrepati in na srečo v Franciji naleteli na veliko razumevanje,« je dejal Lenarčič.

Medtem ko v Franciji postopek registracije letala običajno traja tri tedne, so Francozi, tako Lenarčič, razumeli pomembnost njihove misije in postopek registracije končali v 14 dneh.

Ekipa še ureja dovoljenja za prelete in pristanke

Kot so še sporočili organizatorji, je letalo trenutno v tovarni ultralahkih letal Aerospool na Slovaškem, pripravljeno za polet in tehnično povsem opremljeno za zbiranje podatkov o onesnaženosti zraka s črnim ogljikom.

Predvideni datum odhoda je po 20. marcu, točen datum pa je odvisen od zunanjih dejavnikov, predvsem vremena.

Ekipa ta hip ureja še dovoljenja za prelete in pristanke, testira opremo in išče nove partnerje za ta in za bodoče projekte, ki jih načrtujejo. Zaradi zamude največ težav povzroča vreme, ki trenutno ne dopušča testnih poletov.

Letel bo v ultralahkem letalu dynamic WT 9

Lenarčič namerava z Brnika poleteti na novo misijo GreenLight WorldFlight, ki ima visoko zastavljene znanstveno-raziskovalne in okoljevarstvene cilje. Letel bo v ultralahkem letalu dynamic WT 9, ki so ga izdelali v podjetju Aerospool in posebej opremili z napravo za merjenje koncentracij črnega ogljika.

Na načrtovani poti letala so tudi številna področja, kjer doslej niso bile opravljene podobne meritve. Rezultate meritev bodo analizirali raziskovalci pod vodstvom Griše Močnika ter uporabili za znanstveno študijo, s katero želijo člani ekipe GreenLight WorldFlight izpostaviti in na širši mednarodni ravni problematizirati zanemarjeno vlogo črnega ogljika pri globalnem onesnaževanju, ki povzroča podnebne spremembe.